אילו בעיות תחברותיות מטרידות את תושבי מודיעין? זו התשובה שנשאלה בפגישה הראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר של "זום אין לתחבורה" במודיעין. במהלכה תושבים המשתמשים בתחבורה הציבורית דנו עם הדרג המקצועי בעירייה ובחברת קווים, שאלו שאלות וסיפרו על בעיות שהם נתקלים בהן ביום יום בתחבורה הציבורית.
בפגישה השתתפו יעקב כהן, מנהל אגף השירות בעירייה, יוסי חזן – מנהל סניף "קווים" בעיר. את הפגישה הובילו סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה אילן יאיר בן סעדון, ויו"ר תנועת "אנחנו הצעירים" בעיר אור גרינפלד. את היוזמה מוביל גרינפלד, מוביל המאבק לשיפור וקידום התחבורה הציבורית בשלוש השנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
אוטובוס של חברת קווים במודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
"לפני בערך שלוש שנים הגיעו מים עד נפש", אומר גרינפלד, "אני מתעצבן רק מלחשוב על מצב התחבורה בתקופה הזו, לכן הרמנו מחאה ציבורית, הכנו במערכת, והכנו חזק. עוררנו את נושא הזה ושמנו אותו על סדר היום. מתוך המחאה יצאנו לדרך לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. הפירות הראשונים של מאבק ציבורי מופיעים אחרי שנתיים וחצי בממוצע. עכשיו אלו באמת הפירות הראשונים. מצב התחבורה הציבורית בעיר הרבה יותר טוב גם מבחינת שירות וגם מבחינת המסלולים ואני אומר את זה כראשוני המבקרים. יש עוד המון מה לשפר ואיך להיערך אבל הדבר החשוב ביותר הוא החיבור לתושבים ולמשתמשי התחבורה הציבורית כדי להחזיר את האמון במערכת".
לדבריו, מטרת המפגשים, שיערכו אחת לחודש, היא קודם כל לאפשר לתושבים לספר על הבעיות ודברים נקודתיים שהם נתקלים בהם. מטרה נוספת היא להסביר לתושבים את התהליכים - מי אחראי על מה, איך "קו נולד" ומה ההשלכות של תקציב הממשלה על הנושא.
2 צפייה בגלריה
אור גרינפלד
אור גרינפלד
אור גרינפלד
(צילום: פרטי)
איך היה המפגש הראשון?
"היה מפגש ראשון מצוין עם שיח נכון ומלמד בין התושבים לבעלי התפקידים. הנושאים שעלו אתמול נעו בין מסלולי קווים, הקווים לירושלים, נגישות לבעלי מוגבלויות, הגברת האכיפה בנושא מסכות ושילוט בערבית באוטובוסים.
"בנושא הגברת האכיפה על אי טעיית מסיכות, הייתה בקשה מתושבים להציב גם שלטים לחובת עטיית מסיכה גם בערבית באוטובוסים הבינעירוניים. תושבים גם ביקשו לייעל את מסלולי הקווים לירושלים, ולהגביר את תדירות הקווים היותר ישירים על פני קו 110 לדוגמה שעושה סיבוב ארוך בעיר. עלו בשיחה מספר עדויות של צעירים ואנשים עם מוגבלויות שונות המתניידים באוטובוסים על יחס בעייתי מצד נהגים, ועל נגישות האוטובוסים הבינעירוניים".
"שיתוף הפעולה בין העירייה, חברת קווים והתושבים הוא הפתרון לתחבורה ציבורית טובה יותר יחסית בעיר מאתגרת תחבורתית ותכנונית כמו שלנו. אני יכול להגיד ששיתוף הפעולה בינינו בחודשים האחרונים מוביל לתוצאות הרבה יותר טובות בשביל התושבים – זו המטרה הבלעדית של כולנו. היום עם הזרז הטכנולוגי שהביאה עלינו הקורונה, גילינו את השימוש הפשוט בזום שיקל עלינו לבצע את המפגשים האלה.
"נמשיך לקיים את הפגישות החודשיות האלה, ועדות תחבורה משותפות, אירועי הסברה וקו פתוח למשתמשי התחבורה הציבורית. חייבים להגיד כאן כל הכבוד ליעקב כהן מנהל אגף השירות בעירייה, הילה הדר רכזת התחבורה הציבורית בעירייה, יוסי חזן מנהל סניף קווים במודיעין וכמובן למחזיק תיק התחבורה אילן יאיר בן סעדון שמבין את חשיבות שיתוף הפעולה ומוביל אותו ביחד איתי".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין