רישום התלמידים למוסדות החינוך לשנת תשפ"א מתקרב, ומינהל החינוך בעיריית מודיעין משיק מספר חידושים שישפרו את השירות הניתן להורים. צעדים אלו באים לידי ביטוי הן בשיפור תהליך הרישום והן בהרחבת אפשרויות הבחירה ברישום לגני החובה ולכיתות א' בבתי הספר היסודיים.
הרישום לכל שכבות הגיל, החל מגיל שלוש, ייעשה באופן מקוון באתר העירייה בין 27 בינואר ל־16 בפברואר 2020. פרטים מלאים לגבי כל שכבת גיל וסוגי מוסדות אפשר למצוא בחוברת המידע שתפורסם בתחילת חודש ינואר באתר העירייה (לשונית חינוך והשכלה).
הרחבת אפשרויות הבחירה היא חלק ממהלך אסטרטגי מקיף שיזמו לפני שנתיים מינהל החינוך, אגף מו"פ, הפיקוח של משרד החינוך, בתי הספר והנהגת ההורים העירונית.
מטרת המהלך לאפשר להורים לבחור את מוסדות החינוך שהם מעדיפים שילדיהם ילמדו בהם ולתת שוויון הזדמנויות לכלל ההורים. ההורים יכולים לבחור במוסד באזור המגורים או בשיוך לפי עקרון הרצפים, או במוסד חינוך מכלל המוסדות בעיר.
בהקשר זה מדגישים במינהל החינוך כי מדובר בבחירה מבוקרת שבה יופעל מנגנון ויסות עירוני, אם לא יהיה אפשרי לתת לכולם את העדיפות הראשונה שהם יבחרו בה. מנגנון הוויסות יתחשב ראשית במרחק מהמוסד החינוכי, ולאחר מכן בשיקולים פדגוגיים, משפחתיים ואחרים.
עוד מהלך הוא יצירת זהות ייחודית לכל בית ספר בעיר. זהו תהליך של בירור, חידוד והגדרה שהצוותים החינוכיים והנהגות ההורים של כל בתי הספר שוקדים עליו כבר יותר משנה. הזהות הבית ספרית תוצג במפגשי ההיכרות. כמו כן יופיע תקציר הזהות של כל בית ספר בחוברת "זהויות" שתופיע באתר העירייה.
בתוך כך התכנסו ביום שלישי שעבר מנהלי בתי הספר היסודיים בעיר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, ונציגי מינהל החינוך והפיקוח של משרד החינוך לטקס חגיגי של חתימה על קוד אתי.
הקוד האתי נועד להמשיך ולקיים אורח חיים הרמוני בין הקהילות בעיר. הוא גובש בדיונים של צוותי חשיבה של בתי הספר שבהם הוחלט על נורמות התנהלות המאפשרות לכל בית ספר להביא לידי ביטוי את זהותו ולשמור לצד זה על כבוד בתי הספר האחרים ומקומם בקהילה העירונית.