הודעות דוא"ל שנשלחו לאחרונה מהספרייה העירונית של מודיעין, הקוראות לציבור לרכוש ערוצי תוכן מקוונים ברוח היהדות, מעוררות מחלוקת בטענה כי אין על הספרייה לעסוק בהפצת מסרים כאלה.
1 צפייה בגלריה
הספרייה העירונית עפולה
הספרייה העירונית עפולה
לא ראוי? ספרייה עירונית
(צילום המחשה: פרטי)
קראו גם:
יניב חסדאי, תושב העיר שקיבל מספר הודעות בנושאי דת ומסורת, סבור שהדבר אינו ראוי: "אני מאמין שזה דבר חשוב, אבל לדעתי ספרייה עירונית צריכה לעסוק במסרים אחרים, מה עוד שרוב האוכלוסייה בעיר חילונית. פרט לכך, עד היום לא קיבלתי הודעות בנושאי מדע או טכנולוגיה, אותם ניתן להשיג דרך הספרייה, וזה מוזר בעיני".
במסגרת ההודעות שקיבלו תושבים בעיר, הוצעו להם "קוד חינם לחודש לערוצי תוכן מקוונים ברוח היהדות" - כמו למשל באמצעות "ערוץ מאיר" וערוץ "ניצוצות של קדושה".
באתר ערוץ מאיר לילדים, מצוין כי מדובר באתר "ערכי וחינוכי ברוח מכון מאיר והרב קוק זצ"ל, המפיק ומשדר תוכניות איכותיות, ערכיות וחינוכיות מתוך מטרה להרבות אהבה ואמונה ולספק לילדי ישראל תוכן ערכי ותורני...".
תושבים נוספים שקיבלו את ההודעות מהספרייה, פנו בתלונה לחברי סיעת "מודיעין חופשית" במועצת העיר.
בעקבות כך העבירו חברי הסיעה מכתב לראש העירייה חיים ביבס, בו ביקשו "...להורות לספרייה להפסיק לשלוח לתושבים תכנים שמטרתם שטיפת מוחם של הילדים והטפה לחזרה בתשובה".
ויש גם מי שסבורים כי אין בעיה במשלוח הודעות בעלות אופי דתי ומסורתי.
"זו היטפלות לזוטות", סבור רם שרעבי, תושב העיר, "ולא מובן לי על מה המהומה. יש אופנה של עליהום על כל סוגייה דתית, וחשוב שנמשיך לחיות איש באמונתו ולקבל את האחר".
מהעירייה נמסר: "הספרייה רואה נר לרגליה לתת מענה לכלל הציבור. בין אוספי הספרים, קיים גם אוסף של ספרים ברוח היהדות. במודיעין מרקם היחסים בין דתיים לחילוניים הינו דוגמה מוצלחת לפלורליזם, והעירייה לא תאפשר לפוליטיקאים להרוס את צביונה".