1 צפייה בגלריה
ילדה הולכת לבית הספר. תלמידה
ילדה הולכת לבית הספר. תלמידה
בת ה-5 נמצאה ברחוב
(צילום: shutterstock)
אירוע חמור: בת חמש יצאה מגן הילדים אורן במעוז המכבים ונמצאה משוטטת ברחוב.
בת החמש יצאה ביום חמישי האחרון לבדה מהגן ונמצאה משוטטת על ידי עוברי אורח לאחר שעזבה את הגן ללא ידיעת הצוות. המקרה אירע בתפר שבין המעבר מגן הילדים לצהרון ונבע ככל הנראה מתקלה.
הילדה הספיקה לצאת מהגן ללא ידיעת הצוות, להסתובב ולחצות מספר צמתים, ולבסוף נמצאה על ידי עוברי אורח במרכז המסחרי במכבים שהודיעו לניידת הסיור העירוני.
לאחר המקרה התקיימה ועדת בירור בעירייה בעניין האירוע המדובר. בוועדה השתתפו צוות הגן, צוות הצהרון, מנהלות הצהרון, מפקחת גני הילדים, מנהלת מחלקת הגיל הרך והקב"ט הראשי. בעקבות המקרה הוחלט להחליף את דלת הגן ולהוסיף מנגנון סגירה ולחצן. כמו כן הוחלט על שעות פתיחת הדלת בסוף היום על מנת למנוע הסתובבות של ילדים. הנהלים חודדו השבוע על ידי כל הגורמים.
יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מעוז המכבים, גדי ירום: "הגן הוא גן נפרד מבית הספר (אנו חולקים מבנה) ולא מדובר בחטיבה צעירה, כך שגם אנחנו מסתכלים על הדברים מהצד ומתוך דאגה. כחברי קהילה של המשפחה אנו כמובן רואים את המקרה בחומרה רבה ופעלנו לכך שינקטו כל הצעדים הנדרשים על מנת שמקרה כזה לא יחזור - לא בגן שצמוד למבנה בית הספר ולא בכל גן אחר בעיר.
"לתפיסתנו, חייבת להיות בקרה של איש צוות על כך שכל מי שיוצא מהגן מלווה בהורה או במבוגר ולמנוע יציאה עצמאית של ילדים, גם באמצעות קודן או מפתח פרפרי עליון. בנוסף, צריך לתת את הדעת לכך שתחלופת אנשי צוות והגעה של גורמים שאינם מכירים את נהלי הגן (כפי שקרה הפעם), תקרה רק במקרים חריגים ויוצאי דופן וכי כל כניסה של איש צוות מחליף לכיתת הגן או לצהרון, תהיה מלווה בתדריך בטיחות של נהלי הגן. למיטב הבנתנו, מנהל החינוך התייחס למקרה ברצינות רבה ופעל לנקיטת אמצעים שימנעו הישנותו של המקרה".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אייל כהן: "אנחנו רואים את הנושא כמחדל חמור ביותר שאסור שיקרה בשום מוסד חינוכי בעיר ובכלל. דרשתי מכלל הנוגעים בדבר בעירייה לבצע את כל הבדיקות האפשריות למניעת הישנות מקרים כאלה בכלל מוסדות החינוך בעיר. כמו כן, ביקשתי לקבל בתום התחקיר את המסקנות והפעולות שנעשו לטיפול במקרה הנוכחי".
עיריית מודיעין מכבים רעות: "מדובר במקרה חמור וחריג. מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום גורמים מקצועיים רלוונטיים מהעירייה וקיימו תחקיר ראשוני מול צוותי הגן והצהרון ומול התושבים שמצאו את הילדה, כאשר במקביל העירייה עומדת בקשר עם משפחת הילדה. בתחילת השבוע הושלם התחקור על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשרד החינוך, על מנת לוודא, כי מקרה מסוג זה לא יישנה".