מידע שפרסמו לפני כשלושה שבועות אנשי המשרד להגנת הסביבה, לפיו במהלך החודשים האחרונים תועדו מספר אירועי זיהום אוויר מאיזור התעשייה המזרחי של רמלה, שבשטחו ממוקמים כמה מפעלי תעשייה כבדה, הביא את חבר מועצת עיריית מודיעין, איתי אלמוג־בר ("מודיעין חופשית"), להעביר להנהלת העירייה בקשה להציב ניידת לניטור רעלים בפאתי העיר.
1 צפייה בגלריה
זיהום המגיע מאיזור רמלה
זיהום המגיע מאיזור רמלה
זיהום המגיע מאיזור רמלה
(צילום פרטי)
קראו גם:
בבקשה שניסח אלמוג־בר, שנידונה בישיבת מועצת העיר ביום רביעי שעבר, צוין כי באיזור מודיעין מפגעים רבים העלולים לפגוע בבריאותם של תושבי העיר והסביבה.
בין המפגעים שהזכיר אלמוג־בר: איזור התעשייה המזרחי של רמלה, הממוקם קילומטרים בודדים ממודיעין, מפעל "נשר", אתרי בנייה בפאתי העיר ותנועה ערה של כלי רכב ממונעים בתחום העיר ובכבישים המקיפים אותה.
בבקשתו לדון בנושא הציע אלמוג־בר כי הנהלת העירייה תחליט על הצבתה של ניידת ניטור שתבחן למשך תקופה מסוימת את רמת זיהום האוויר במספר מקומות ברחבי העיר.
לדבריו, לפני מספר חודשים הוא העביר ללשכת ראש העירייה חיים ביבס בקשה לקבל נתונים על רמת זיהום האוויר בעיר, אולם לא נענה, וגם הפעם הודיע לו ביבס כי אין בכוונתו להציב ניידת ניטור בשטח העיר בזמן הקרוב.
לדבריו, למרות שנתקל בסירוב, אלמוג־בר אינו מתכוון להרפות, ובכוונתו להציג בשבועות הקרובים בפני הנהלת העירייה נתונים הקשורים למידת זיהום האוויר בעיר ומידע על דרכי פעולה אפשריות לבדיקת הנושא, כולל עלויות הצבת מערכות ניטור בשטח העיר, דבר שמבחינתו "יהיה זניח בהשוואה לתועלת לטובת הציבור".
"לצערי, למרות שיש חשיבות רבה לטיפול בזיהום אוויר למען בריאות התושבים, ההצעה שלי לא התקבלה, אבל אינני מתכוון להרים ידיים", מכריז אלמוג־בר. "זה נושא כאוב ובעייתי שמטופל בערים אחרות ברחבי הארץ וצריך להיות מטופל גם במודיעין, ואני מאמין שבסופו של דבר זה יקרה".