הצלה לגיל השלישי

אבי דבלינגר, מתנדב "איחוד הצלה"
בן 41, עוסק בתחום ייבוא בשר, חובש וראש סניף מודיעין מכבים רעות ב"איחוד הצלה" בהתנדבות.
4 צפייה בגלריה
אבי דבלינגר
אבי דבלינגר
אבי דבלינגר
(צילום:קובי קואנקס)
קראו גם:
מנימוקי הזכייה: דבלינגר הצטרף לאיחוד הצלה בשנת 2006 מתוך רצון לתת מענה רפואי מהיר לחולים ופצועים עוד לפני הגעת אמבולנס למקום. בשנים האחרונות הוא הצטרף ליחידת האופנוענים של הארגון, שמונה כיום 1,000 אופנועים.
לפני כשנה נכנס לתפקיד ראש סניף מודיעין מכבים רעות בהתנדבות מלאה, במטרה לקדם ולפתח את הסניף.
"בתקופת הקורונה, בסבב הראשון כשהחל הסגר, ארגון איחוד הצלה החל בפרויקט הומניטרי של חלוקת תרופות ומזון למבודדים ולבני הגיל השלישי", הוא נזכר. "בכל יום צוות של מתנדבים חילק מאות חבילות של מזון ותרופות בכל שעות היממה. נקודת השיא שלי היתה כשהגיעה בקשת סיוע בערב חג הפסח מקשיש שלא היו ברשותו מצות, וזכיתי לקנות עבורו את המצות ולהעבירן לביתו. הקושי בפעילות היה כאשר התבקשנו להיכנס לשכונות מרובות מבודדים וחולים. החשש היה להיכנס לאזורים אלה. תמיד היתה לנגד עינינו האמירה: 'שלוחי מצווה אינם ניזוקים'".
על הבחירה בו: "הופתעתי מאוד, אך אני שמח לייצג את 6,000 אנשי הרפואה שמתנדבים באיחוד הצלה, שעוסקים ימים כלילות בהצלת חיים בהתנדבות".
איחולים לשנה החדשה: "כתיבה וחתימה טובה ובריאות לכל עם ישראל. נברך שבעזרת השם נעבור את תקופת הקורונה בהקדם ובבריאות איתנה. שתהיה שנה זו של נתינה ואהבת חינם ונזכה תמיד להיות בצד הנותן. לחבריי בסניף איחוד הצלה מודיעין מכבים רעות אני מאחל שבשנה זו נהיה מובטלים, אך יחד עם זאת מוכנים לתת מענה מקצועי ומהיר. ובפן האישי: אאחל למשפחתי שנה טובה ומתוקה, בריאות, אושר והצלחה".

רק בת 13, ומתנדבת

אדוה ליברמן, מתנדבת
בת 13, תלמידת כיתה ח' במדרשת אמי''ת בנות.
4 צפייה בגלריה
אדוה ליברמן
אדוה ליברמן
אדוה ליברמן
(צילום:קובי קואנקס)
מנימוקי הזכייה: בתחילת הקורונה כל הקהילה נכנסה לבידוד, ואדוה היתה בין הראשונים שיצאו מהבידוד כדי להתנדב.
"למרות שהיה סגר", היא מספרת, "הרגשתי סוג של חובה לעזור לאנשים שבבידוד או נדבקו בקורונה, ולכן אני והמשפחה שלי חילקנו דברים שהמבודדים היו צריכים, וגם מתנות שהקהילה קנתה לחולי קורונה. אחרי שהכל נרגע והגיע החופש הגדול, חזרו ההתנדבויות של סיירת ההתנדבות ‑ נערים ונערות בערך בגילי שהולכים לכל מיני מקומות שבהם צריכים מתנדבים. בשנה שעברה גם הלכתי, אבל השנה יכולתי ללכת ליותר פעילויות כי החופש היה לי פחות עמוס. התנדבתי בארבעה מקומות מתוך חמישה והיה לי ממש כיף, כי זה ממש כמו קייטנה אבל עם ערך מוסף. בהתנדבויות הקמתי גינה קהילתית שבה יגדלו ירקות לנזקקים, עזרתי בחפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה, שיפצתי גינה קהילתית וצבעתי את פארק החבלים של עמק איילון".
על הבחירה בה: "ממש שמחתי שבחרו בי לאנשי השנה, ואני חושבת שזה מאוד חשוב להפיץ את המסר של להתנדב ולשתף עוד אנשים בתחושת הסיפוק שיש אחרי התנדבות".
מאחלת לשנה החדשה: "אני מאחלת לשנה החדשה שתיגמר הקורונה, וגם אם לא, שנוכל לחזור לאיזושהי שגרה נורמלית ושכולנו נהיה מאושרים".

עושה לכם סדר

יהודית אלקובי, מתנדבת
בת 53, בעלת "אמנות הסדר - להרגיש בבית". התנדבה בזמן הסגר בחלוקת מזון ותרופות.
4 צפייה בגלריה
יהודית אלקובי
יהודית אלקובי
יהודית אלקובי
(צילום:קובי קואנקס)
מנימוקי הזכייה: אלקובי השתתפה בעבר ב"מרוץ למיליון" עם בתה, ואף רצה מרתון בגיל 47, ולא פספסה הזדמנות לפעול גם בתקופת הקורונה. ברגע שפרצה המגיפה, אלקובי, כמו עצמאים רבים, מצאה את עצמה ללא עבודה. עם זאת, לא היה לה ספק שהיא תסייע ותעזור היכן שניתן. בתחילה כתבה בפייסבוק מיוזמתה וקיבלה הרבה פניות, עד שחברה לארגון "לב אחד", שנתן מענה בכל גזרות ההתנדבות: חלוקת מזון ותרופת לאוכלוסיות בסיכון, בייביסיטר לילדי רופאים, תיקונים בבית, עזרה נפשית, התנדבות בחקלאות ועוד.
"פניתי אליהם", היא מספרת, "ומיד התחלתי לקבל פניות. היתה מישהי שביקשה אוכל חם. עשיתי קניות בסופר, קניתי תרופות, קניתי ביצים. בשביל כל דבר עמדתי בתור. בישלנו ארוחות חמות למבוגרים, ועוד. המסר שלי הוא שאפשר להתנדב בכל גיל. ממרומי גילי אני אומרת שהכל אפשרי. כל אחד יכול לעזור למישהו במשהו. זה המוטו שלי. בנוסף, במסגרת עיסוקי כמסדרת בתים, כל מה שאנשים מוותרים עליו יוצא לתרומה. אני מפרסמת במהלך יום עבודה צילום של הפריטים ומקבלת פניות רבות מאנשים שבאים לקחת".
על הבחירה בה: "העשייה החברתית שלי היא השיגרה שלי, ואני עושה זאת בטבעיות. כיוון שכך, הופתעתי מאוד כשהתבשרתי שנבחרתי לאנשי השנה".
מאחלת לשנה החדשה: "אני מאחלת לנו שנה שבה תכלה הקורונה ותחל שנה של בריאות איתנה. שנדייק את הצרכים שלנו לעולם נקי יותר, שנדע להעריך את היש, ויש הרבה. שנעצים את הטוב בחיינו (לא בחפצים), שנעניק חיבוק ונאהב את היקרים לנו, כי זו המתנה האמיתית. שנה טובה ושתמיד תרגישו בבית".

הידידים שלכם בדרכים

שלומי עובדיה, מתנדב ב"ידידים סיוע בדרכים" מודיעין
בן 39, עובד בביטחון פנים בכיבוי אש. יו"ר ארגון "ידידים סיוע בדרכים" סניף מודיעין.
מנימוקי הזכייה: עובדיה ביקש לעשות משהו משמעותי למען החברה בהתנדבות. היו הרבה אפשרויות על הפרק, אך כשנחשף לפעילות של ארגון "ידידים סיוע בדרכים" הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות.
"הצטרפתי לארגון ב־2018 בתפקיד כונן", הוא מספר, "ומצאתי את עצמי בתוך משפחה של חסד, כלל ארצית 24/6. לפני שמונה חודשים מוניתי לנהל את סניף מודיעין מכבים רעות והסביבה, הכולל 300 מתנדבים. בתקופת הקורונה זיהינו בזמן את המצב ונערכנו בהתאם, על מנת לסייע לתושבי העיר מעבר לפעילות השוטפת של הארגון וגם בהצטיידות באישורי תנועה רלוונטיים בזמן העוצר עבור המתנדבים. בתחילת הגל הראשון היה כאוס בכל המדינה והסגר נתן את אותותיו, ולכן היה קושי רב בכל הקשור בקנייה של מצרכים ותרופות לבני הגיל השלישי וקבוצות סיכון. מוקד ידידים קיבל מדי יום מאות שיחות לבקשת סיוע מאזרחים וגם מצד גופים, ארגונים וקופות חולים. כונני הסניף היו רוכשים עבור תושבי העיר את התרופות או המצרכים ומביאים אותם לבתיהם וכמובן עם חיוך. האתגרים שעמדו בפנינו היו רבים: החשש הגדול מהידבקות, ובזמן שרוב האנשים הסתגרו בבתים המתנדבים שלנו עמדו בחזית המאבק בקורונה תוך סיכון עצמם. בנוסף, כלל ציוד המיגון נרכש מכספם האישי בשל העובדה שהארגון פועל ללא הכנסות. בנוסף, כדי להפיג את הבדידות ולשמח את תושבי העיר, יזמנו מטה הסניף ואני מספר פרויקטים מרכזיים: חלוקת בקבוקי יין מתוק בעת החזרת התרופות לחולים בכדי להמתיק את הגלולה המרה. חלוקת פרחים - בכל חג חילקנו כ־60 זרי פרחים למשפחות בעיר ובני הגיל השלישי. חלוקת מגשי פיצה למשפחות ברחבי העיר בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה. חלוקת מארזי מתיקה לכבוד חג הפסח (ראשון ושני). ביום הזיכרון לחללי צה"ל - במיוחד השנה, נוכח סגירת בתי העלמין, רצינו להיות שותפים עם ההורים השכולים ולהביע הזדהות. לכן חילקנו עציץ זיכרון בשיתוף 'יד לבנים', ועוד".
על הבחירה בו: "'לא גבה לבי ולא רמו עיניי ולא הילכתי בגדולות כי נפלאות ממני' (תהילים מ"ג). לכבוד הוא לי להיות מנהל סניף בארגון שמתנדביו רואים בהתנדבות זכות לעזור לזולת".
איחולים לשנה החדשה: "לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, מאחל שנישאר מאוחדים ומלוכדים. 'עוצמתו של עם ישראל נמדדת באחדותו'. שנדע לראות את הטוב בזולת. שנה טובה ומתוקה".

משפטים למתקדמים

נילי שץ, סיוע משפטי בהתנדבות, עורכת דין ומגשרת
מנימוקי הזכייה: שץ מתנדבת למען הקהילה מאז שהוסמכה כעורכת דין ואף דורגה פעמיים ב"דן אנד ברדסטריט" כבעלת אחד מעשרת המשרדים הקטנים המובילים בארץ ב"פרו בונו". מזה כשלוש שנים היא מתנדבת בש.י.ל (שירות ייעוץ לאזרח) מודיעין.
4 צפייה בגלריה
נילי שץ
נילי שץ
נילי שץ
(צילום:קובי קואנקס)
"כשהגעתי לגור בעיר המדהימה הזו", היא מספרת, "מיד חיפשתי מקום להתנדב בו. בש.י.ל פגשתי את המנהלת רונית שטייגמן־בניאן יוצאת הדופן ומשם הכל היסטוריה. אני מתמחה בדין האזרחי הרחב ובתחום המשפחה והירושה. מבין מאות המקרים שבהם טיפלתי במסגרת ש.י.ל, סייעתי לאישה מבוגרת ונכה להתמודד מול תביעה בסכסוך שכנים, בה ניסו להערים עליה. בהדרכתי היא ניצחה במשפט והצדק יצא לאור. במקרה אחר אישה חולת סרטן נקלעה לחוב ישן שיצר הגרוש שלה, שם הצלחתי להפחית את החוב ולבטל את העיקולים שנוצרו לה. לפונה אחר סייעתי בתביעה נגד חברת הלוואות שהונתה אותו. הסיפוק בסיוע לאחר ולחלש הוא אדיר, ואני מודה לפונים שמאפשרים לי להיות חלק במצווה הזו בחיים. המשפט שמלווה אותי יותר מכל הוא של כבוד נשיא בית משפט העליון, השופט בדימוס, אהרון ברק: 'אדם לאדם אדם'".
על הבחירה בה: "מתרגשת מאוד מבחירתי לאנשי השנה ומודה למי שהחליט שהנני ראויה לכך".
איחולים לשנה החדשה: "מאחלת שנה טובה לכל אדם באשר הוא... שאושר יופץ במחוזותינו אשר יביא עימו את כל אשר בליבנו וטוב לנו".

לעוד חדשות מודיעין