מודיעין חוזרת ללימודים בגנים: עיריית מודיעין מכבים רעות הודיעה היום (חמישי) כי היא נערכת לפתיחה מחודשת של גני הילדים והחזרת הילדים לפעילות, בהתאם למגבלות הנדרשות ולפי המתווה שהוחלט עליו.
2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
חוזרים לגנים, תחת המגבלות
(צילום: shutterstock)
באיזה שעות יתקיימו הלימודים?
הלימודים בגני הילדים העירוניים יתחדשו ביום ראשון ויתקיימו בין השעות 07:55-14:00. על פי המתווה, הגן יחולק לשתי קבוצות שוות (עד 18 ילדים בכל קבוצה) כאשר כל קבוצה תגיע לשלושה ימים רצופים בשבוע (ברוטציה): ילדי הקבוצה ראשונה יגיעו בימים ראשון, שני ושלישי וילדי הקבוצה השנייה יגיעו בימים רביעי, חמישי ושישי.
מודל ההפעלה של הגנים שונה מזה של בתי הספר, מאחר ובגן יש רק מרחב אחד ולכן לא ניתן להפריד בין הקבוצות ולהפעיל את ילדי הגן בשני מרחבים שונים.
מינהל החינוך התאים את שיבוצי הילדים, להם יש אחים או אחיות שגם הם בגני ילדים, כך שהם ישהו בגנים באותם ימים.

הפעילות בגן

פעילות הגנים תהיה בין השעות 7:55-14:00. הגן ייפתח החל מהשעה 07:45, כאשר את פני הילדים תקבל סייעת הגן (שתגיע בשעה 7:30 להכין את הגן לקראת כניסת הילדים).
אנשי הצוות החינוכי הקבוע בגן: מנהלת הגן, סייעת הגן, גננת משלימה וסייעת משלימה, יעבדו על פי מערכת השעות הרגילה. כמו כן, תותר כניסת צוות מסייע של ילד אשר קיבל זכאות לכך על פי חוק.
ילדי הגן יחולקו לשתי קבוצות משנה קבועות, ופעילות כל קבוצת משנה תעשה במרחבים נפרדים בגן ובחצר. צוות הגן יעבור בין קבוצות המשנה, תוך הקפדה על כללי ההיגיינה, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר. המפגשים ייעשו בשתי קבוצות גם כן, כאשר הילדים יושבים רחוק אחד מהשני ככל הניתן.
2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
צהרונים
(צילום: shutterstock)
הפסקות אוכל בגן- על פי המתווה הילדים יביאו את ארוחת הבוקר מהבית, ולא תתקיים הזנה משותפת (בגנים שהיתה בהם הזנה משותפת). הילדים יאכלו כשהם יושבים בשולחנות נפרדים זה מזה, תוך הקפדה על מרחק של 2 מטרים ביניהם. צוות הגן יקפיד על כללי ההיגיינה בדגש על שטיפת ידיים לפני ואחרי הארוחה. כמו כן, יגיעו הילדים עם בקבוק מים אישי.

ניקיון ומניעת כניסת גורמים חיצוניים

העירייה נערכה לקראת פתיחת הגנים וסיפקה עבור כל גן את חומרי הניקוי והחיטוי. בכל הגנים בוצע ניקיון יסודי על ידי סייעות הגנים כבר ביום חמישי שעבר.
בסוף כל יום לימודים, ינקו הסייעות את הגנים בהתאם להוראות משרד הבריאות בדגש על משטחים כמו ידיות, ברזים, אסלות, כיורים ועוד.
ומה לגבי החטיבות הצעירות? ילדי גן החובה הלומדים בחטיבות הצעירות במודיעין מכבים רעות יופעלו על פי מודל בית הספר היסודי. ימים א-ה 8:00 עד 13:00.
באשר לצהרונים, בהמשך להנחיית הממשלה, יתקיימו צהרונים לילדי כיתות א' ו-ב', הרשומים לצהרונים בתכנית ״ניצנים״. טרם התקבלה החלטה על הפעלת צהרונים לילדי הגנים. לכשתתקבל יעודכנו ההורים בהתאם.
עיריית מודיעין מבהירה כי בהתאם למתווה יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות:
- הצוותים החינוכיים, הילדים והוריהם יגיעו לגן בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, ללא חום של יותר מ- 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה כמו שיעול וקשיי נשימה.
- הכניסה לגן תותר רק לאחר חתימה על הצהרת בריאות וללא ההורים.
- צוות הגן מחויב להשתמש באמצעי מיגון בהתאם להנחיות משרד הבריאות: מסכה בשעת פעילות בחצר (בשעת פעילות בגן אין צורך במסכה). ילדי הגן אינם מחויבים לעטות מסכה.
- הגנים יאווררו במהלך היום ותאי השירותים יחולקו לשתי קבוצות, כך שלכל קבוצה יהיה תא שירותים משלה.