בנימין, כלב מעורב כבן שנה, שנפגע קשה מאוד מרכב בכביש סמוך למודיעין וניצל הודות לעירנותה של פעילת בעלי חיים שחלפה במקרה בכביש, סיים בימים אלה שיקום ממושך, והוא ממתין לאימוץ בכלביית כפר רות של עמותת "תנו לחיות לחיות".
1 צפייה בגלריה
מימין: בנימין הפצוע והיום, לאחר ששוקם
מימין: בנימין הפצוע והיום, לאחר ששוקם
מימין: בנימין הפצוע והיום, לאחר ששוקם
(צילום: פרטי)
סיפור הצלתו של בנימין חריג למדי מכיוון שלולא עירנותה של הפעילה, גל אזולאי, סביר מאוד להניח שהוא היה מוצא את מותו בשולי הכביש שבו נדרס בסוף חודש ינואר השנה.
קראו גם:
"כשעברתי באותו היום ברכב בכביש, נראה לי במבט ראשון שהכלב פשוט מת, כי לא היתה שום תזוזה", משחזרת אזולאי את רגע המפגש עם בנימין. "המשכתי בנסיעה אבל משהו בראש הדהד לי ואמר לי שאני חייבת לעצור ולבדוק שוב את הכלב. נסעתי עוד כמה מאות מטרים, ביצעתי פניית פרסה ונסעתי אל המקום בו הוא שכב, שרקתי לעברו וברגע שראיתי שהוא הרים את הראש החלטתי שאני מצילה את הכלב הזה ולא משנה מה".
אזולאי איתרה את מספר הטלפון הנייד של מנכ"לית תנו לחיות לחיות, יעל ארקין, וזו ביקשה משתי מתנדבות של העמותה להגיע למקום ולסייע לאזולאי.
"זה היה מחזה לא נעים", היא אומרת, "הוא היה סחוט מים וירד גשם זלעפות והרגליים שלו היו מרוסקות וחשבתי כל הזמן איך לעזור לו הכי מהר שאפשר. הוא צרח וראו כמה הוא סובל, אבל לשמחתי המתנדבות הגיעו והצלנו אותו".
בנימין הועבר לטיפול ראשוני אצל וטרינר העובד עם תנו לחיות לחיות, ולאחר בדיקה מקיפה הוחלט להעבירו לניתוח אורטופדי.
האבחנה היתה כי שתיים מרגליו נפגעו באורח קשה, כפי הנראה מפגיעת רכב חולף, ובמהלך החודשים האחרונים הוא עבר תהליך החלמה ושיקום. "יש לו ארבע רגליים, אבל הרגל הקדמית השמאלית לא תיפקודית כי הוא סובל מפגיעה נוירולוגית", מספרת ארקין. "הרגל הפגועה קשה לא תתפקד וחשבנו לקטוע אותה, אבל החלטנו להשאיר אותה כי היא עשויה לעזור לו בתנועה והיא לא נגררת".
בימים אלה ממתין בנימין בכלבייה, הנמצאת בכניסה לכפר רות, סמוך למודיעין, למשפחה שתקלוט אותו אל ביתה.
לעדכונים - חדשות מודיעין