ביום שני השבוע אישרה הנהלת העיר את ההצעה לסדר שהגיש חבר המועצה שחר מי און, מחזיק תיק מעמד, קידום, ושלום הילד לפיה תקדיש כל מערכת החינוך במודיעין שעת חינוך ביום הראשון ללימודים לשיח חברתי של שעה עם התלמידים בעקבות מקרה האונס המזעזע באילת.
1 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנערה שנאנסה באילת
הפגנת תמיכה בנערה שנאנסה באילת
הפגנת תמיכה בנערה שנאנסה באילת
(צילום: יובל חן)
עוד אושרה הצעתו כי תוכן תכנית מקיפה (שעת לימוד שבועית) שתעסוק במיניות בריאה, מניעת אלימות, חרמות, תוך שימת דגש על מערכות יחסים שוויוניות ומכבדות.
כחלק מהתכנית המקיפה הוצע להפעיל את בית הספר להורים ולקיים הרצאות להורים בחללים פתוחים או מקוונות שמטרתן לתת להורים כלים לשוחח עם הילדים על מיניות מיטיבה בהדדיות, רצון והנאה של שני הצדדים.
קראו גם:
"אני מודה לראש העיר והנהלת העיר", אמר מי און, "שגם הם ראו בבית הספר ובמערכת החינוך כגורם שינוי ואישרו את ההצעה. בימים הקרובים אפעל עם כל הגורמים המוסמכים להכנת תוכנית מקיפה שתיתן מענה לכל הצרכים של הילדים ובני נוער בימינו, המתמודדים עם מקרי אלימות קשים, ילדים וילדות, נערים ונערות, נפגעים ונפגעות וחייהם מסתיימים ברגע וחלקם בתוך מערכת החינוך שלנו.
"תרבות המתירנות, הפורנו, החשיפה המוקדמת לתכנים האלה, ההורות המתירנית שלא יודעת להציב גבולות, האלכוהול, חרמות, אלימות מילולית, השפלות הן רק חלק מתופעות שהתכנית תיתן מענה. כל שכן יושם דגש על מערכות יחסים שוויוניות ומכבדות ולא פוגעניות".
בהצעה לסדר כתב מי און בין היתר: "מקרה האונס המזעזע באילת הוא אירוע שלא יכול לעבור על סדר היום. המקרה זעזע את המדינה ואינו נתפש אצלנו המבוגרים ואיני יכול לחשוב כיצד מתמודדים אתו ילדים ונוער. ילדים ובני נוער מתמודדים עם מקרי אלימות קשים, ילדים וילדות, נערים ונערות, נפגעים ונפגעות וחייהם מסתיימים ברגע וחלקם בתוך מערכת החינוך שלנו.
לצערנו, מערכת החינוך הממלכתית לא מוצאת לנכון לעסוק בנושאים הללו באופן שוטף ומאחר ואני מאמין כי רק בידה לשנות, אני פונה אליך ומבקש שתנחה את מנהלי בתי הספר, אנשי החינוך להקדיש שעת חינוך מיוחדת למקרה האונס החמור בכל מערכת החינוך בעיר תוך שימת דגש למערכות יחסים שוויוניות ומכבדות ולא פוגעניות".
והוא הוסיף: "אני מאמין שהעיר מודיעין יכולה להיות חלוצה בהכנת תכנית מקיפה שעת לימוד שבועיות שתעסוק במיניות בריאה, מניעת אלימות, חרמות, תוך שימת דגש על מערכות יחסים שוויוניות ומכבדות. בנוסף, ניתן להפעיל את בית הספר להורים ולקיים הרצאות להורים בחללים פתוחים או מקוונות שמטרתן לתת להורים כלים לשוחח עם הילדים על מיניות מיטיבה בהדדיות, רצון והנאה של שני הצדדים. אני פונה בבקשה לבחון להנהיג שעת חינוך בכלל מערכת החינוך בעיר ב 1.9 עם פתיחת שנת הלימודים ולהעלות את נושא הנהגת התכנית המקיפה לדיון במליאה הקרובה".
גם חבר המועצה איתי אלמוג-בר מתכוון להעלות הצעה לסדר בנושא בישיבת המועצה הקרובה. בהצעה לסדר נכתב בין היתר: "...לאור האמור לעיל להלן הצעתנו לסדר - מועצת העיר מחליטה כי כל בני הנוער בעיר מודיעין-מכבים-רעות יעברו סדנאות בנושא מניעת אלימות מינית, בנושא ההבדלים שבין מיניות בריאה ומכבדת המבוססת על הסכמה לבין התנהגות מינית פוגענית ומסכנת שאינה נובעת מהסכמה משותפת, בנושא עמידה במצבי לחץ חברתי ובנושא פיתוח חשיבה ביקורתית ועצמאית.
"כולל הדרכה כיצד יש לזהות ולהגיב במקרים של סיטואציות מסוכנות ופוגעניות, מה לעשות במקרים כאלה ולמי לפנות לעזרה. באחריות מנהלת אגף חינוך ומנהלי ומנהלות התיכונים לגבש מערך למידה בנושא. המערך יכול להיות מועבר ע"י צוות המורים בתיכונים או ע"י עמותות חיצוניות העוסקות בנושא זה".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין