במודיעין החלה לפעול תכנית החדשה בשם "שומרי ושומרות הסף בקהילה", תכנית בהובלת הרשות לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים בשיתוף יועצת ראש העיר, לשוויון מגדרי והמרכז למניעת אלימות של האגף לשירותים חברתיים.
התכנית שמה דגש על דמויות מפתח בקהילה אשר נמצאות במפגשים ישירים עם תושבים ויכולות לאתר נשים או גברים הנמצאים במעגל האלימות, כמו למשל, קוסמטיקאיות, בונות ציפורניים, מורי נהיגה, מאמנות כושר, בלניות, נהגי מוניות מרפאים ברפואה משלימה ועוד.
2 צפייה בגלריה
אשה שספגה אלימות. "בית מסל"ן זה הבית השני שלי"
אשה שספגה אלימות. "בית מסל"ן זה הבית השני שלי"
(המחשה: shutterstock)
"תקופת הקורונה ותופעות הלוואי שמתלווים עימה, חייבו אותנו להפעיל תוכנית חדשה שתעזור לנו לצמצם את האלימות ולזהות מקרי סיכון", אמר סגן ראש העיר אילן בן סעדון.
"מטרת התכנית החדשה להגביר את המודעות והרגישות של הקהילה לנשים או גברים הנמצאים במעגל האלימות , לסייע בהכוונה והפניה לגורמי הטיפול והסיוע. כך שכאשר עולה דאגה לאלימות מצד נשים או גברים ,דמויות אלו יכולת לסייע בחיבורים המתאימים ולהוות עבור האדם מקור תמיכה. המשתתפים יעברו הכשרה בו ירכשו כלים לזיהוי אלימות במשפחה ולהגשת סיוע ראשוני לנשים המתמודדות עם אלימות".
2 צפייה בגלריה
אילן בן סעדון
אילן בן סעדון
אילן בן סעדון
(צילום: פרטי)
קראו גם:
התוכנית כוללת כאמור הכשרתם של שומרי ושומרות הסף שתקנה ידע למשתתפים על תופעת האלימות, תאפשר זיהוי מצוקה וסימנים מוקדמים ותאפשר לימוד ותרגול של שיחה מכוונת ומחברת. כמו כן, תיתן מידע על השירותים הקיימים בקהילה. בהכשרות אלה הושם דגש על מקומם של "שומרי הסף" ויכולתם לסייע באמצעות הכוונה לגורמים הרלוונטיים.
במסגרת התכנית יתקיימו מפגשים מקצועיים שיועברו על ידי עו"ס טלי גולדברג, ראש צוות באגף לשירותים חברתיים ומנהלת המרכז לשלום המשפחה. המפגשים יעסקו בסוגי אלימות, זיהוי מצוקות ונורות אדומות ומענה לאן להפנות במקרה הצורך.
מיטל אשור, מנהלת הרשות העירונית לביטחון קהילתי, הוסיפה ואמרה כי "אם את או אתה, עוסקים בתחום שבו אתם פוגשים תושבים באופן יומיומי ונמצאים שם עבורם ברגעים אינטימים של שיתוף וקירבה (למשל קוסמטיקאית, ספריות, ספרים וכל העוסקים במקצועות היופי הטיפוח והרפואה המשלימה) הרשות צריכה אתכם וקוראת לכם לקחת חלק בתוכנית שיש עימה להציל חיים ולחלץ נשים וגברים ממעגל האלימות".
בן סעדון חותם: "במקביל לקיום התוכנית נמשיך לבסס את העבודות הקהילתיות על חיזוק נורמות למניעת אלימות כלפי נשים באמצעות הרצאות, פירסומים, תגובה לאירועים קיצוניים של אלימות ועוד. נפעל לגיוס והכשרת מתנדבים לקחת חלק במאבק בתופעה המתרחבת בחברה הישראלית".
לכל העדכונים – חדשות מודיעין