בעקבות הכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב"ידיעות מודיעין־איילון", על הכוונה להציף את מערת איילון הנדירה שבמחצבת "נשר", חתמו מאות מתושבי מודיעין והמועצה האזורית גזר על התנגדות לתוכנית של הוועדה הארצי ת לתשתיות לאומיות (תת"ל 33), שעלולה, אם תצא לפועל במתכונתה הנוכחית, להרוס את המערה שאותרה לפני 15 שנים.
1 צפייה בגלריה
"פעולה הרסנית". מערת איילון
"פעולה הרסנית". מערת איילון
"פעולה הרסנית". מערת איילון
( צילום: שלומי לובטון)
קראו גם:
לא מעט חוקרים בחנו את המערה לאחר גילויה, וחשפו ממצאים נדירים ששותפו בכל רחבי העולם, ולפיהם במערה מתקיימת מערכת אקולוגית שייחודית לה ולשלוש מערות נוספות בכל רחבי העולם, וכן אותר בה מין יחיד מסוגו בעולם של עקרב עיוור.
אנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", ששמעו על הסיכון לפגיעה במערה הייחודית, כינסו ביום רביעי שעבר ישיבה דחופה, בה החליטו להירתם למאבק. ואכן, בימים שחלפו מאז, חתמו מאות מתושבי העיר על ההתנגדות להזרמת מי השיטפונות של נחל איילון למחצבה, דבר שיגרום להצפת המערה והרס החיים בתוכה.
גם רבים מתושבי המועצה האזורית גזר, שראשיה פנו לתושביה בבקשה לחתום על ההתנגדות כפי שמתיר החוק, שיתפו פעולה. המועד האחרון לחתימה על המסמך היה יום שלישי השבוע.
בשבועות הקרובים אמורה להתקבל החלטה סופית בנושא.
במקביל, החלו גופים כמו המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים לפעול מול רשויות התכנון כדי לבטל את רוע הגזירה.
"אנחנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו מהכוונה להוציא אל הפועל תוכנית שתביא להרס המערה, על כל מגוון היצורים החיים בה", אומר אחד מראשי עמותת תושבים משפיעים במודיעין, גדעון בכר. "מדובר בעולם מופלא של בעלי חיים המתקיימים בכל העולם כולו רק שם, וכיצד יעלה על הדעת שמישהו יכחיד אותם לנצח־נצחים?
"אנחנו קוראים לוועדות התכנון לעצור את הפעולה ההרסנית ולהציג חלופות שלא יגרמו להכחדה עולמית של טבע נדיר, פעולה שתהיה בכייה לדורות".
פורסם לראשונה: 09:17, 21.06.21