לאחר שנת קורונה נטולת לימודים ומסגרות חינוכיות, חודשיים אחרי שמערכת החינוך חזרה כמעט לשגרה מלאה, הודיעה בשבוע שעבר עיריית מודיעין על תחילת ההרשמה לקייטנות העירוניות.
4 צפייה בגלריה
משתכשכים
משתכשכים
משתכשכים
( צילום: באדיבות קייטנת "פסק זמן")
קראו גם:
הרישום הוא לתוכנית המשותפת של מינהל החינוך העירוני ועמותת "סחלבים", המפעילים את "בתי הספר של החופש הגדול" - קייטנות קיץ לילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'‑ו', ובתקופה של סיום קייטנות אלה, את מערך הקייטנות של עמותת סחלבים.
תוכנית בית הספר של החופש הגדול כוללת פעילות לילדי הגנים ובתי הספר היסודיים בתאריכים 22-1 ביולי.
על פי העירייה, הפעילויות בגנים ובבתי הספר יימשכו שלושה שבועות, מהשעה 7:30 בגני הילדים (והחל מהשעה 8:00 בבתי הספר) ועד 13:00 בצהריים, והעלות תהיה 450 שקלים לילד.
עבור צהרון, כלומר שהות עד השעה 16:30, ישלמו 675 שקלים לילד.
עמותת סחלבים, שאנשיה אחראים על פעילויות החינוך וההעשרה במוסדות החינוך העירוניים בתקופה המדוברת, מכריזה כי תפעיל מגוון רחב של סדנאות בנושאים שונים ומחנות ספורט.
הורים שיבקשו להאריך את קייטנות העמותה והעירייה מעבר ל־22 ביולי, יוכלו לעשות זאת בתוספת 285 ש"ח לקייטנה של שבוע נוסף ב־25‑29 ביולי.
תשלום עבור קייטנה וצהרון עד השעה 16:30 אחר הצהריים במהלך שבוע זה יעמוד על 510 שקלים לילד.
4 צפייה בגלריה
משחקים ויצירה
משחקים ויצירה
משחקים ויצירה
( צילום: באדיבות קייטנת ה"חממה של סיגלית")
להורים עסוקים המחפשים מסגרות נוספות לילדיהם, מציעה עמותת סחלבים קייטנה בת שבועיים בתאריכים 12-1 באוגוסט, המוגדרת כ"קייטנת מולקולה לגיל הרך", לבוגרי גני טרום־טרום וטרום חובה, שתעסוק בין השאר בנושאים מדעיים, ועלותה עבור פעילות בין השעות 16:00‑8:00 תהיה 970 שקלים.

סוף־סוף מסגרת

"משמח שיש תוכנית מסודרת,", אומרת אסנת שליו, תושבת מודיעין, אמא לשני ילדים, אחת בגן ילדים עירוני ואחד בבית ספר יסודי. "אנחנו נסתמך על בית הספר של החופש הגדול ונקווה למשוך כמה שיותר זמן שהילדים יהיו במסגרות, בוודאי אחרי השנה המורכבת שהיתה להם ולנו".
לדברי שליו, היא אינה מוטרדת מנושא התכנים שיילמדו בקייטנות העירוניות.
"יש הורים שממש מוטרדים מזה ואומרים שזה בסך הכל בייביסיטר לילדים, אבל זו מסגרת, כזו שלא היתה להם כמעט בשנה האחרונה, ומי שלא רוצה, יכול להשקיע סכומים גדולים יותר ולרשום את הילדים שלו לקייטנות פרטיות".
ומי שאכן מבקש לרשום את ילדיו לקייטנות פרטיות, יכול למצוא במודיעין מגוון רחב של קייטנות כאלה.
4 צפייה בגלריה
על הבמה
על הבמה
על הבמה
( צילום: באדיבות קייטנת ה"חממה של סיגלית")
אחת מהן היא קייטנת האמנות של סיגלית טפר, שתחת השם "החממה של סיגלית", מפעילה בשכונת בוכמן במשך ארבעה שבועות קייטנת אמנות, אחד מתחומי התמחותה של טפר.
מי שמכיר את טפר יודע כי היא מפעילה מזה שנים רבות צהרונים לילדי הגנים, ובקיץ מגוונת בקייטנה המיועדת לגילאים שלוש וחצי עד שמונה, כלומר גם לילדי כיתות א'-ב'.
"אני מורה לאמנות בהכשרתי והקייטנה היא קייטנה לאמנות, בה אני מלמדת על תולדות האמנות ועובדת עם הילדים בצורה מיוחדת, למשל לומדים על יצירה של פורטרט מסוים ומלווים אותה בסיפור או בהצגה", מספרת טפר. "פרט לכך יש בקייטנה גם הפעלות אחרות, כמו זומבה וחוג אנגלית, ובאופן כללי אנחנו מקשיבים מאוד לילדים. חשוב לנו שהילדים שלנו יהיו חלק מהתהליך, להתנהל איתם בצורה אחרת, שלא יגיעו לפה בהרגשה של 'להעביר' ארבע או שמונה שעות.
"אני אומרת להורה שיש הרבה מעבר ללימוד ולהשגחה ‑ יש גם בית חם ואווירה נעימה, וחלק מהפעילויות מתבצעות בסטודיו שלי".
במקביל לפעילות האמנותית, מקפידה טפר לשלב בקייטנה מדי שנה ילדים עם צרכים מיוחדים, השוהים בקייטנה עם מלווים אישיים.
"חשוב לנו שהילדים יכירו את עולם החינוך המיוחד והאמנות היא דרך לעשות את זה", מסבירה טפר.
הקייטנה של טפר תתקיים השנה בתאריכים 25 ביולי עד 26 באוגוסט, ותתחיל מיד בסיום תוכנית בית הספר של החופש הגדול. הפעילות בקייטנה היא בין השעות 8:00‑16:00 והחידוש הוא שהורים יכולים לרשום את ילדיהם על בסיס יומי.
"העלות היא 160 שקלים ליום ואפשר לבחור להשתתף בכמה ימים שרוצים", אומרת טפר. "זה נוח ומשתלב להורים, גמיש מאוד, וזה מתוך הבנה שיש כאלה שיש להם קושי לממן פעילות לתקופה ממושכת, ומכך שההורה לא תמיד יודע מה יהיה עד אוגוסט, וכי תמיד יש סבתא שעוזרת או בן משפחה אחר, ואני חושבת שחשוב להיות גמישים".

מיומנויות שחייה

הורים שרוצים לשלב פעילות גופנית לילדיהם יכולים לשלוח אותם לאחת מקייטנות הספורט באיזור: קייטנת "פסק זמן" של אשת החינוך נטע חנוך.
4 צפייה בגלריה
פעילות קבוצתית
פעילות קבוצתית
פעילות קבוצתית
( צילום: באדיבות קייטנת ה"חממה של סיגלית")
חנוך, בעלת תעודת הוראה בתחום האימון הגופני, מפעילה מעל לשני עשורים קייטנת שחייה, במסגרתה לומדים הילדים ב־14 מפגשים כיצד לשחות.
הקייטנה תתקיים בחודש יולי בבריכה במכבים, ובחודש אוגוסט בבריכה ביישוב בני עטרות. המדריכים בה הם מאמנים מוסמכים לשחייה.
"האני מאמין שלי הוא שכל ילד צריך לרכוש מיומנויות שחייה ממקום מאוד מקצועי, בצורה הכי מושקעת שיש, והקיץ זו הזדמנות טובה לעבוד על כך", אומרת חנוך. "מומלץ שכל ילד לקראת כיתה א' ירכוש את המיומנות הזאת מתוך הבנה שזה תורם לו בהיבטים רבים: שיפור הקואורדינציה, חיזוק הגפיים ושיפור הביטחון העצמי".
קייטנת פסק זמן נמשכת שלושה שבועות, בימים א'־ה', בין השעות 15:00‑7:30 והיא כוללת הסעה ושתי ארוחות.
העלויות לשלושה שבועות: 2,850 שקלים, כאשר ילד שני מאותה משפחה זכאי לחמישה אחוזי הנחה.

עלויות:

בית הספר של החופש הגדול:
450 ש"ח
675 ש"ח
סחלבים יולי:
285 ש"ח
510 ש"ח
סחלבים אוגוסט:
970 ש"ח
"החממה של סיגלית":
160 ש"ח ליום
"פסק זמן":
2,850 ש"ח