שנה שבה לקחנו פיקוד

"האתגר הגדול בשנה החולפת היה לייצב את המערכת העירונית מבחינה כלכלית, ארגונית ובריאותית, ומעל הכל לייצר יכולת לתת לתושבים שלנו את מלוא הצרכים והתשובות והמענים תחת ההנחה שאנחנו נעים על ציר מאוד צר. המטרה בסוף התהליך המורכב הזה שאנחנו עוברים השנה, היא לצאת הכי מחוזקים שאפשר כדי לא לתת למערכת להתכווץ, ולהמשיך בפעילות שוטפת ושגרתית ככל האפשר.
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"במבט לאחור על שנת 2020 אני יכול לומר שאנחנו מנהלים את העיר באחריות גבוהה, כמו גם בכל הקשור לצד הלוגיסטי. היינו הראשונים בארץ להקים 'דרייב אין' לציבור לצורך בדיקות, ובמקביל השארנו את מערכת החינוך פתוחה רוב הזמן ונמשיך להיאבק כדי שכך יישאר, כאן ובכל הרשויות ברחבי הארץ.
חוסר היציבות של השלטון המרכזי דווקא עושה טוב מצד אחד לשלטון המקומי, כי זה מבליט את החוזקות שלנו, ומצד שני ברור שזה עושה רע לכולנו, מעצם חוסר היציבות".

ובכל זאת היו גם דברים טובים

"האמת שהקורונה עשתה רק טוב לשלטון המקומי, כי אנחנו מחוברים לתושבים ומוציאים לפועל באופן ישיר ונותנים פתרונות לתושבים בכל דבר ועניין. הוכח שהרשויות צריכות לקבל הרחבת סמכויות, כי ככל שנקבל יותר, גם בשגרה, נצליח ונעזור יותר, יש לנו את הכוח. אחת הדוגמאות לכך היא נושא הלמידה המקוונת. במשך שנים ביקשנו לבצע למידה מסוג זה, והנה, ביום אחד, בלית ברירה, עברנו לשם מאפס למאה, וזה עובד טוב".

וזה מה שמחכה לנו בשנה הבאה

"יש לא מעט דברים שניקח הלאה, כמו שליטה ובקרה, תפעול מרחוק, קבלת קהל ‑ כולם מקבלים עכשיו את הכל מקוון, וזה יימשך ויודגש. נושא של לימודים בשלט רחוק. הרבה דברים שקורים עכשיו יימשכו ויהיו במקום טוב יותר בעתיד. אני גם מקווה שבקרוב נעמיד לרשות התושבים אתרים לחיסון מפני הקורונה. אין סיבה שזה לא יקרה, יש לנו את המתקנים המתאימים.
"נושאי שירות ואכיפה תמיד דורשים שיפור ואנחנו על זה - גם ברמת האמצעים. הקמנו רשות לחדשנות ואנחנו מייצרים מערכות לניהול 'עיר חכמה' כדי להביא ליעילות השירות לתושב, שיקבל את רוב השירותים דרך הסמארטפון. מערכת כזו מאפשרת שירותים מיידיים ויכולת להגיע לכמה שיותר תושבים בזמן קצר".
"יש לא מעט דברים שניקח הלאה, כמו שליטה ובקרה, תפעול מרחוק, קבלת קהל ‑ כולם מקבלים עכשיו את הכל מקוון, וזה יימשך ויודגש"

ולסיום, משהו אישי

"מטבע הדברים אתה הרבה יותר זמן ישוב במשרדך מאחר שלק גדול מההתנהלות היא ברמה הטכנולוגית, וזה יוצר עומס מנטלי, אבל מנגד, בגלל שאין ישיבות מחוץ למשרד, יש פחות נסיעות, אז אתה מגיע ליותר משימות בטווח קצר. פרט לכך התפנה לי יותר זמן לעצמי ולעיסוקים שלי, כולל זה שאני פחות אוכל בחוץ במסעדות ועל הדרך ומבשל לעצמי.
"מה שלי, באופן אישי, היה חסר זה המפגשים הקרובים יותר, פיזית ממש, עם התושבים, סיורים בבתי ספר וגני ילדים, פעולה שהייתי עושה מדי שבוע לפני התפרצות המגיפה וכמובן שגם האירועים המרכזיים ‑ אלה העירוניים וברמת השלטון המקומי. יש פחות אינטראקציה עם אנשים וחברים וזה לא פשוט, אבל אין לנו ברירה. מה הדבר הראשון שאעשה אחרי המגיפה תיעלם? אקח את המשפחה לאכול איפשהו, נטייל ונחזור לעשות דברים רגילים".