האם בקרוב תהפוך מודיעין לבירת אנרגיית השמש של ישראל ופאנלים סולאריים יתנוססו על הגגות? זו היוזמה שמנסה להוביל בעיר, יו"ר האופוזיציה במועצת העירייה והעומד בראש סיעת 'מודיעין חופשית', אבי אלבז.
2 צפייה בגלריה
התקנת לוחות סולאריים על גגות
התקנת לוחות סולאריים על גגות
התקנת לוחות סולאריים על גגות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בתחילת השבוע העביר אלבז פנייה להנהלת העיר בבקשה לשקול קידום פרויקט סביבתי זה בתחומי שכונות מודיעין-מכבים-רעות.
על פי החקיקה שאושרה בכנסת, רגע לפני פיזורה, יוכלו דיירי בניינים משותפים להציב על גגותיהם פאנלים סולאריים, זאת במידה ותהיה הסכמה של שני שליש לפחות מתושבי הבניין. לדברי אלבז לעיר מודיעין פוטנציאל גדול לייצור חשמל בצורה ידידותית לסביבה.
"אין סיבה שדבר כזה לא יקודם בעיר כמו שלנו", אומר אלבז ומסביר כי ההליך פשוט למדי: "מתקין המערכת הסולארית מטפל בהשגת האישורים הנדרשים – היתר הבנייה, היתר של רשות החשמל והיתר קרינה בלתי מייננת ואת ההתקשרות וההפעלה יבצע מול חברת החשמל גורם מקצועי בלבד ולא הדיירים עצמם, זה פשוט מאוד".
2 צפייה בגלריה
(אבי אלבז. צילום: חורחה נובומינסקי)
לטענת אלבז התקנה של פאנלים סולאריים על גגות בנייני מגורים במודיעין הקיימים בשפע תסייע להפחית את כוונת המדינה להקמת חוות סולאריות על שטחים פתוחים כפי שקורה בשנים האחרונות ברחבי הארץ.
"גם נצמצם את השימוש בשטחים פתוחים וגם נסייע במהפכת האנרגיה הירוקה, כך שכולם ירוויחו", הוא מוסיף.
בימים אלה אמורים אלבז וחבריו לסיעת 'מודיעין חופשית' לקדם, באמצעות שיחות עם גורמים בעירייה, את הוצאתו לפועל של מסע פרסום שיעודד את תושבי העיר לפעול להקמת מערכות סולאריות "תוך שמירה על מראה הגגות".
לעדכונים - חדשות מודיעין