הדס יוסף לא העלתה על דעתה שהיא עלולה לאבד את בתה, בגלל קנייה של ארטיק-קרח. האם וארבעת ילדותיה, בגילאי 1 עד 10, הגיעו ממושב ישעי לבילוי בפארק 770 שבבית שמש. לקראת החזרה הביתה היא קנתה לבנותיה שלגונים, ומאחר ובת ה-8 אלרגית ללקטוז, היא בחרה עבורה ארטיק שלא אמור להכיל חלב.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אלון ואחות מגישים סיוע לילדה
ד"ר אלון ואחות מגישים סיוע לילדה
ד"ר אלון ואחות מגישים סיוע לילדה
(צילום: פרטי)
"קניתי לה ארטיק פרווה שנקרא לה־פרוטה", סיפרה יוסף, "זה ארטיק שאני קונה הרבה והילדה רגילה לאכול. כתוב עליו שהוא מיוצר על קו ייצור חלבי שהוכשר לפרווה, ואף פעם לא היו לנו בעיות".
למרבה החרדה, לאחר מספר ביסים החלה הילדה להשתעל. "שאלתי אותה מה קרה והיא ענתה שכואב לה וקשה לה לנשום. חשבתי שהיא לקחה ביס גדול מדי של קרח, אז הבאתי לה מים וליתר ביטחון גם אנטי-היסטמין (תרופה שמיועדת לטיפול בתגובות אלרגיות, א"ז), אבל היא המשיכה להשתעל ולהתלונן שקשה לה לנשום".

קראו גם:

האב שהגיע למקום מיהר עם הילדה לסניף קרוב של "טרם", אך מאחר והמקום היה סגור, הם נכנסו למרפאה הסמוכה של שירותי בריאות כללית, שהיתה פתוחה במקרה.
"הילדה הגיעה עם קצת קושי בנשימה וירידה בסטורציה" (ריכוז החמצן בדם, א"ז), סיפר ד"ר יצחק אלון, הרופא שטיפל בנטע, "ראיתי שהיא במצוקה נשימתית, אז נתנו לה אינהלציה עם ונטולין שהרחיב לה את הסימפונות ותוך כמה דקות היא היתה בסדר והסתובבה במרפאה כאילו לא קרה כלום".
"ד"ר אלון טיפל בה בעדינות והפך את החוויה לפחות מלחיצה", סיפרה האם, "גם האחיות היו נהדרות - נפלנו על צוות מדהים במרפאה וקיבלנו טיפול מסור".

מה עושים כשהילד אלרגי? הטיפים של ד"ר אלון

  • להצטייד בתכשיר נגד אלרגיה ובמזרק אפיפן
  • להשתמש בתרופה לאחר חשיפה לאלרגן
  • אם יש קושי בנשימה ושיעול להזריק אפיפן
  • להזעיק אמבולנס של מד"א

"עלול להכיל חלב"


מגלידות נסטלה נמסר: "הצטערנו לשמוע על האירוע. על אף הצהרת האלרגנים שכתובה על גבי המוצר 'עלול להכיל מוצקי חלב', פעלנו בצורה מיידית לבחינה של המוצר במעבדה ייחודית לבדיקת אלרגן חלב. מיד עם קבלת התוצאות נעדכן את הצרכנית ונפעל בהתאם".