איזה מזל ליולדת: עובד בית החולים, איציק קרא, המשמש גם כפרמדיק של איחוד הצלה עצר למלא דלק, וקיבל פנייה על לידה שמתרחשת במקום. הוא התפנה מיד לטפל ביולדת וקיבל לידיו את התינוקת הטרייה.
1 צפייה בגלריה
איציק קרא,
איציק קרא,
איציק קרא ותיק החובש
(צילום: באדיבות הדסה)
איציק קרא, מנהל יחידת ההכנסות באגף הכלכלה בבית החולים הדסה עין כרם, ובעברו מנהל חטיבת הסיעוד בחדר ניתוח ההתאוששות וטיפול נמרץ בבית החולים, הוא אח ותיק בכל רמ״ח איבריו. בנוסף לעבודתו במרכז הרפואי, הוא מתנדב בארגון איחוד הצלה בתור פרמדיק, חי ונושם טיפול בחולים או פצועים.
כבכל יום התכוון איציק לצאת מביתו לכיוון בית החולים, אך התעכב מעט לפני שנסע בגלל פנצ'ר באופניים של בנו. לאחר שסידר את הבעיה התחיל לנסוע עם האופנוע שלו ועצר, בעשרה לשבע בבוקר, בתחנת הדלק של מחלף שורש על מנת למלא דלק להמשך הנסיעה.

קראו גם:

עד לשלב זה הכל היה שגרתי למדיי אך דקות ספורות מהרגע שהגיע, קיבל פנייה מאיחוד הצלה במכשיר הכונן שלו, על לידה בתחנת הדלק. "בזכות העיכוב בבית בבוקר, זכיתי להיות במקום הנכון בדיוק בזמן הנכון", סיפר קרא, "אני מתחיל לחפש את הרכב בו נמצאת היולדת, ובינתיים בעלה הבין שאם אני מתרוצץ ברחבי התחנה ובודק רכבים כנראה שהגעתי לעזור, אז הוא יצא וקרא לי להגיע אליהם.
"ניגשתי אל האישה ששכבה במושב האחורי והיא אמרה שהיא בכאבים עזים ומרגישה שהיא ממש יולדת״, כך תיאר את רגעי הדרמה, "לקחתי ממנה במהירות את הפרטים שלה ושאלתי שאלות כלליות על ההיריון עצמו. עשיתי אנמנזה קצרה על מנת להבין מה המצב – עם מה אני מתמודד, אילו נתונים או מצב רפואי שאני צריך לדעת עליהם ובאיזה שבוע להריון היא נמצאת. מייד חזרתי לאופנוע כדי להוציא את ערכת הלידה ואת שאר הציוד ולהתחיל את תהליך היילוד".
קרא סיפר שאחרי רגעים אחדים של לחיצות וכאבים – יצאה לאוויר העולם תינוקת חמודה וקולה נשמע היטב ברחבי התחנה. אחרי שבחן אותה ווידא שהכל בסדר, העביר אותה ישר לידי האמא הטרייה לחיבוק ראשון. בינתיים כבר הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ עם מספר רב של פרמדיקים וחובשים שלקחו את האם והתינוקת להמשך טיפול בבית חולים .
"זאת בהחלט דרך מקסימה ומרגשת להתחיל את יום העבודה. ברור שלהיות אח ולהיות פרמדיק זו דרך חיים, אתה 'כונן' בכל רגע מהיום שלך, לא משנה מתי ואיפה. אתה שם כדי לסייע ברגע האמת. לשמחתי ובוודאי שגם לשמחתם, האירוע היה קצר והלך חלק - אחרי פחות מעשרים דקות כבר המשכתי בדרכי לעבודה בהדסה".
לכל העדכונים – חדשות ירושלים