לרגל יום תורם הדם הבינלאומי כ- 500 בני אדם תרמו דם במודיעין. התרמת הדם במודיעין התקיימה בחסות ראש העירייה חיים ביבס וחברי מועצת העיר, בשיתוף מגן דוד אדום. במהלך היום הגיעו מאות תושבים ותרמו מנות דם.
3 צפייה בגלריה
ח"כ אביגדור ליברמן תורם דם במודיעין
ח"כ אביגדור ליברמן תורם דם במודיעין
ח"כ אביגדור ליברמן תורם דם במודיעין
(צילום: דוברות מד"א)
בין מאות תורמי הדם שהגיעו להתרמה במודיעין היה גם ח"כ אביגדור ליברמן שהביע את תמיכתו במיזם ואמר: "דווקא השנה, ישנה חשיבות מיוחדת למבצע התרמת הדם. לכן, הגעתי היום כדי לתמוך ולהצטרף למאמץ הבינלאומי להצלת חיים. אני קורא לכל מי שיכול, לבוא ולתרום דם בתחנות ההתרמה של מגן דוד אדום".
ביום זה נשבר השיא העירוני בכמות מנות הדם שנתרמו במודיעין. יום זה היה יריית הפתיחה למיזם ארצי בתחום תרומות הדם שמובילים מגן דוד אדום בשיתוף המרכז לשלטון מקומי, הרשויות והמועצות. מטרתו הנה העלאת המודעות לתרומות דם ולמתן תרומות דם בפועל.
מנהל מערך ההתרמות הדם הארצי במד"א ליאור אלטמן: "זכינו היום לשיתוף פעולה פורה עם חברי מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות וראש העירייה חיים ביבס. שיתוף הפעולה הוביל לכך שבתוך מספר שעות נתרמו ע"י מתנדבים מתושבי העיר כ-500 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ-1,500 חולים ופצועים. אני מודה לעמותת סחלבים ולעיריית מודיעין על האירוח והסיוע הרב שהביאו להצלחת ההתרמה הגדולה ביותר שהתקיימה עד כה בעיר".
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס תורם דם
חיים ביבס תורם דם
חיים ביבס תורם דם
(צילום: דוברות עיריית מודיעין)
ראש עיריית מודיעין חיים ביבס: "היתה לי הזכות לקחת חלק במבצע התרמת הדם העירונית, שיזמו והובילו חברי מועצת העיר. זוהי גאווה גדולה לראות, כי כל ההקצאות לתרומת הדם אויישו על ידי תושבי העיר. תודה רבה לכל התורמים ותודה מיוחדת לכל מתנדבי מד"א שנמצאים אתנו בכל ימות השנה. אני מקווה שיוזמה נפלאה זו תתרחב לכל הארץ כי זו תרומה לכל אחד ואחת מאיתנו".
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אנו מודים למר חיים ביבס ראש העיר ולתושבי העיר מודיעין על הירתמותם הנרחבת למען המטרה החשובה והמשמעותית שהתנדבו היום לתרום דם. אנו פונים לערים נוספות להצטרף למיזם ולקרוא לתושבים לתרום דם. תרומות דם מצילת חיים וחשיבותן גדולה מאוד לחולים ולפצועים".
3 צפייה בגלריה
התרמת דם במודיעין
התרמת דם במודיעין
התרמת דם במודיעין
(צילום: דוברות מד"א)
מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת, ביישומון (אפליקציה) "מד"א שלי", ובטלפון 03-5300400, בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב, שמזהה ומבין דיבור.