בימים אלה מוצגת באולם עינן שבקניון עזריאלי במודיעין, תערוכת ציור ופיסול של תושבת העיר ורה אלון, אמנית שציינה בחודש האחרון את יום הולדתה ה־80.
לתערוכה, המוצגת עד 7 באפריל, ניתן השם "בשלות – יצירות מהעשור השביעי לחייה".
היא ילידת ירושלים, ואמנם גדלה בשכונות הוותיקות של העיר, וכמה מחברי הילדות הקרובים שלה גדלו במשך השנים להיות אנשי במה ואמנות, בהם בני משפחת בנאי המפורסמת: חיים, יוסי וגברי, אולם אל דרך היצירה שלה עצמה, הגיעה אלון רק לפני כשני עשורים.
1 צפייה בגלריה
יצירה של ורה אלון
יצירה של ורה אלון
יצירה של ורה אלון
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"עברתי לא מעט בשמונים שנות חיי עד כה", אומרת אלון, "ועולם התרבות והרוח היה מוכר לי, וכנערה אפילו שיחקתי בתיאטרון וגם עסקתי בריקוד במשך שנים, כי אלמנט התנועה אהוב עלי מאוד".
במשך השנים, לאחר שנישאה לבעלה יוסי, נולדו לשניים ארבעה ילדים, ובמקביל לטיפוח התא המשפחתי, התמקדה אלון בתחום ההתנדבות, ואף הגיעה לתפקיד החשוב והמשמעותי של נשיאת ארגון "נשות הדסה", פעילות אותה מגדירה אלון, גם היום, כ"מפעל חיים".
על הרגע בו הבינה כי חבוי בידיה כישרון היצירה, מספרת אלון: "יום אחד, לפני כעשרים שנה, ציירתי משהו. הילדים ראו והחליטו לרשום אותי לתוכנית הרצאות וסדנא באמנות. נכנסתי מהר מאוד לעניינים, וגם נהנתי מכך מאוד".
לאחר שנים במהלכן ציירה, התרחבה פעילותה האמנותית של אלון לתחומי עניין אחרים, כמו פיסול, ובתערוכה באולם קינן מוצגים גם כמה מציוריה, וגם פסלים שיצרה.
"בשנים האחרונות מצאתי עניין גם בכל הקשור לאמנות בקרמיקה, ויש לי חדר עבודה בו אני יוצרת. זה מיוחד מאוד עבורי", מספרת אלון.
התערוכה הנוכחית, אומרת אלון, מרגשת אותה מאוד: "כבר שנים שלא הוצגו יצירות שלי, ואני שמחה שעכשיו זה סוף סוף קורה, גם משום שחשוב לי להעביר את מסר היצירה בגיל מבוגר".
מה משמעות היצירה בעינייך?
"היצירה בגיל זה תורמת לבטא רגשות ומחשבות, וגעגועים או חלומות. זו פסיכותרפיה, אבן שואבת המנטרלת אותי מכל המחשבות האחרות".
ומה סוד הצלילות והבהירות בגילך המכובד?
"עשייה היא הדבר שהכי פותח את הראש, והמשך הנתינה לאחר. גם היום, כל אלה עוזרים לי מאוד, וזה לא בא לי בקלות. אני לא אדם בריא בהכרח מבחינה פיזית, אך אני בוחרת כל יום להמשיך בדרכי. בעבר שברתי אצבעות ביד ימין, אז עברתי ליצור ביד שמאל, אסור אף פעם לוותר".
כל העדכונים - חדשות מודיעין