בבתים רבים ניתן למצוא שטיחים מקיר אל קיר שאותם מצמידים לרצפה לרוב, בסלון, בחדרי שינה ועבודה וכדומה. השטיחים הללו נוטים להתלכלך בנסיבות שונות. מלכלוך המגיע מנעליים, מכפות רגליים של חיות מחמד, ממזון ומשקה, מהפרשות נוזלי גוף דוגמת דם, שתן של תינוקות ועוד. העניין הוא שהניקוי שלהם חייב להיעשות על ידי חברה מקצועית המתמחה בכך, ואשר יש לה תשתית מתאימה לפעילותה הכוללת צוות עובדים מיומן, מכשור חשמלי מיוחד וחומרי ניקוי איכותיים מתאימים. החברה מבצעת ניקוי שטיחים עד הבית על פי הזמנות מסודרות או קריאות דחופות עקב בעיות פתאומיות המחייבות טיפול מהיר ויסודי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

תהליך הניקוי

תהליך הניקוי מתחיל עם שאיבת אבק יסודית המצליחה לשאוב שאריות לכלוך ומזון ועוד. שאיבה יסודית מקלה מאוד על הניקוי הרטוב שלאחר מכן. בשלב הבא, משתמשים במכונת הזרקת מים מקצועית שיש בה שני מיכלים. בראשון, יש מים נקיים בהם מהולים חומרי ניקוי הנבחרים בקפידה ומותאמים לסוג הבד של השטיח. האיכות שלהם גבוהה מאוד מאחר ומדובר על שטיחים יקרי ערך שחשוב מאוד לשמור עליהם היטב לבל ייפגעו בתהליך הניקוי. חברה המקפידה על שימוש בחומרי דטרגנטים כאלו תקבל תוצאות ניקוי מרשימות. החומרים מצליחים להמיס את הלכלוך הקיים במהירות. לאחר מכן, שואבים את המים הספוגים בשטיח חזרה אל מיכל אחר המצוי במכונה.

ניקוי משלים

כבר בשלב הזה ניתן לראות את השפעת הניקוי על השטיח. רואים זאת גם על פי המים השחורים הנשאבים ממנו וגם ממבט על המקום שנוקה לעומת מקום שעדיין לא טופל. בסוף התהליך ייראו תוצאות הניקוי טוב עוד יותר. במקרי הצורך, לא מסתפקים בסיבוב אחד אלא מבצעים אחד נוסף כדי להוריד כתמים עקשניים. בנוסף, משתמשים במברשות בעלות שיער רך כדי לשפשף כתמים שעדיין נשארו. לאחר מכן, מפנים הכול וממתינים לייבוש השטיח. בקיץ, התהליך קצר, ואילו בחורף, יש להשתמש במאווררים ומייבשים כדי לזרז אותו. כדאי לדרוך על השטיח לאחר ייבוש מוחלט על מנת לא להכתימו מחדש.

הכנות

יש צורך להכין את הבית או את החלל בו מודבק השטיח. הדבר אומר לפנות כל פריט וחפץ מהחדר כולל מיטות, אחרת, לא ניתן יהיה לנקות כהלכה מתחתן. בעת הניקוי משתמשים במים רבים שעלולים לפגוע בחפצים שנותרו, וזוהי סיבה טובה נוספת לפינויים. ניתן למצוא סוגים שונים של שטיחים מקיר לקיר, סינטטיים, עבים, צימרים ועוד. כל אחד יזכה לקבל טיפול מתאים למרקם שלו. הרצון הוא שיתבצע ניקוי יעיל מבלי לפגוע בשטיח עצמו. ההמלצה היא על ניקוי על פי צורך וכאשר מצטבר לכלוך, ובנוסף, על טיפול שנתי אשר ירענן את השטיח כל פעם מחדש. כך הוא יישמר היטב ולא יתבלה בקלות.

צוות עובדים מיומן

תהליך הניקוי אורך מספר שעות ותלוי בגודל השטח שיש לנקות, כמות הלכלוך שיש עליו, בתנאי העבודה במקום ועוד. משתתפים בו לפחות שני עובדים, ובמקרים רבים, גם שלושה המסייעים גם בשינוע המכונות הכבדות לבית. מי שמבצע את העבודה המקצועית הינו, לרוב, ראש הצוות אשר מתמחה בנושא. מומלץ להזמין ניקוי לעונת הקיץ שהיא הטובה ביותר מבחינת תנאי העבודה. יחד עם זאת, היא העמוסה ביותר וכדאי לשריין מועד מוסכם זמן רב מראש. הנהלת החברה תשריין אותו, הצוות יגיע בשעה שנקבעה ויתחיל בניקוי. בתים בהם יש אנשים מוגבלי תנועה ניתן לבקש סיוע בפינוי רהיטים כבדים, וחברה הערוכה לכך, תוכל לעשות זאת עם תשלום נוסף. המחירים נוחים לכל כיס ונקבעים, בעיקר, על פי גודל השטח.
חברת קרפט קלין המובילה בשירותי ניקיון מציעה ניקוי שטיחים במחירים המשתלמים ביותר. למחירון>>