בכל חנות חיות תמצאו קשת של מוצרים שמותאמים לא רק לסוגי החיות אלא גם לגילים, גדלים, גזעים ואפילו לבעיות בריאות שונות כמו אלרגיות. את ה בחירה של המזון לחיות עושים לפי פרמטרים מסוימים כדי לוודא שהסוג שבחרתם מתאים לחיית המחמד שלכם.
שיקולי תקציב
השיקול הראשון הוא תמיד התקציב, כמובן, אבל גם במגבלות התקציב שלכם תמצאו סוגי מזון שתוכלו להרשות לעצמכם ובעלי החיים שלכם יאהבו. כדאי לגוון להן מדי פעם משום שגם הם בוודאי ירצו לטעום עוד סוגים, אבל בגדול, המזון שתוכלו לקנות היום יהיה משופר בהרבה מהסוגים הזולים של פעם. מומלץ לעקוב אחר המבצעים של החנות ולנצל לפעמים מבצע של מזון פרימיום כדי לפנק אותם.
גודל החיה
לגודל יש משמעות משום שככל שהיא גדולה יותר היא זקוקה להזנה טובה יותר. מבנה בעלי החיים, בעיקר כלבים, הוא כזה שהם צריכים לשאת משקל גבוה על ארבע רגליים ועל עמוד השדרה שעלול להתעקם ולסבול מפריצות דיסק. לכן, חשוב לא לגרום להם להשמין ממזון בעל ערך קלורי גבוה מדי אבל עדיין לדאוג לכך שהם יקבלו את כל אבות המזון שהם זקוקים להם כדי לגדול ולהיות מלאי חיים וערניים.
1 צפייה בגלריה
איך מתאימים סוג מזון לחיית המחמד?
איך מתאימים סוג מזון לחיית המחמד?
איך מתאימים סוג מזון לחיית המחמד?
(צילום: FREEPIK)
גיל והיקף פעילות
בהמשך לגודל החיה, גורים זקוקים למזון מיוחד להם כדי לגדול ולהתפתח ולכן המזון לגורים מכיל את הריכוז של הוויטמינים והמינרלים הטובים ביותר להם. גורים צריכים מינונים אחרים ממבוגרים וגם מזון שלא גורם לרגישויות אלא עושה להם היכרות עם הטעמים השונים. את המזון מרכיבים ממנות שונות של קטניות, ירקות ובשרים ודגים, בהתאם למה שצריך להכיר להם באותו שלב חיים. אם הם כבר מבוגרים ולא זקוקים להזנה רבה מלבד מה שנשחק כמו סידן, חשוב להתאים להם את המזון הנכון.
בעיות בריאות ורגישויות
היום יותר מתמיד יש מודעות לבעיות בריאות שונות של חיות מחמד, כך שכל חנות חיות מציעה לכם גם מזון מותאם לכך. זה נכון במיוחד לחיות שיש להן אלרגיות שונות והווטרינר המליץ לצרוך רק מוצרים מסוימים שגיליתם שהם טובים להן. כמו כן, יש מוצרי מזון שמתאימים לחיות המחמד גם לפי בעיות עיכול של חיית מחמד שמתקשה בכך, או שזקוקה למזון שפחות יכביד על הקיבה שלה, בדיוק כמו בני אדם.
טעם וריח
בסופו של דבר, גם לחיות מחמד יש טעם וריח והן מעדיפות מוצרים מסוימים בגלל הרכב אנין יותר, כמו דגי סלמון או כמו בשר ברווז או בקר או צבי, ולכן רצוי לנסות את החך שלהן עד שתמצאו מה טוב להן ומה נכון לכיס שלכם. תופתעו לגלות איזו קשת של טעמים מוצעת היום לחיות מחמד כך שכל טעם מקבל את שלו.
מאמר בחסות משרד פרסום דיגיטלי STG