אתם נהנים מדירה גדולה ומרווחת. אולי קיבלתם אותה בירושה ואולי אתם עובדים קשה עד עכשיו כדי לממן את המשכנתא, זוהי הדירה שלכם, ואתם יכולים לעשות בה ככל העולה על רוחכם (בגבול הטעם הטוב, כמובן). עם זאת, לא תמיד קל לעצב דירה גדולה. השטח הגדול שלה עלול "לבלוע" את העיצובים, ולכן חשוב לדעת את סודות עיצוב הפנים לדירות גדולות כדי להפוך את הדירה שלכם לדירת חלומות של ממש.

מה כיף כל כך בעיצוב דירות גדולות?

מעצבת פנים במודיעין תגיד לכם שזה תענוג גדול לעצב דירות גדולות מכמה סיבות. דבר ראשון, אפשר לבחור במגוון רחב של סגנונות עיצוב (מודרני, כפרי, קלאסי ועוד) אשר יתאימו לעיצוב הבית שלכם. שנית, אפשר לנצל את החללים הגדולים בצורה מקסימלית, אם יודעים איך לעשות את זה נכון. דבר שלישי, בדירה גדולה אין הרבה דברים שייראו מיותרים, בזכות המקום הרב שיש בה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

11 טיפים לעיצוב הדירה הגדולה שלכם

אז איך בכל זאת מעצבים דירה גדולה? אלה כמה סודות שכדאי להכיר:
1. לא להתבייש להוסיף רהיטים.
מכיוון שיש לכם סלון גדול, אתם יכולים להכניס אליו לא רק את הספה או את מזנון הטלוויזיה, אלא גם את שולחן האוכל הנפתח עם כיסאותיו, שולחן קטן ונמוך שיעמוד ליד הספה, למקם נברשת גדולה ולהניח שטיח גדול בסלון, על מנת שייצור חמימות ונעימות.
2. וילון מוסיף המון.
בית גדול ללא וילונות עשוי להיראות קר ומנוכר. הווילון הוא זה שמעניק לבית את האווירה הביתית שלו. תוכלו לבחור וילונות עליזים למטבח או לסלון, וכן וילונות מרגיעים לחדרי השינה.
3. ספה גדולה מעור או מבד?
הספה היא אחד הרהיטים המשמעותיים ביותר שיש לכם בסלון. היא גדולה, בולטת ומשמשת אתכם למנוחה ולבילוי משפחתי. אחת השאלות הגדולות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כאשר אתם בוחרים ספה לדירה הגדולה והחדשה שלכם, היא באיזו ספה לבחור – עור או בד? ובכן, שתי הספות איכותיות כל אחת בדרכה, אך השאלה הגדולה היא איזה מראה אתם רוצים להשיג. אם ברצונכם ללכת על מראה כפרי ומשוחרר, ספה מבד היא הספה המתאימה עבורכם. אך אם אתם מעוניינים בעיצוב מודרני ואורבני, ספת עור היא הספה שלכם.
4. אתם בוחרים את התאורה שלכם.
בדירה הגדולה שלכם, אתם יכולים להתפרע עם התאורה. לשם כך, ניתן להנמיך את התקרה לצורך תאורת גבס וליצור את העיצוב המושלם. תאורת הגבס מגיעה במגוון רחב של עיצובים, ואפשר אף לבחור בתאורה צבעונית, ולא בהכרח בתאורה לבנה או צהובה.
5. לתחום את הסלון בעזרת העיצוב.
אחד הדברים המקוריים יותר שאפשר בעיצוב סלון גדול הוא "לתחום" אותו בעזרת גיוון בעיצוב. לדוגמה, אתם יכולים להחליט שבחדר האוכל אתם משלבים טפטים צבעוניים ופרחוניים, ואילו בסלון עצמו אתם משאירים עיצוב חלק ונקי.
6. המקום לתמונות גדולות.
בדירה גדולה יש קירות גדולים, וקירות גדולים מזמינים אליהם תמונות גדולות. תמיד חלמתם על תמונת קנבס גדולה של נוף עירוני התלויה במרכז הסלון? זה המקום לתלות אותה. תוכלו גם לבחור לתלות שלוש תמונות מלבניות על גבי הקיר, כדי ליצור רצף. זאת ועוד, גם בדירה גדולה מומלץ להימנע מגיבוב של תמונות קטנות, על מנת שלא ליצור עומס.
7. לצבוע את הקיר בצבע כהה.
צבעים בהירים לקירות הבית מעניקים תחושה של מרחב, בעוד צבעים כהים "מקטינים" את החדרים. אך כשיש לכם בית גדול, אתם יכולים בהחלט לבחור קיר ולצבוע אותו בצבע כהה, כפי שתמיד רציתם לעשות. זה יכול להיות כחול עמוק, בורדו, ירוק כהה ועוד.
8. הפכו את הבית לירוק יותר.
פרחים טריים ועציצים יכולים להוסיף המון לבית הגדול ולהעניק לו תחושה של חמימות ונעימות. עציצים גדולים שעומדים על הרצפה, עציצים תלויים, צמחים מטפסים או אגרטל עם פרחים שמתחלפים בכל יום שישי ישדרגו את האווירה. מכל מקום, אם אינכם אוהבים לטפל בצמחים חיים, תוכלו להחליף אותם בצמחים מפלסטיק. אמנם זה פחות מועדף, אך אפקט הירוק יישמר.
9. החופש לשנות את מיקום הפריטים.
אוהבים שינויים? זכרו שאף עיצוב אינו לתמיד. כדי לרענן את האווירה, נסו לשנות מדיי פעם את סדר הרהיטים והפריטים בבית. שנו את מיקום הספה, השולחן ואפילו את סדר התמונות התלויות על הקיר. פעילות זו תבטיח שלעולם לא יהיה משעמם בבית הגדול שלכם.
10. רצפת פוליש.
הרצפה בבית גדול בולטת ונוכחת, גם אם תנסו להסתיר אותה באמצעות שטיח. מעוניינים להעניק לרצפה מראה מבריק ותמידי? מומלץ לשקול לעשות לה פוליש. מכונת הפוליש תדאג לכך שהרצפה שלכם תבריק מניקיון, גם אם לא ניקיתם אותה במשך שבוע שלם.
11. לא מצליחים להחליט על עיצוב? שאלו אחרים.
לפעמים, דווקא חבר טוב שתזמינו לארוחת הערב יכול להעניק לכם טיפ קטן לעיצוב הדירה הגדולה שלכם. ואם אתם ממש מסתבכים, מעצבת פנים במודיעין תשמח לעזור לכם. היא תבחן את הבית על כל חדריו, וביחד תחליטו על העיצוב המתאים ביותר.