מיזם ההסעות של עיריית מודיעין בימי שבת למרכזי הבילוי והעניין בתל אביב, זכה בשבוע האחרון להתנגדות חריפה מצד מי שנמנה ככל הנראה על הציבור החרדי.
2 צפייה בגלריה
"שירות חיוני". נעים בסופ"ש
"שירות חיוני". נעים בסופ"ש
"שירות חיוני". נעים בסופ"ש
(צילום: דנה קופל)
המתנגדים פשטו בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי שעבר על עשרות תחנות הסעה ברחבי העיר, והדביקו כרזות נגד המיזם תחת הכותרת "שומרים על קדושת השבת".
בכרזות, עליהן לא חתומים אף ארגון, עמותה או קבוצת מחאה, נכתב: "לא נוסעים לחרמון, לנחלי הצפון, הדרום והמזרח, לים ולטיולים, בשבת לא עושים עסקים ולא עושים עבודות".
על אף שלא נרשמה במודעות התייחסות למיזם ההסעות מהעיר לתל אביב וחזרה, בערבי שבת וביום שבת עצמו, לקברניטי העיר ברור כי זו המטרה אליה מכוונים מדביקי הכרזות, לאור חידוש ההסעות והגברת תדירות השירות לתושבי העיר.
"כעיר פלורליסטית ודמוקרטית, לא ניתן יד לכפייה דתית פנאטית, ולא למדינת הלכה לנהל אותנו", אומר חבר מועצת העיר שחר מי און. "התחבורה הציבורית היא שירות חיוני לרוב מוחלט של תושבי העיר, ולא ניתן לאף גורם חשוך לעצור אותה".
"החדרת המסרים בשלטים חביבים לכאורה, יש בה טעם לפגם. אנחנו חיים במודיעין בקהילות רבות, החיות יחד, ולא ניתן לקיצונים לחדור לפה ולשנות את אופייה של העיר".
אביעד שדות, סטודנט תושב העיר, הבחין גם הוא בשלטים, כאשר המתין לאחד מקווי ההסעה החינמיים לתל אביב.

2 צפייה בגלריה
"מסרים שמבטאים כפייה". השלט שנתלה ברחבי העיר
"מסרים שמבטאים כפייה". השלט שנתלה ברחבי העיר
"מסרים שמבטאים כפייה". השלט שנתלה ברחבי העיר
(צילום פרטי)

"חוץ מזה שאלה מסרים שמבטאים כפייה, אלה מדבקות שמלכלכות ופוגעות ברכוש ציבורי, וכנראה שלא סתם לא חתום עליהן אף אחד", אומר שדות. "הימים האלה לא פשוטים, אבל חשוב מאוד שנישאר פה אנשים עם חירות, ושכל אחד יחיה את חייו כרצונו".

קראו גם:

לדברי מי און, במהלך השבוע האחרון הוא ספג תגובות חריפות מצד המתנגדים לעמדתו, אולם הוא אינו חושש.
"התגובות הקיצוניות והאלימות כלפיי בפוסט בנושא שהעליתי, חושפות את הקיצוניות וחוסר הכבוד לאחר", אומר מי און. "בעיר ליברלית שמציעה את המגוון לכלל תושביה, אין מקום לדברים כאלה. חובתנו להיות שומרי הסף, לשמור על המרקם הייחודי של העיר שלנו".