כוח נשי במועצת העיר – לשם מכוונת שתיים מתושבות מודיעין, קרן בן נון וליאת מנצ'ל, כך עולה ממידע שהעבירו בימים האחרונים מי שמכירים את השתיים, והבשורה כבר מעוררת שיח ער למדי בעיר.
2 צפייה בגלריה
בגלל מיעוט הנשים במועצה. מימין: ליאת מנצ'ל וקרן בן נון
בגלל מיעוט הנשים במועצה. מימין: ליאת מנצ'ל וקרן בן נון
בגלל מיעוט הנשים במועצה. מימין: ליאת מנצ'ל וקרן בן נון
(צילום: נועם פיינר, פרטי)
הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בסוף חודש אוקטובר השנה, ונראה כי מתגבשת כבר עכשיו תמונה מעניינת למדי של רשימות למועצת העיר, חדשות ו-ותיקות, ששינו את פניהן, ורשימת הנשים צפויה בהחלט למשוך את תשומת הלב.
בן נון ומנצ'ל הן פעילות לשוויון מגדרי, שלפי ההערכות מגבשות בימים אלה רשימה הכוללת נשים בלבד, ונראה כי במהלך השבועיים הקרובים יתפרסמו הרשימה ושם הסיעה העתידית, שפרט לשתיים תכלול עוד שתיים או שלוש נשים תושבות העיר.
אחד מבני משפחותיהן של השתיים מסביר: "ההחלטה לרוץ ברשימה נשית התקבלה אצלן לאחר פעילות אינטנסיבית לשילוב נשים ברשימות קיימות, וההבנה שהדבר הזה כמעט ולא קיים. ליאת וקרן הבינו שמצד הרשימות הוותיקות במועצת העיר כמעט ואין רצון לשלב נשים במקומות ריאליים, וכי הדרך הטובה ביותר לייצוג רחב של הצרכים והרצונות של תושבות מודיעין היא על ידי הקמה של רשימת נשים".

2 צפייה בגלריה
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
אושר בפורום הבכירים. עיריית מודיעין
רק שתי חברות מועצה. עיריית מודיעין
(צילום: אוהד צויגנברג)

ואכן, במועצת העיר הנוכחית קיים מיעוט ממשי של נשים - שתי חברות מועצה מסך של 19 מושבים, נתון חריג למדי.
בן נון, 46, היא פעילה לשוויון מגדרי ופעילת סביבה, והקימה את ארגון "השכנים של הירקון", הפועל לשיקום נחל הירקון, וכן הובילה מאבקי סביבה ארציים במסגרת התנועה הסביבתית.

קראו גם:

בחודשים האחרונים פעילה בן נון בהתארגנות המקומית של 50:50, ארגון ארצי שמקדם שותפות ושוויון מגדרי במרכזי קבלת ההחלטות, וכיום חברותיו מתמקדות בעיקר בקידום רשימות שוויוניות בבחירות לרשויות המקומיות".
מנצ'ל, 49, פעילה בולטת בארגון "בונות אלטרנטיבה" במודיעין לשיוויון וזכויות נשים, נמנית על ראשי המחאה נגד ההפיכה המשטרית בעיר ופעילה מעל עשור בהנהגות ההורים, ואף שימשה יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר "חוט השני".
לפני ארבע שנים הובילה מנצ'ל, קצינת צה"ל בעבר, את המאבק נגד זיהום האוויר בשכונת אבני חן.