חברה ישראלית הפועלת מאיזור התעשייה של מודיעין ועוסקת בפיתוח רחפנים המסייעים לפיקוח ושליטה על פרויקטים גדולים של תשתיות חשמל, אנרגיה ותעשייה, זכתה לאחרונה במכרז גדול מאוד, ומוצריה והידע שהיא מפתחת יהפכו בקרוב לחלק ממערך השליטה האווירית של חברת החשמל של מדינת פלורידה שבארצות הברית.
1 צפייה בגלריה
רחפן
רחפן
רחפן
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
מדובר בחברת "פרספטו", שנוסדה על ידי דוד אבוחצירה, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן, שברשותה מפעלים גם בארצות הברית ואוסטרליה, והיא מספקת שירותים למספר חברות באמריקה, אוסטרליה ואירופה.
המכרז האחרון בו זכתה הוא משמעותי מאוד. על פי תנאיו, תהפוך פרספטו לאחת החברות היחידות בעולם בתחום שתעניק לחברת החשמל של פלורידה, FPL, שירות רחפנים אוטומטיים שיסייעו באיתור נזקי תשתית ברשת החשמל לאחר פגיעת סופות הוריקן – תופעה נפוצה מאוד בפלורידה.
פרט לבקרה ופיקוח על נזקים כתוצאה מפגעי מזג אוויר, יבצעו רחפני החברה פעולות נוספות, כגון העברת התראות לחברת החשמל במדינה מפני חדירה של בני אדם או בעלי חיים למתקני תשתיות, וכמו כן לגבי תקלות שונות בשטח.
"ייחודם של הרחפנים הוא שהם מבצעים את עבודת הבדיקה וחוזרים באופן עצמאי לביצוע טעינה מחודשת", מסביר סמנכ"ל החברה, אריאל אביטן. "משך הפעולה של הרחפן בין ההטענות הוא כ־40 דקות, ובמהלכן הוא גומע מרחק של עד שבעה קילומטרים. הרחפנים מצוידים במערכות צילום יום ולילה ומשתמשים בבינה מלאכותית".
חברת פרספטו ניגשה למכרז עם עוד מאות חברות מרחבי העולם, ותסייע לרשת החשמל האמריקנית לצד חברות ענק בכל רחבי העולם, שאחת מהן היא חברת "אמזון".
"האישור שהעניקה רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית לפרויקט בפלורידה הוא משמעותי מאוד, במיוחד לאור העובדה שמדובר בשוק עם פוטנציאל של מיליארדי דולרים", אומר אביטן. "חברת החשמל של פלורידה היא מהגדולות בארצות הברית, והיא בבעלות של ענקית האנרגיה 'נקסטרה' המספקת חשמל לעשרה מיליון צרכנים".