״אני אפילו לא יודעת אם יש לנו סיבה להגיע אליך. אני מרגישה שיש משהו שחסר אבל אנחנו באמת מתקשרים טוב. אנחנו לא רבים, יש לנו ילדים מדהימים, חושבים על עוד הריון ואפילו הסקס טוב.
"ועדיין משהו מציק לי. הדברים כבר לא כמו שהיו אבל אני אוהבת אותו. זה ממש מבלבל. אני חוששת שאם אציע לו לבוא לייעוץ, הוא יחשוד שמשהו לא בסדר".
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
זאת דוגמה לתחושות שאני שומעת לעיתים בקליניקה: כן, אנחנו מתפעלים אחלה בית, אבל משהו באינטימיות התרופף. ולפעמים דווקא האינטימיות חשובה יותר מקיום יחסי מין או מניהול בית שמתקתק כהלכה.
כדי להחזיר לזוגות את האינטימיות, חשוב שנקפיד על זמן אינטימי.
מהו זמן אינטימי? זה הזמן שאנחנו מקצים במיוחד לשם חיזוק הקשר הפיזי והרגשי. זה לא אומר שצריך לנסוע לירח דבש נוסף או לסופ"ש במלון חמישה כוכבים. אפשר להשיג את אותן תוצאות גם בשיחה טובה של 15 דקות.
נשמע לא מציאותי? תישארו איתי רגע.
קחו את הזמן
לזוגות רבים, במיוחד כשיש ילדים, חסרה תחושת האינטימיות. הם מתפעלים בית וקצת שוכחים להיות לזוג. זה נכון במיוחד לתקופה שאחרי הלידה, כשהחלום הכי גדול הוא להשלים שעות שינה.
אז כן. יכולה להיות זוגיות ואינטימיות – גם כשיש ילדים, ואפילו מיד אחרי הלידה. נכון שזה דורש עבודה, אך אם היא רציפה ומדויקת, אפשר להגיע לתוצאות טובות בזמן קצר ולשמור עליהן לזמן ארוך.
שני הנושאים הכי חשובים בקשר הם תקשורת ואינטימיות, והם קשורים זה לזה. באינטימיות טובה יש תקשורת, בתקשורת טובה יש אינטימיות. אם ננתב את הרצונות, התחושות, הקשיים והזמן שיש לנו למקום נכון, נחסוך הרבה עוגמת נפש ומצבי רוח.
זמן אינטימיות הוא בעצם זמן איכות משודרג. זמן יעיל, אישי וממוקד שמטרתו לא רק להעביר זמן אחד עם השני אלא ממש לחוות אחד את השני ולהבין מה כל אחד מרגיש.
זה זמן שכל אחד יכול לנסות להבין מה הוא מרגיש ולתרגם את הרגשות האלה לבן הזוג. בלי שיפוטיות, בלי לחשוב שמה שאני מרגיש "דבילי" או "רע" ושגם בן הזוג יקשיב לדברים ויכיל אותם.
כוננות הכלה
אפשר לתכנן את הזמן מראש, ואפשר פשוט להרגיש שהוא מתאים או חיוני עכשיו. שיש תחושה שכדאי לחלוק. ואז מבקשים מבן הזוג זמן אינטימי.
חשוב שהאווירה תהיה נעימה וזוגית, שהשיחה תקבל את הזמן שלה ושהדברים ייאמרו במלוא ההכלה. יש זוגות שירצו בשביל זה לצאת לדייט ויש כאלה שכוס יין או קפה על הספה יספיקו להם. העיקר לדבר ולהקשיב.
תשומת הלב הקטנה
שחקן נוסף בזמן האינטימי הוא: המחווה. אל תוותרו עליה. שלחו הודעה באמצע היום, נשקו את בן הזוג לפני שאתם יוצאים לעבודה, החמיאו אחד לשני גם על דברים קטנים וגם על דברים גדולים והכי חשוב: תגידו אחד לשני תודה.
תודה שיש לנו אחד את השני.
תודה שקראתם.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:
http://www.naamatzobel.com בפייסבוק: http://www.facebook.com/naamacounseling