"הדרך בה מבנה מעוצב, משפיעה על האנשים שגרים בו וההיפך", טוענת טלילה ועקנין, בעלת משרד לתכנון ועיצוב פנים בשם "טלילה בעיצובים". "חלל ללא קו ברור יכול ליצור אי שקט וחוסר הרמוניה בקרב מי שחיים בו. קיים גם קשר ישיר בין איך שהסביבה בה אנחנו חיים נראית, לבין איך שאנחנו מרגישים בה.
2 צפייה בגלריה
טלילה ועקנין
טלילה ועקנין
טלילה ועקנין
(צילום: דניאל רחמים)
איך הכל התחיל?
"כילדה גזרתי תמונות של בתים וחפצים נאים והדבקתי בתוך מחברת", היא מספרת ומגלה כי מקביל להריון של הילד האחרון ("זכיתי בשלושה מופלאים", היא מדגישה בחיוך), השלימה ב-2002 שלוש שנות לימודי עיצוב פנים.
"לאורך השנים הייתי מורה לאמנות, מפיקת תערוכות וגם קופירייטרית, אבל האהבה לעיצוב בערה בי. לכאורה אפשר לחשוב שבזבזתי הרבה שנים, עד שמצאתי את המקצוע שיועד לי, אבל כל עיסוק הביא איתו ידע וניסיון שמעשירים מאוד את העבודה, עבור לקוחותיי".
ב-2019, לאחר שנים של ניסיון בתחום הבנייה הפרטית, היא עיצבה משרד עורכי דין וקטפה עליו את תואר "מעצבת השנה בתחום המשרדים" ממגזין "בניין ודיור". "בכל פרוייקט, אני לומדת וחוקרת את הסגנון המתבקש, החומרים והדרישות המקצועיות על מנת לחבר בין דרישות הלקוח, וביצוע מקצועי ומדוייק".
הבנתי שיש לך מומחיות מיוחדת בעיצוב עבור הגיל השלישי?
"כיום עם הפסקת העבודה ויציאה לפנסיה, אין צורך להיות יותר מוגבלים לאזור העבודה ואפשר להעדיף אזור מגורים לפי נוחות - קרוב יותר למרכזי קניות, אתרי בילוי ומרפא וגם לחברים ולקהילה. יש שיעדיפו להתקרב לבני משפחה בגלל הרצון לעזור עם הנכדים או בגלל סיבות בריאותיות. אני פה כדי ללוות אותם בשינויים האלה".
2 צפייה בגלריה
טלילה ועקנין
טלילה ועקנין
טלילה ועקנין
(צילום: דניאל רחמים)
מה פנסיונרים צריכים לעשות עם חדרי הילדים שהתרוקנו?
"בחלק מהמקרים מבצעים התאמה מחדש לתחביבים ולצרכים המשתנים של בעלי הבית. מצד שני, לפעמים שנים אחרי שהילדים בגרו ועזבו את הבית, מגיעים הנכדים ויש ליצור עבורם חדרי אירוח יפים, ולא פחות מכך - בטוחים. כמובן שגם החלל הציבורי משתנה בהתאם - שולחן האוכל גדל בארוחות החג והשבת, המטבח צריך לעבור התאמה, וכמובן גם חדר הרחצה. החשיבה צריכה להיות גם לטווח הארוך, על מנת לאפשר נוחות מקסימלית של בני הזוג, בכל תפקוד. התפקיד שלי הוא לגרום לכולם, להרגיש הכי נוח ושהחלל המעוצב מותאם להם".
איך עברת את תקופת הקורונה?
"הסגר הראשון היה הזדמנות להמציא את עצמי מחדש. ניצלתי את הזמן להרבה למידה מקצועית, התחלתי להרצות לקהל הרחב בנושאים רבים בתחום העיצוב ועברתי גם לייעץ און-ליין.
"אני מסתכלת על הקורונה גם מזווית של אדם מאמין, שמבין שגם אם מאוד קשה, צריך להסתכל על כל מכשול או נפילה, כעל הזדמנות ללמוד ולצמוח. לכן פיתחתי חבילות מותאמות לצרכים החדשים שהקורונה כפתה עלינו.
"לדוגמה - במקום לעצב את כל הבית, בהשקעה עצומה, מחדשים חלל מרכזי. אפשר לשנות סגנון או לחדש, ולשם כך יש חבילות שונות ומדויקות, לפי הצורך. אפשר גם להעניק כמתנה לאנשים שאוהבים שעת ייעוץ שלי, או חבילה של מספר שעות, כדי ליצור מהפך בחדר אחד".
יש הבדלים בין הלקוחות?
"בוודאי - לאחד חשוב הסטטוס והמראה, לשני תחושת הביתיות. יש כאלה שישימו דגש על פונקציונליות ואחרים מדגישים את העלויות וזמן העבודה. התפקיד של תכנון נכון ועיצוב מותאם, לא מסתכם רק בהתאמה של החלל לצרכים השונים, אלא לשמש ביטוי לאישיות ולרצונות של לקוח".
אז איך את מצליחה להגשים ללקוחות את החלומות בהתאם למגבלות?
"קודם כל צריך המון הקשבה, סבלנות ואמפטיה כדי להבין את הלקוחות. לא רק לדעת מה הם רוצים, אלא גם להבין מה גרם להם לרצות לשנות. כאן נכנסים לפעולה היצירתיות והניסיון שלי. יחד עם הקשבה ותחקיר נכון יוצרים תוכנית עבודה שמאפשרת לכל לקוח להגשים חלומות".
"טלילה בעיצובים – משרד לתכנון ועיצוב פנים" 054-6981431