"מיינט מודיעין" למען העסקים: בעלי עסקים במודיעין נדרשים, כמו יתר תושבי המדינה, להגבלות קשות שהוטלו על המשק. במטרה לסייע יוצא "מיינט מודיעין" ביוזמה ויציג לכם את הפנים מאחורי העסקים, ההתמודדות והמשבר. המטרה - אל תשכחו אותם ועזרו להם לצלוח את התקופה הקשה הפוקדת אותנו. הראשונה היא סיגלית דוד.
2 צפייה בגלריה
מע"ר מודיעין
מע"ר מודיעין
מע"ר מודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
סיגלית דויד, בת 56 , אם יחידנית + 2 ממודיעין
העסק: "אני מטפלת ריגשית-גופנית לביטחון והעצמה אישית. העסק עוסק במתן עזרה והכוונה לאנשים שנמצאים במצב ריגשי לא קל בחייהם. מצב שמשפיע גם על המערכת הגופנית כגון כאבים/מחלות פסיכוסומטיות וכמובן שכל המצב הריגשי-נפשי- גופני משפיע לרעה גם על התקפוד היום יומי בעבודה ובמערכות היחסים שלהם עם הסביבה.
בטיפולים אני מאפשרת עבודת עומק וניקויים של הישן שמעכב אותנו בכל המישורים: השכלי, הריגשי, הגופני והאנרגטי. מספר הכלים הטיפוליים מגווון ומשלב כלים כמו פסיכותרפיה-גופנית, אקסס-בארס, אקסס-גוף, שיטת המסע, דמיון מודרך ועוד. המפגשים נעשים גם בשיחה וגם בעבודה עם הגוף שמשחרר המון מצבים ריגשיים לא נעימים שלכודים בתוכו ויוצרים פחדים/חרדות ומחלות".
2 צפייה בגלריה
סיגלית דויד. "שום דבר לא קורה במקרה"
סיגלית דויד. "שום דבר לא קורה במקרה"
סיגלית דויד. "שום דבר לא קורה במקרה"
(צילום: גיל דור)
כיצד התפשטות נגיף הקורונה בשבועות האחרונים השפיעה על העסק?
"ירידה במספר ההזמנות, אנשים מפחדים לבוא, ביטולים וכו'. נגיף הקורונה הכניס אנשים רבים למצוקות כמו חרדה, אי-וודאות שגורם לאיבוד שליטה ופניקה, לנדודי שינה ועוד. בני נוער ובוגרים שנמצאים בתקפוד היומי שלהם במקום רגשי-נפשי ירוד מושפעים יותר לרעה בתקופה זו ודווקא אותם אני בוחרת לחזק גם ריגשית וגם גופנית כדי לאזן את המערכת החיסונית שמאוד נחלשת בתקופה זו.
"בזכות העבודה הטיפולית שמשלבת התייחסות למכלול: הגוף, הרגש והשכל, פנו אלי לאחרונה מטופלים חדשים בנוסף לקבועים בגלל שתקופת הקורונה גרמה להצפה של פחדים שמודחקים מחוויות העבר. אני מקבלת הרבה טלפונים מאנשים שמתעוררות אצלהם הצפות בשל המצב ומנצל זאת לטובת עבודה טיפולית שמאפשרת ניקוי ואיוורור ומביאה לרווחה פנימית מחוזקת".
מה את עושה כדי לשפר את המצב, ואיך את מתכננת לעבור את התקופה הקשה?
"אני בתפיסתי ובגישת 'האקסס-קונשסנש', גישה שאני גם מלמדת ומעבירה בפרטני ובקורסים לקבוצות, מאמינה ששום דבר לא קורה במקרה. אני מנצלת את התקופה הזאת להביא כמה שיותר לידיעת הציבור את החשיבות של חיזוק המערכת הנפשית והגופנית כאמצעי הראשון במעלה ע״מ לא להדבק בנגיף הקורונה. הסיכוי להדבק גדול יותר כשהמערכת החיסונית שלנו חלשה. אני מנסה להגביר את המודעות לכך באמצעות הפייסבוק, בקבוצות בווצ-אפ, בשיחות אישיות ועוד".
באיזה אופן את מצפה שרשויות המדינה או העירייה יעזרו לך?
"אשמח מאוד שהרשויות יתנו לי כמה שיותר פלטפורמה שתוכל להביא למודעות הציבור את החשיבות של חיזוק המערכת החיסונית הגופנית והרגשית/ נפשית. ללא המודעות הציבורית לכך, הפחד והבהלה שמתפשטת כרגע ושלא מטופלת כראוי תגביר את ההדבקות בנגיף הקורונה. רק לשמור על הגיינה כגון שטיפת ידיים, אי לחיצת ידיים, המנעות להתעטש באוויר וכד לא מספיקה! הבידוד לכשלעצמו יכול להגביר את התקף החרדה והמצוקה למי שאין את הכלים להתמודד עם מצב זה! לתקופה הזאת יש מטרה נעלה ביותר עבור כלל האנושות: לעשות עבודת ניקוי ״של העשבים השוטים״ של הפרדיגמות הישנות שמנהלות אותנו ״ולשתול במקום זרעים חדשים״ של תפיסת העצמי מחודש וחזק מבפנים כדי לצמוח ליכולות המדהימות שיש בנו ולהוציא לאור את הפרחים המיוחדים של כל אחד מאיתנו.
"לשמחתי יש אנשים שכבר מבינים זאת ומגיעים אלי לעשות עבודה פנימית שכבר מצליחה. אנחנו בדרך לחג החירות. רק נקיון הישן יאפשר את היציאה מהעבדות לאמונות המעכבות שבנו, והאיפשור לבחור בחירות פנימיות להצלחה והגשמה בריאה בכל המישורים. זה מה שהקורונה מבקשת מאיתנו ולכן לא במקרה היא הגיעה בשלב זה של האנושות. הבחירה בידינו".