מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבנייתן של 330 יחידות דיור חדשות, בחלק הוותיק של העיר, בפאתי שכונת כרמים, מעורר עניין רב בקרב תושבי העיר, ועל פי ההערכה, עם תחילת שיווק הפרויקט, תהיה תחרות קשה בין רוכשים שיבקשו לקנות נכס במקום.
2 צפייה בגלריה
שכונת כרמים
שכונת כרמים
"בשורה חשובה". שכונת כרמים
(צילום: רונן כרם)
על פי הודעה שפרסמה עיריית מודיעין לאחרונה, במהלך השבוע הקרוב צפויה רמ"י לפרסם פרטים אודות הפרויקט, שהוא מיזם הבנייה הראשון מזה למעלה מעשור שנבנה בעיר עצמה – ולא במסגרת שכונות חדשות שהוקמו בשנים האחרונות בחלק המערבי שלה.
מתחם המגורים החדש, שצפוי לכלול 330 יחידות דיור בבנייה רוויה, יוקם בחלק הצפון-מזרחי של שכונת כרמים, בשטח הפתוח הסמוך לרחוב ניסן, מרחק של כמה מאות מטרים מצומת שילת בכניסה הצפונית לעיר.
במקביל לעבודות התשתית שיחלו באיזור במהלך החודשים הקרובים, צפויים גם תושבי רחוב אדר, הסמוך לרחוב ניסן, ליהנות מהמיזם החדש, מאחר וגם בשטח הרחוב שלהם יבוצעו עבודות תשתית, הכוללות גם הקמה של פארק ציבורי חדש.
החדשות הטובות עבור תושבי מודיעין הן כי 115 יחידות דיור יוקצו למכירה לתושבי העיר בלבד, בעוד היתרה, 215 דירות, יימכרו לכל דורש, גם למי שאינם תושבי העיר.
מחיריהן הצפויים של הדירות החדשות טרם פורסמו, אבל ההערכה היא כי כ-80 אחוזים מהדירות יימכרו במחיר מוזל יחסית, בפיקוח רמ"י.
"זו בשורה חשובה מאוד לדור העתיד של העיר, להם אנחנו רוצים לסייע באמצעות דירות אטרקטיביות במחירים שפויים", אומר ראש העירייה, חיים ביבס. "במקביל למיזם הזה אנחנו ממשיכים בתכנון השכונה החדשה של העיר, שכונת מעיינות, שתוקם ממערב לשכונת הכרמים, במסגרת שלב ב' של פיתוח העיר, ותכלול אלפי יחידות דיור חדשות, שגם מתוכן חלק ניכר מיועד לתושבי העיר, וזאת במטרה לאפשר לילדים שלנו לגור פה איתנו".

2 צפייה בגלריה
שכונת כרמים
שכונת כרמים
שכונת כרמים
(צילום: רונן כרם)

הבשורות אודות מיזם הבנייה בשכונת כרמים, על השטח האחרון הפנוי לבנייה בעיר, מעורר שיח רב בקרב אנשי מקצוע מתחום המקרקעין.
אייל קוצר, סוכן נדל"ן תושב העיר: "היה ברור שהשטח הריק ברחוב ניסן מיועד לבנייה, אבל העיתוי בהחלט מפתיע ומשמח מאוד, ובטח החדשות שתהיה הקצאה לתושבי העיר.
"לגבי מחיר המטרה עליו מדברים, נצטרך להמתין ולראות מה יהיו המחירים, ועד כמה יהיו אטרקטיביים, בעיקר לנוכח כל מה שקורה בשוק הנדל"ן בימים אלה והמצב הכלכלי, הריבית הצומחת ועוד. בכל מקרה, יהיה מעניין".
גילת ושחר גיא, תושבי העיר, המחפשים בשנה האחרונה דירה לקנייה: "השכונות החדשות לא על הפרק עבורנו כי יקר שם מאוד, ואולי במיזם החדש יהיה לנו סיכוי.

קראו גם:

"מודיעין, בה גדלנו, היא עיר מבוקשת, ואין לנו אשליות שהמחירים יהיו מתאימים לכל כיס או נמוכים בצורה משמעותית, אבל בכל מקרה אנחנו דרוכים".