שרה דולב ממודיעין ייסדה את עמותת "מנדלת הלב" שהכפילה השנה את מספר מתנדביה ומהווה בית חם לחולי סרטן.
2 צפייה בגלריה
מימין: רינת לוי ושרה דולב
מימין: רינת לוי ושרה דולב
מימין: רינת לוי ושרה דולב
(צילום: רונן כרם)
מי אני: שרה דולב, ייסדה ומנהלת עם רינת לוי את עמותת "מנדלת הלב" במודיעין.
למה בחרנו בה: שרה ורינת ייסדו לפני למעלה משני עשורים את העמותה הייחודית, שמטרתה סיוע לחולי סרטן ובני משפחותיהם בכל תחום, ובעיקר להוות מסגרת תומכת לבני המשפחה של החולים. במהלך השנים, ובמיוחד בשנה האחרונה, התרחבה מאוד פעילות העמותה, המונה מאות רבות של מתנדבים, והשירותים שהיא מספקת ללא כל תמורה, הורחבו גם אל מחוץ לעיר.
בשנה שעברה, הודות לסיוע מצד העירייה, הועתק בית העמותה למבנה גדול ומרווח יותר, שיוכל לספק את הצרכים הרבים של תושבי העיר.
מה ההישג הבולט שלכן? "גיוס של כל כך הרבה מתנדבים, ולא רק ממודיעין וסביבתה, והיכולת לסייע לאלפי מתמודדים שמוצאים במנדלת הלב בית חם ותומך".
למי תקדישו את המשואה? "למאות המתנדבים המופלאים שמקדישים מזמנם, מקצועיותם וליבם הרחב, ונותנים שעות רבות של התנדבות כדי להקל ולסייע למתמודדים עם מחלת הסרטן; למתמודדים העוברים משבר ותקופה קשה באומץ, ברוח חזקה, ונענים לעזרה המושטת – ולכל האנשים בעירנו ובארצנו המוצאים לנכון להושיט יד ולפתוח את ליבם לזולת ולהתנדב, יש המונים כאלה, וזה מחמם את הלב".

2 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג
אלי רוזנברג
אלי רוזנברג
(צילום: קובי קואנקס)

אלי רוזנברג ממודיעין, הוא איש של נתינה וחסד שליכד סביבו 150 מתנדבים בסניף שהקים.
מי אני: אלי רוזנברג (74), מנהל סניף "יד שרה" במודיעין.
למה בחרנו בו: רוזנברג הוא תושב ותיק בעיר, המוכר מזה למעלה משני עשורים כאיש של נתינה וחסד, הפועל בצניעות רבה. לפני 25 שנה הוא ייסד והקים את סניף יד שרה בעיר, המסייע מדי שנה לאלפי תושבים, ובמקביל פועל רוזנברג בקרב מגזרים רבים הזקוקים לסיוע, ובמסגרת אחד המיזמים המרגשים שהגה, אותו הוא מבצע מזה 18 שנה, הוא מגיע מדי ערב שבת למחלקות אונקולגיות ומחלקות אחרות בבתי חולים, מנגן מוזיקה ועורך הרמת כוסית עם החולים.
מה ההישג הבולט שלך? "ייסוד סניף יד שרה לפני 25 שנה, דבר משמעותי מאוד. אני זוכה להתנדב עם קרוב ל־150 מתנדבים מכל הלב, מהעיר ומסביבתה, הפועלים במצוינות, מבוקר ועד ליל. זהו קשר מרגש לכל קהלי היעד, כולל עם אוכלוסיית החינוך המיוחד ובעלי הצרכים המיוחדים בעיר".

קראו גם:

למי תקדיש את המשואה? "בראש ובראשונה לכל מתנדבי העיר מודיעין, עיר מקסימה עם גנטיקה של התנדבות. מקום שכולו מארג של ערבות הדדית. מוקדש למגוון העמותות והארגונים, הפועלים בשיתוף פעולה עמוק עם קברניטי העיר, בראשם ראש העירייה, חיים ביבס, הנותנים מענה מיידי ומכל הלב לכל הנזקק במגוון כה רחב של תחומים".