הנהלת עיריית מודיעין העבירה לאחרונה בקשה חריגה למינהל התכנון במשרד הפנים ובה דרישה שלא לשנות את ייעודו העתידי של שטח השיפוט של מכבים־רעות ל"איזור פיתוח עירוני", וזאת מחשש שהגדרה מחדש תוביל לבנייה רווייה בשכונות אלה, דבר שיפגע באופיין הכפרי.
1 צפייה בגלריה
רעות
רעות
רעות
(צילום: חורחה נובומינסקי)
פעילי ציבור ותושבי מכבים־רעות פנו לפני כשבוע ללשכת ראש העירייה חיים ביבס בבקשה לטפל בנושא, מחשש כי שינוי ההגדרות יאושר כסופי, מה שעלול להשפיע על תוכנית המתאר המחוזית של ועדות התכנון האזוריות ולהביא לאישורי בנייה רוויה.
קראו גם:
החשש הגדול של תושבי מכבים־רעות הוא כי שינוי כזה יביא את ועדות התכנון לאשר את בנייתם של בנייני מגורים בתחום השכונות או בקרבתן, אף כי בשלב זה יש בהן בתים פרטיים בלבד.
ביבס, שהתרשם כי יש חשש אמיתי שיקרה המהלך שעליו מדברים התושבים, פנה לקראת סוף השבוע שעבר למנכ"לית מינהל התכנון במשרד הפנים, דלית זילבר, ודרש לבטל את ההגדרות שעלולות לשנות את אופי שכונות המגורים במכבים־רעות.
"היה ברור שאחרי שהופקעו שטחים לטובת הטבע, ועדות התכנון ינסו להשיג הישגים באזורים אחרים כדי להמשיך ולבנות יחידות דיור"
עוד גילו בעירייה, כי במסמך שהוציאה בסוף חודש פברואר השנה ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עליה אחראית זילבר, מצוין כי במקביל להפיכת הגבעות הדרומיות של מודיעין לגן לאומי, עלול להשתנות ייעוד הפיתוח של מכבים־רעות ל"איזור פיתוח עירוני".
"טוב ששמו לב לכך וטוב שזה קרה כעת ושנעשתה פנייה מסודרת מצד העירייה", אומר מוטי אמיר, תושב מכבים, "כי אם נאחר את המועד, עלול להיות קשה מאוד לשנות את החלטות הוועדה".
תושבי מכבים־רעות סבורים כי כוונת מינהל התכנון לשינוי ייעוד השימוש בקרקע קשורה ישירות להכרזה על הגבעות הדרומיות כגן לאומי.
"היה ברור שאחרי שהופקעו שטחים לטובת הטבע, ועדות התכנון ינסו להשיג הישגים באזורים אחרים כדי להמשיך לבנות יחידות דיור", אומרים התושבים, "ואנחנו נעשה מה שצריך כדי שזה לא יקרה".
ממינהל התכנון נמסר: "בהתאם לצורכי הפיתוח של מודיעין, ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה ב־23 בפברואר להגדיר בתוכנית המתאר המחוזית את השכונות מכבים ורעות כשטח לפיתוח. עם זאת, הובהר שבמסגרת התכנון המפורט, יהיה ניתן לקדם תוכניות בהתאם לאופיין של שכונות אלה".