בישיבת המועצה האחרונה של עיריית מודיעין העלה חבר המועצה איתי אלמוג־בר מסיעת "מודיעין חופשית" הצעה לסדר להקים בעיר מרכז גישור לנושאי תכנון ובנייה.
על פי ההצעה, מועצת העיר תקים גוף גישור לנושאי תכנון ובנייה, אליו יישלחו מבקש הבקשה והמתנגדים לבקשה. באחריות המחלקה המשפטית ומחלקת הבינוי יהיה לגבש את מבנה גוף הגישור ונוהלי העבודה מולו.
1 צפייה בגלריה
אלמוג-בר
אלמוג-בר
אלמוג-בר
(צילום: אופיר אברהמוב)
"כחבר בוועדת משנה לתכנון ובנייה", כתב אלמוג־בר בהצעתו, "שמתי לב כי בכל פעם שאנו דנים בבקשות להיתר ישנם מספר נושאים שבהם יש מתנגדים, לרוב שכנים שמתנגדים מסיבות שונות לשיפוץ או ההרחבה של שכניהם. בניגוד לדיון במרבית הנושאים שהוא מאוד תכליתי, כל דיון בנושאים עם התנגדויות אורך זמן רב. במרבית המקרים מדובר בנושאי התנגדות שאפשר היה לפתור אותם בדיון בין הצדדים מחוץ לוועדת התכנון, וכך היה נחסך זמן בוועדה וגם סכסוכי שכנים וריבים בתוך דיוני הוועדה".
קראו גם:
לדבריו, פעמים רבות מצאו עצמם חברי הוועדה "כמגשרים דה פקטו בין הצדדים, אולם מסגרת הוועדה אינה המסגרת הנכונה לכך והיה רצוי שגוף חיצוני בלתי תלוי ישמש כמגשר. בדיוני הוועדה העלינו מספר פעמים את הצורך בגוף מגשר שיישב עם הצדדים ויעזור להם להגיע לפתרון מוסכם ומקובל".
בתגובה להצעה ענה ראש העירייה כי הנושא מטופל על ידי סגן ראש העירייה, מויש לוי.
חברי סיעת מודיעין חופשית הצביעו בעד ההצעה, ובהצבעת רוב של חברי הקואליציה, ההצעה נדחתה.
אלמוג־בר: "היה נכון שיקום גוף גישור שיאפשר לצדדים לדון ולהציג את הצד שלהם באמצעות מגשר שהוא עורך דין או איש מקצוע מענף הבנייה שמכיר את חוקי התכנון והבנייה ואת העיר. תהליך גישור גם עוזר לצדדים להמשיך להיות ביחסי שכנות טובים ומונע סכסוך מתמשך. בדיוני ועדת המשנה לתכנון ובנייה הסכמנו בינינו שחבל שאין גוף כזה - לכן פניתי בספטמבר השנה ליועצת המשפטית דנה חפץ־טוכלר ושאלתי אם ניתן להקימו. היא ענתה שהיתה מחשבה בעבר להעביר מקרים לגישור במרכז הגישור של רשות השלטון המקומי. מתשובה זו הבנתי שלמעשה הנושא לא התקדם ושאין כרגע דיון בהקמת מרכז גישור ולכן החלטתי עם חבריי לסיעה שאגיש הצעה לסדר. ההצעה לא עברה מסיבות שלא ממש ברורות לי, כי בפועל יש הבנה בקרב חברי המועצה שיש צורך בגוף שכזה. ראש העירייה אף אמר בדיון במועצה שיצרפו אותי לישיבות המקצועיות שיהיו בנושא".
סגן ראש העירייה וממלא מקום יושב ראש הוועדה לתכנון ובנייה, מויש לוי, אישר כי הנושא כבר נמצא בטיפול.
מהעירייה נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר לחבר המועצה, לרבות בישיבת המועצה עצמה, העירייה כבר החלה בתהליך להקמת מרכז גישור או לגיבוש צוות מגשרים שיסייע לפעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. התקיימו כבר פגישות עבודה עם ממלא מקום יו"ר הוועדה, סגן ראש העירייה, מויש לוי, ונציגי מינהל ההנדסה והלשכה המשפטית. יש לציין כי למרות שהדבר היה ידוע לחבר המועצה, הוא בחר שלא להסיר את הצעתו לסדר, יהיו סיבותיו אשר יהיו".