פעילות "פרלמנט נערות" נפתחה השבוע עם תחילתו של חודש המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. הפעילות תתקיים בשישה ישובים יהודיים: מודיעין, בת-ים, מ.א. אשכול, המועצה אלונה, באר-יעקב וב.א. מטה-יהודה. וכן בשמונה ישובים ערביים: בקה אל ערביה, כפר קרע, חיפה, ג'סר א-זרקה, פוראדיס, ג'ת, טירה וטייבה.
2 צפייה בגלריה
פרלמנט הנערות במודיעין
פרלמנט הנערות במודיעין
פרלמנט הנערות
(צילום:: תנועת ש.י.ן לשוויון ייצוג נשים)
"בימים אלה אנחנו עתידים לסגור את כל הפרטים לגבי מודיעין", סיפרה מיה ממרוט, הרכזת ביישובים היהודיים. "אנחנו עובדים מול ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר למעמד האישה, ועם מועצת הנוער שמובילים את זה ביחד איתנו. הקונספט הוא לבנות קבוצה של עשרים נערות שאמורות להוביל ביישוב. הפרויקט מתחיל לפעול החודש עם תחילת חודש המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. אנחנו מאמינים שכבר בשבועות הקרובים נתחיל בגיוס של הנערות ובגיבוש כל התכנים. זה לא מובן מאליו שדווקא בתקופה כזאת הרשות מחליטה שזה עומד בראש מעינייה".
קראו עוד:
זהו העשור השני לפעילות "פרלמנט נערות", בקרב תלמידות כיתות ט'-י"ב המחברת בין נערות יהודיות וערביות ומטרתה לייצר שינוי תודעתי. לפעילות מעל ל-1,500 בוגרות. הפרלמנט יתמקד השנה בתכנים המעסיקים את הנערות בימי הקורונה, כולל יזמות חברתית, אלימות והטרדות מיניות כלפי נערות ונשים, וכן התמודדות במצבי חיים מאתגרים. מעבר לפעילות השוטפת של מפגשים שבועיים, יתקיימו שני סמינרים ארציים וכנס סיכום שנה.
2 צפייה בגלריה
פרלמנט הנערות במודיעין
פרלמנט הנערות במודיעין
(צילום:: תנועת ש.י.ן לשוויון ייצוג נשים)
רכזת "פרלמנט נערות" בישובים הערביים, נאהד כנעאן מסרה: "פעילות הפרלמנט מובילה לשינויים למען שיפור החברה, תוך שימת דגש על קידום מעמד הנערות, שוויון בחינוך, רווחת המשפחה ותמיכה באוכלוסיות חלשות בכלל. הפעילות השנה חשובה במיוחד, לאור הקורונה שסוגרת אותנו ומבודדת אותנו מהסביבה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין