בשורה חשובה לתושבי ותושבות מודיעין: הוועדה המחוזית החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית המתאר למודיעין, מכבים רעות. העיר צפויה לצמוח ולגדול ולהגיע עד ל-240 אלף תושבים.
2 צפייה בגלריה
העיר מודיעין. ממשיכה לצמוח
העיר מודיעין. ממשיכה לצמוח
העיר מודיעין. ממשיכה לצמוח
(צילום: עיריית מודיעין)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה גיא קפלן, החליטה לאשר היום (רביעי) למתן תוקף את תכנית המתאר הכוללת תוספת של עד- 39,000 יחידות דיור. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם כאשר מתוכם כ-22 אלף דונם נשמרים כשטחים פתוחים. ותהווה מדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.
קראו גם:
בנוסף להוספת יחידות הדיור למגורים, התוכנית מחזקת את העירוניות ע"י יצירת שלד ברור המחבר בין חלקי היישוב, בדגש על רציפות בין השכונות, תוך יצירת מערכת דרכים עירונית נגישה ומקושרת הן ע"י העדפה לתח"צ והן לרוכבי אופניים. בתוך המרחב העירוני, התוכנית קובעת עקרונות תכנון לרחובות מוצללים המקשרים בין השטחים הפתוחים העירוניים למרחב הבנוי.
התוכנית קובעת הקמת רובע עסקים חדש בחלק הצפון-מערבי של העיר המבוסס על עירוב שימושים שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר, תרבות ופנאי וכן מוסדות ציבור, אשר יהווה את החוליה המקשרת בין העיר הקיימת לפארק הטכנולוגי המתפתח ולשטחים הירוקים הסובבים את העיר.
בצמוד לרובע העסקים החדש, מציעה התוכנית הקמת מוסדות עוגן מטרופוליניים: מרכז רפואי אזורי ומרכז אקדמאי. התוכנית גם קובעת הארכת קו הרכבת הקיים כשלוחה תת קרקעית מתחנת מודיעין מרכז לכיוון רובע העסקים החדש. אשר יאפשר נגישות מרבית למרכז הרפואי האזורי ולמרכז להשכלה גבוהה.

2 צפייה בגלריה
יישמרו. הגבעות הדרומיות
יישמרו. הגבעות הדרומיות
יישמרו. הגבעות הדרומיות
( צילום: קובי קואנקס)

בנוסף, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים הרבים הקיימים בתחומה המוניציפלי של העיר וכוללת הנחיות לשמירתם ליצירת רצף פתוח ואיכותי, לשמירת הקשר ליערות קק"ל העוטפים את העיר ולחיזוק המסדרון האקולוגי הארצי החוצה את העיר. התוכנית קובעת כי הגבעות הדרומיות הצופות על עמק איילון, שהן חלק מהמסדרון האקולוגי, יהיו גן לאומי.
ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "אישור תכנית המתאר מהווה אמירה חד משמעית על המשך ביסוסה של העיר כאחת הערים החזקות והמובילות בישראל. בעת תכנון תכנית המתאר שמנו דגש על מספר מטרות על: תוספת יחידות דיור בעיר בתמהיל מגוון, תוך הקפדה על עיקרון של שמירת לפחות 25% מהן לטובת בנות ובני העיר. שמירת האופי המיוחד של העיר, תוך שימור השטחים הירוקים הסובבים אותה והפיכת הגבעות הדרומיות לגן לאומי ומיצוב המסדרון האקולוגי כחלק בלתי נפרד מהעיר מודיעין מכבים רעות.
אני שמח, שהועדה אישרה את החזון שלי להקמת הקמת רובע העסקים הכולל מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ואזור תיירות, יאפשר לעסקים נוספים להתבסס בעיר ובכך יספקו עוד מקומות תעסוקה. אמשיך לפעול במלוא המרץ לקדם את עקרונות תוכנית המתאר וליישמם בפועל על מנת לשמור את מודיעין מכבים רעות כעיר העתיד, גם 25 שנים לאחר הקמתה, הכוללת מרכזי עסקים מודרניים, מלונאות, מערך תחבורה מתקדם בלב ליבה של מדינת ישראל בישראל, בין ירושלים לתל-אביב".
מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז ומתכנן המחוז, גיא קפלן: "התוכנית מאפשרת פיתוח עירוני הכולל עירוב שימושים וציפוף במתחמי הבינוי החדשים תוך שמירה על השטחים הפתוחים הערכיים העוטפים את העיר ויצירת רצף פתוח ואיכותי תוך מענה תחבורתי המבוסס על תחבורה ציבורית המבוססת על שבילי אופניים, נתבי תחבורה ציבורית וקישורם לתחנות הרכבת בעיר. כמו כן, התוכנית מאפשרת מגוון יחידות דיור שייתנו מענה לכל סוגי משקי הבית להתגורר בעיר מודיעין מכבים רעות".
לעדכונים - חדשות מודיעין