טענות בקרב תושבי שכונת הציפורים במודיעין על תדירות נמוכה של פינוי מיכלי מיחזור לנייר המוצבים בשכונה, דבר שגורם ללכלוך במתחמי הפינוי.
1 צפייה בגלריה
פח כחול במודיעין, השבוע
פח כחול במודיעין, השבוע
פח כחול במודיעין, השבוע
(צילום פרטי)
קראו גם:
"יש לנו מספר פחים כחולים והם מתמלאים די מהר, אבל בגלל שהם לא מפונים באותה התדירות שבה מפונים הפחי הירוקים, קורה לא מעט שהמיכלים הכחולים מלאים בפסולת ואין בהם יותר מקום", מספרת רות כהן, תושבת השכונה.
לאחרונה פנו תושבים בשכונה למוקד העירוני ולאגף התברואה בבקשה לדאוג להגברת תדירות הפינוי של הפחים הכחולים, אבל לטענתם הם לא זכו לכל מענה.
"העובדה שהמיכלים הכחולים מתמלאים מהר ולא מפונים, גורמת לכך שמי שמפנים את האשפה הביתית לוקחים את הפח הכחול, בלחץ התושבים, ומפנים אותו כאשפה רגילה", מסביר אביתר פריג', פעיל סביבה תושב העיר. "זה גורם לכך שפסולת הנייר, שכל מטרתנו היא להביא אותה למיחזור, הולכת ישירות למזבלה".
לטענת פריג' ותושבים בשכונה, על העירייה לדאוג, ביחד עם המשרד להגנת הסביבה, לפיקוח יעיל יותר על פינוי של המיכלים למיחזור נייר.
מהעירייה נמסר: "מיכלי המיחזור הכחולים מפונים פעם בשבוע. על פי נתוני העירייה תדירות זו מספיקה. במקרים נקודתיים בהם נדרש לפנות את הפחים יותר, יש לפנות למוקד העירוני. לגבי השלכת פסולת המיחזור למשאית האשפה הביתית, העירייה אינה מכירה מקרה כזה ורואה זאת בחומרה אם אכן הוא קורה. המיכל הכחול מיועד לנייר בלבד ואין להשליך אליו פסולת אחרת שעלולה למלא אותו, כדוגמת קרטונים".