פעילי סביבה ותושבים הנוהגים לטייל בשטחים הפתוחים בפאתי מודיעין, מדווחים בשבועות האחרונים על עלייה במספר התצפיות על חיות בר בקרבת העיר.
אסנת לוי, תושבת העיר שטיילה לאחרונה ממזרח ליישוב כפר רות, במרחק מאות מטרים מצומת שילת בכניסה הצפונית למודיעין, תיעדה קבוצה קטנה של צבאים ארץ ישראליים, שטיילו בצהרי היום.
2 צפייה בגלריה
הצבאים שנצפו בפאתי מודיעין
הצבאים שנצפו בפאתי מודיעין
הצבאים שנצפו בפאתי מודיעין
(צילום: אסנת לוי)
התיעוד שהפיצה לוי בקבוצות שונות בעיר גרר תגובות רבות, שכללו התלהבות, אך גם חשש מהמראה של חיות הבר בקרבה כה גדולה לכבישים סואנים.
"אני מסתובב באיזור החורשה שליד צומת מכבים, ויוצא לי לראות לא מעט צבאים, בעיקר בשעות הערב, כשהם יוצאים לחפש אוכל", מספר מקס יעקב, תושב העיר. "אמנם לא יצא לי לתעד אותם, אבל אני רואה אותם לא מעט, במיוחד בתקופה האחרונה".
לצד ההתלהבות מהמראות יוצאי הדופן, יש מי שמסבירים כי הופעת הצבאים בקרבת כבישים היא דווקא סיבה לדאגה.
"אין להם מספיק מקומות בטבע, אז הם יוצאים ממרחב המחיה שלהם, ואז נתקלים בכבישים וברכבים, זו בעיה", אומרת רעות גנור, תושבת העיר, "ועצוב לחשוב שבמקום בו נצפים לאחרונה המון צבאים תקום בעתיד תחנת משנה לייצור חשמל, במקום החורשה שמהווה מפלט בטוח לחיות המקסימות האלה".
מוקד נוסף של תצפיות יוצאות דופן של בעלי חיים נמצא בכמה מהשטחים הפתוחים, ואפילו הגינות הציבוריות, של שכונת כרמים בצפון העיר.
קראו גם:
מאיה לוי, תושבת השכונה, מספרת כי בשבועות האחרונים הבחינו תושבי האיזור בשלושה צבועים מפוספסים.

2 צפייה בגלריה
רותי הצבועה
רותי הצבועה
"אחרי הדריסה של רותי, חששתי שיקרה משהו". רותי הצבועה
(צילום: אפי כהן, מתנדב רשות הטבע והגנים)

"הבת שלי ישבה בגינה ציבורית בשעת אחר צהריים מאוחרת, והחברות שלה והיא ראו כמה צבועים, שלא היו רחוקים מהן", מספרת לוי. "בשבוע שעבר צעדנו בשדרות עמק האלה, ובגבעות לידינו הבחנו, למרות שהיה חשוך, בצבוע שמסתובב בשטח ומנסה לחצות את הכביש. אחרי הדריסה של רותי הצבועה חששתי שיקרה משהו, אבל המעבר עבר בשלום, והלוואי שנמשיך לצפות כאן בחיות הבר הנפלאות האלה".