החלטה של בית הדין הארצי לעבודה שהתקבלה אתמול (שני) לפיה יש הצדקה בסכסוך העבודה שהכריזו לפני מספר שבועות עובדי רכבת ישראל, מרחיקה עוד יותר את פתיחתו של קו הרכבת המהיר בין מודיעין לירושלים – פרויקט שבעירייה קיוו כי יסתיים במהלך חודש פברואר הקרוב.
נכון לעכשיו, כל עוד בית הדין לעבודה התיר למעשה את המשך קיומו של סכסוך העבודה, משמעות הדבר היא כי קרוב לאלף עובדי הרכבת שהכריזו על הסכסוך, יוכלו להמשיך ולנקוט בעיצומים.
1 צפייה בגלריה
נמשיך לחכות
נמשיך לחכות
נמשיך לחכות
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
עיצומים אלה הביאו בחודש האחרון לעצירה מוחלטת של פרויקט 'קשת מודיעין' שהיה אמור להביא לחיבור ישיר בין תחנת מודיעין מרכז לתחנת יצחק נבון בכניסה לירושלים, ועל אף תקוות הנהלת העיר כי בית הדין יחייב את העובדים לחזור לעבודה, נראה כי חזרת עובדי הרכבת לשגרה עוד רחוקה.
תזכורת: לפני מספר שבועות הכריזו ועד עובדי הרכבת על סכסוך עבודה בטענה כי הפיכת הרכבת לחשמלית תפגע קשות במאות עובדים שפרויקט החישמול עלול להביא לפיטוריהם. העיצומים בהם נקטו העובדים גרמו לעיכובים רבים בתהליך פרויקט החישמול, כמו גם להשלמת הקטע שאמור לחבר את מודיעין לירושלים בנתיב ישיר.
נכון לעכשיו, בהיעדר אופציה אחרת, ימשיכו תושבי מודיעין המבקשים להגיע לירושלים ברכבת לנסוע מהעיר לתחנת נמל התעופה בן גוריון, ומשם להחליף רכבת, ולנסוע איתה לירושלים, מסלול שנמשך כשעה וחצי. יש לציין כי כאשר פרויקט 'קשת מודיעין' יושלם, הנסיעה הישירה בין מודיעין לירושלים תימשך בין 17 ל – 19 דקות בלבד.
החלטת בית הדין הארצי לעבודה מטרידה לא רק את אנשי הנהלת רכבת ישראל, אלא גם את קברניטי עיריית מודיעין.
לפני כשבועיים פנה ראש העירייה, חיים ביבס, ללשכת שרת התחבורה, מירב מיכאלי, בבקשה לסייע לעירייה בנושא קידום פרויקט 'קשת מודיעין', ונראה כי לאור ההתפתחויות הלחץ מצד לשכת ביבס על לשכת מיכאלי יגבר כעת.
גם תושבים בעיר מגיבים בכעס ובתסכול לחדשות המעודכנות ממסדרונות בית הדין לעבודה. "דווקא כשחשבנו שהאור תיכף יתגלה בקצה המנהרה, נראה שיהיה עוד עיכוב לא קטן בהפעלת הקו הישיר לירושלים, וזה מאוד מאכזב", מספר אמיר חדד, תושב העיר, הנוסע שלוש פעמים בשבוע בין מודיעין לירושלים. "אני מאוד מקווה, וכמוני יש אחרים, שהרשויות יתעשתו ויפעלו לתיקון העוול הזה, דבר שהוא פשוט בלתי הגיוני".
כל העדכונים - חדשות מודיעין