הכלבייה בכפר רות זקוקה לסיוע דחוף. אנשי עמותת 'תנו לחיות לחיות' יצאו השבוע בקריאה לציבור במטרה לאתר אנשי מקצוע, כלבנים ועובדים כלליים שיסייעו בהפעלת הכלבייה הראשית של העמותה הממוקמת בכניסה ליישוב כפר רות הסמוך לעיר מודיעין.
2 צפייה בגלריה
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
(צילום: עמותת תנו לחיות לחיות)
הסיבה למצוקה היא מחסור חמור בעובדים במקום, שהחל להשפיע בשבועות האחרונים על מצבם של עשרות הכלבים והחתולים השוהים באתר. עובדה המטרידה מאוד את אנשי 'תנו לחיות לחיות' ואת המתנדבים הפועלים בכלבייה מזה שנים.
כלביית כפר רות היא הכלבייה הגדולה ביותר של העמותה בארץ ומדי שבוע מגיעים למקום כלבים רבים, רובם הגדול נטושים או פצועים ובשבועות האחרונים נתקלים עובדי המקום במצוקה קשה של חוסר יכולת להעניק טיפול ראוי ובסיסי לבעלי החיים.
בהודעה מטעם העמותה שהופצה ברשתות החברתיות באזור מודיעין נרשם: "לבית המחסה שלנו בכניסה לכפר רות דרושים כלבנים וכלבניות לעבודה בכלבייה, עבודה פיזית קשה, ניקיון, טיפול והאכלה של הכלבים השוהים בכלבייה".
2 צפייה בגלריה
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
אחד הכלבים בכלבייה. מחכה לבית
(צילום: עמותת תנו לחיות לחיות)
רעות חסון, מתנדבת במקום, מספרת: "המצב אף פעם לא פשוט אבל הוא החמיר ממש בתקופה האחרונה בגלל עשרות הכלבים הנמצאים במקום שאנחנו לא ממש מצליחים להגיע אליהם, בוודאי לא בצורה שהיינו רוצים. המטרה היא להעניק לכל כלב את מלוא תשומת הלב, בטיול בחצר הפתוחה ובטיפול, וזה לא ממש מצליח שחסרים לנו אנשים, וכואב הלב על כלבים שזוכים לטיול של מספר דקות אחרי שבמשך רוב היום הם סגורים בכלובים הקטנים".
קראו גם:
רונית ציון, תושבת מודיעין, שביקרה במקום במהלך חגי תשרי אומרת כי היה קשה מאוד לילדיה ולה ולהבחין בבעלי החיים הרבים: "הם גם ככה חיים בתנאים לא פשוטים, חלקם נמצאים שם שנים רבות, וזה מחזה לא נעים. הגענו לכלבייה ואימצנו כלבה חמודה ואנחנו מקווים שיהיו אנשים שיגיעו לעבוד או להתנדב במקום כי התחושה היא שכל יד נוספת יכולה להקל קצת מצוקת בעלי החיים".
יו"ר תנו לחיות לחיות, אתי אלטמן, מקווה שהפרסום בנושא יסייע לאיתור תושבים המתגוררים במודיעין ובישובי הסביבה שיוכלו לסייע לאנשיה בכלבייה.
"תמיד לחוץ או חסרים לנו אנשים כאן, אבל בתקופה האחרונה המצב באמת החמיר וכל עזרה תתקבל בברכה", אומרת אלטמן ומוסיפה: "בשנה האחרונה קצב האימוצים אינו מצליח להדביק את קצב הגעת הכלבים אלינו ויש פה בעלי חיים שבאמת נשבר הלב לראות אותם חיים חיים שלמים בכלובים. אנחנו ממש מקווים שנצליח לגייס עובדים ומתנדבים שיעשו את ההבדל בשביל בעלי החיים המיוחדים האלה שכולנו כל כך אוהבים".
מעוניינים לעבוד או להתנדב בכלביה? צרו קשר דרך עמוד הפייסבוק של כלביית כפר רות או שלחו קורות חיים אל כתובת הדוא"ל: calbia@letlive.org.il
לעדכונים - חדשות מודיעין