מליאת מועצת שוהם אישרה השבוע פה אחד את תקציב המועצה לשנת 2024, אשר יעמוד על 205 מיליון שקל, גידול של כ-5% לעומת תקציב המועצה בשנת 2023.
1 צפייה בגלריה
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
(צילום: ליאור רונן)

בישיבה סוכם כי נוכח הזמן הקצר שעמד לרשות חברי המועצה לדון בתקציב, תיערך המועצה להגשת תקציב מילואים בתחילת חודש יולי. התקציב אושר לאחר דיון מעמיק שהתקיים בוועדת ההנהלה של המועצה ולאחר פגישות שקיימו חברי המועצה עם גזבר המועצה.
ראש מועצת שוהם, דפנה רבינוביץ': "אישור התקציב היה מורכב ומאתגר במיוחד השנה. התקציב, אשר היה אמור להמתין למועצה החדשה, נדחה בשל המלחמה ודחיית הבחירות. עד לאישורו התנהלה המועצה על בסיס 1/12 מתקציב 2023, דבר שעלול היה לפגום בשירותים לתושב וביכולתה של המועצה לעמוד בהתחייבויותיה.
"אני מודה מאוד לחברות ולחברי המועצה על האחריות והמחוייבות ליישוב ולמועצה. אישור התקציב היה הכרחי לרציפות העבודה ולמתן שירותים איכותיים לתושבים, ואנו נפעל בשבועות הקרובים כדי לבצע בו את ההתאמות הדרושות למדיניות של המועצה הנבחרת החדשה". רבינוביץ' הדגישה כי מדיניות המועצה הינה לשפר את השירות לתושב בכל תחומי החיים והעשייה, והדבר יבוא לידי ביטוי בתכניות העבודה השנה.

מה בתקציב?


תחום החינוך מהווה גם השנה את רובו של תקציב המועצה והיקפו 94.5 מיליון שקל, שהם 46% מתקציב המועצה לעומת 88.6 מיליון שקל אשתקד (45% מהתקציב).
בתחום שפ"ע (שיפור פני העיר) יעמוד התקציב על סך 35 מיליון שקל השנה, שהם 17% מתקציב המועצה לעומת 34.4 מיליון שקל אשתקד (18%).
תקציב תרבות נוער וספורט יעמוד השנה על 10.7 מיליון שקל, לעומת 11.2 מיליון שקל אשתקד, תקציב אשר כלל באופן חד פעמי תקצוב אירועי שנת ה-30 לשוהם. תקציב נוסף בהיקף 1.3 מיליון שקל יועבר גם השנה, בדומה ל-2023 לחברה העירונית חמש לטובת חגיגות וטקסים. נוכח ביטול תקציבי המדינה לתחומי הצעירים ושבוע הספר, תתקצב המועצה את התחומים הללו, על מנת למנוע פגיעה בתחומי תוכן חשובים אלה.
גזבר המועצה, ישראל שטרסברג עדכן כי היקף הכנסותיה של המועצה מארנונה צפוי לעמד על 105 מיליון שקל, לעומת 99 מיליון בשנה שעברה. כ-60% מההכנסות הן מארנונת מגורים והיתרה מארנונה עסקית.


ומה מתוכנן?


במסגרת הדיון שהתקיים בהנהלת המועצה, הציגו מנהלי המועצה והתאגידים העירוניים את עיקרי תכניות העבודה לשנת 2024:
בתחום החינוך יימשכו תכנית רב-שנתיות, תוך מתן דגש לתכניות חדשות, בהן תכניות לצמצום פערים במקצועות הליבה וביסוס השפה האנגלית מגני החובה ועד בתי הספר. האגף יוביל ייזום ופיתוח מסגרות ייחודיות בחינוך העל יסודי כמענה לתלמידים שוחרי אמנות, טבע וסביבה. מדיניות המועצה בתחום קידום החינוך המיוחד תימשך גם השנה, בשיתוף משרד החינוך והאגף יוביל תכניות רוחביות בתחומי סביבה וקיימות וחדשנות פדגוגית, לרבות עיצוב סביבות למידה חדשניות.
בתחומי לידה עד גיל 3 תתקיים פעילות הכשרה לסייעות, מטפלות ומנהלות ותמשיך תכנית "כיוונים" לאיתור מוקדם של בעיות התפתחות. השירות הפסיכולוגי חינוכי ימשיך בהפעלת תכניות לילדים, הורים ומורים, בדגש על מצב המלחמה המתמשך, וכך גם במחלקה לשירותים חברתיים, אשר ייערך בנוסף גם לפתיחה מחודשת של "בית חם לנערות".
אגף ההנדסה והחברה הכלכלית ישלימו את פיתוח שכונות הדרים וכרמים, לרבות פארק הספורט ובית הקפה ויסיימו את בניית בית לחיים ופרויקט שיקום המחצבה הנטושה. במהלך שנת 2024 יפורסם מכרז חדש לבניית הגשר המחבר בין היישוב לבין יער קהילתי שוהם ויתחדשו פרוייקטים שנעצרו בשל המלחמה, בהם הרחבת בית הגמלאי ומגרש האימונים לכדורגל. כמו כן יבוצע פרויקט לשיקום הגינות הציבוריות הזוהר ויובלים. בנוסף תושלם במהלך השנה בנייתו של מעון יום נוסף בשכונת הדרים וכן בינוי שלב ב' של ביה"ס שחף.
בתחום התכנון תקדם המועצה את תכנית הבינוי לבית העלמין העצמאי של שוהם ותשלים את פיתוח שלב ב' של אייר פארק שוהם, מרכז העסקים הדרומי, לקראת אכלוס בשנתיים הקרובות. בנוסף תמשכנה המועצה והחברה הכלכלית בפיתוח היי פארק שוהם.
פרוייקטים רבים שמטרתם שיפור פני היישוב יתקיימו לאורך השנה ובמסגרתם המשך הקמת מרכזי מיחזור שכונתיים, שדרוג שכונות ותיקות וטיפול בניקיון המרחב הציבורי וגינון בכל רחבי שוהם. האגף ימשיך בשיפור המוכנות לחירום.

קראו גם:

החברה העירונית חמש תוביל גם השנה שורה של תכניות בכל תחומי הפנאי, ובמרכזן פתיחת המרכז לגיל הרך בשכונת הדרים, מעבר מעון שגיא לשכונת הדרים, פרוייקטים קהילתיים דוגמת תערוכות בלובי בניין המועצה והרחבת מועדון קלאב 55+ באמצעות מעבר למשכן קבע. בתחום הספורט ישודרגו מתקני ספורט ויתווספו חוגים חדשים. בחודש מאי יתקיים חודש הספורט עם שורה של אירועים ופעילויות. בתחום הצעירים תמשיך חמש לגוון את היצע הפעילויות לקהלים חדשים ולהרחיב את תחומי התוכן האקדמאי ומערך ההכשרות. מחלקת הנוער תשים דגש השנה על הכשרת בני נוער והעשרת תכנים במסגרת פעילויות הקיץ.
החברה העירונית חמש תפעל, בשיתוף המועצה, לסיום פרוייקטים לשדרוג מתקני הפנאי, בהם הרחבת בית הגמלאי, אולמות הספורט, הבית הסגול, מתחם עבודה משותפת ועוד.