בעקבות בנייתה של שכונת הדרים החדשה בשוהם, עובר כיום אפיק נחל בית עריף בתוך היישוב ולא בשוליו, כבעבר. בכך הפך הנחל לחלק חשוב ובלתי נפרד מהשכונה.
2 צפייה בגלריה
הנחל בשוהם
הנחל בשוהם
הנחל בשוהם
(צילום: דוברות מועצת שוהם)

המועצה המקומית שוהם משקיעה משאבים רבים על מנת לשקם ולהטמיע את הנחל ביישוב, ולהעמיק את הקשר ויצירת מודעות של תושבים ותלמידים אל הנחל והטבע המצויים קרוב לביתם.
בחודשים אלה מתקיימת ביוזמת ובמימון רשות ניקוז ונחלים ירקון, בשיתוף פעולה עם אגף שפ"ע ואגף חינוך וקהילה במועצה ובתי הספר תכנית חינוכית לתלמידי ותלמידות כיתות ד'-ה' מבתי הספר "ניצנים" ו"שחף" הסמוכים לנחל.

2 צפייה בגלריה
הנחל בשוהם
הנחל בשוהם
הנחל בשוהם
(צילום: דוברות מועצת שוהם)

בהדרכת מדריכי "צעד ירוק - חדשנות בחינוך לקיימות" יוצאים התלמידים לאפיק הנחל ולומדים באופן חוויתי על הנחל, מכירים את בתי הגידול, הצמחים ובעלי החיים שבקרבתו, וגם על ההיסטוריה הקשורה אליו.
מטרת הפעילות של בתי הספר שאימצו את נחל בית עריף היא לחזק את תחושת השייכות והעניין של התלמידים בנחל הקרוב לבית ספרם ולסביבת מגוריהם, ולפעול למענו.

קראו גם:

"בעקבות המים - משחק משימות לכל המשפחה" היא פעילות נוספת שהתקיימה לאחרונה ביוזמת ובמימון רשות ניקוז ונחלים ירקון ובשיתוף עם אגף שפ"ע במועצה. המשפחות שהשתתפו בפעילות הכירו בדרך חוויתית את נחל בית עריף ובריכות החורף שבאזור שוהם. תעודת השתתפות הוענקה לכל משפחה ופרס, מתנת קרן קימת לישראל, הוגרל בין המשתתפים.