הורים ממודיעין שילדיהם לומדים בבית הספר היסודי הממלכתי‑דתי, אריאל, הממוקם בפאתי שכונת מוריה בעיר, טוענים כי ילדיהם נתקלים בבעיה קשה להגיע אל בית הספר באוטובוס, וזאת מאחר ותדירות קו 81 בשעות הבוקר אינה גבוהה, ומכיוון שאין לתלמידים מספיק מקום באוטובוס.
1 צפייה בגלריה
בוקר וצהריים. דחוסים בקו 8
בוקר וצהריים. דחוסים בקו 8
בוקר וצהריים. דחוסים בקו 8
(צילום: פרטי)
לטענת ההורים, מדובר בבעיה שהחלה עוד בשנת הלימודים הקודמת ומוכרת לגורמים האחראים לנושא, אבל היא טרם נפתרה.
"האוטובוס של חברת קווים הוא קו ציבורי", אומרת רעות אהרון, אמא לילד הלומד בכיתה ו' בבית הספר, "אבל עובד בעיקרון עבור התלמידים, והוא מכוון להסיע ילדים לבית הספר בשעות הבוקר והצהריים, מותאם לסיום שעות הלימודים, ובכל זאת, יש לנו בעיות קשות עם הסיפור הזה. הסיבה לכך היא שאין מספיק אוטובוסים, כי כשהתחיל הסיפור לפני שנתיים היו 50 ילדים, ובשנה שעברה היו 150 ילדים, ואוטובוס אחד לא מספיק לכל הילדים האלה, ומי שמפספס את הקו נמצא בבעיה קשה, למשל צריך שהורים יסיעו אותו".
לטענת אהרון, הצפיפות הרבה באוטובוס מקשה על הילדים. "הם פשוט דחוסים שם כמו עדר חיות, וזה מסוכן מאוד ומייצר מתחים בין הילדים, שמגיעים לעיתים לעימותים, ויש ביניהם ילדים צעירים מאוד'".
בלית ברירה, ומאחר ואין מקום לכל הילדים באוטובוס, נאלצים ההורים להסיע מעת לעת את ילדיהם לבית הספר, וזה על חשבון שעות העבודה שלהם.
לדברי אחת האימהות, במשרד התחבורה, לשם פנו ההורים, נמסר להם שכדי לפתור את הבעיה על חברת קווים להסיר חלק ממושבי האוטובוס כדי לאפשר מרחב גדול יותר לעמידה של תלמידים. "הפתרון הזה לא מקובל עלינו כמובן", אומרת האמא.

קראו גם:

הורה אחר שפנה למשרד התחבורה, מספר על תשובה שקיבל, שהכעיסה אותו: "הם שלחו לי אופציות להגעה של הילד מהשכונה שלנו, אבני חן, שכוללת נסיעה בשני אוטובוסים. זה לא הגיוני שילד בכיתה ג' יעבור בכל בוקר מסע כזה בדרך לבית הספר".
מחברת קווים נמסר בתגובה: "מסלולי קווים, תדירותם ושעות פעילותם נקבעים על ידי משרד התחבורה. חברת קווים תוסיף נסיעות לקו ככל שתתבקש".
מהעירייה נמסר: "משרד התחבורה הוא בעל הסמכות היחיד באשר להפעלת התחבורה הציבורית. עם זאת, העירייה משקיעה מאמצים רבים לשפר ולייעל את השירות לתושבים, מול חברת קווים ומשרד התחבורה בכל הדרכים האפשריות. בנושא קו 81 פנתה העירייה למשרד התחבורה מספר פעמים בבקשה לתגבר את הקווים בשל העומס. משרד התחבורה השיב בשלילה לבקשה בנימוק כי 'עפ"י תקני משרד התחבורה בקווים עירוניים, העומס המוצג בקו 81 עומד בתקן המשרד'. במצב דברים זה, יש לשקול לנסוע גם בקו חלופי לקו 81, שהינו קו 32 בבקרים ובשעות אחה"צ, וקו 33, הנוסע מאבני חן לביה"ס אריאל ובחזרה".
ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.