תושבים במודיעין־מכבים־רעות, שהגיעו ביום העצמאות האחרון לפארק ענבה, הפארק העירוני הגדול בכניסה לעיר, וגילו כי המקום עמוס במבקרים, חלק גדול מהם כלל אינם תושבי העיר, טוענים כי יש להגביל את הכניסה למקום בחגים לתושבי העיר בלבד.
גיל סורוקה: "אני מאמין שלתושבי העיר צריכה להיות עדיפות בכניסה לפארק בימים בהם רבים מגיעים למקום, ואין לדעתי באמירה כזו שום גזענות. כתושב המשלם ארנונה גבוהה ומיסים, אני מצפה לקבל שירות, במיוחד בימי חג, כשאני יכול ליהנות ממתקנים ציבוריים שנמצאים בתחום העיר שלי".
1 צפייה בגלריה
פארק ענבה. "מגיע לתושבי המקום ליהנות מהפארק שלהם"
פארק ענבה. "מגיע לתושבי המקום ליהנות מהפארק שלהם"
פארק ענבה. "מגיע לתושבי המקום ליהנות מהפארק שלהם"
(צילום: רונן כרם)
קראו גם:
הוא מספר כי ביום העצמאות הגיע עם משפחתו לפארק בסביבות השעה 11 בבוקר, "ולצערי לא היה מקום להחנות את הרכב, ובטח שלא לתפוס פינה שקטה על הדשא, וזה אילץ אותנו לנסוע למקום אחר".
גם חגית שמואל מספרת על חוויה דומה: "הפארק היה מלא בתושבי חוץ, שהגיעו מהאיזור מוקדם בבוקר, היה צפוף וזה העיב קצת על השמחה".
לטענת שמואל ותושבים נוספים, על העירייה להגביל בימי חג את הכניסה למקום לתושבי העיר, או לגבות כסף מתושבי חוץ. "זה לגיטימי מאוד", אומרת שמואל, "יש ערים שבהן מקובל לגבות דמי כניסה ממי שלא גר בעיר, כדי להפחית את הצפיפות בפארק, ובסופו של דבר זה למען התושבים.
"אולי גבייה של דמי כניסה תצמצם קצת את ההגעה של תושבים מחוץ לעיר, ובעיקר תביע קצת תמיכה בתושבי מודיעין, שגרים פה ומשלמים מיסים כדי שיוכלו ליהנות מהפארק הזה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מאז פתיחתו הפך פארק ענבה מוקד משיכה עבור אלפי מבקרים. בפארק מתקיימים אירועים רבים אליהם מגיעים תושבי העיר ואורחיהם מאחר והעירייה היא עירייה שומרת חוק אין באפשרותה (וגם אין בכוונתה), להגביל את כניסת המבקרים אליו".
כל העדכונים - חדשות מודיעין