מזדהים עם העוטף: מאות חניכי שבט הרא"ה בתנועת בני עקיבא במודיעין, קיימו בשבוע שעבר טקס מרגש במהלכו שינו את שם השבט ל"רעים", וזאת במטרה לציין את אירועי ה־7 באוקטובר, ולהנציח את הסיפורים הקשים שנושאים איתם תושבי האיזור מאז אותו יום.
1 צפייה בגלריה
"תחושת שליחות". שבט הרא"ה‐רעים
"תחושת שליחות". שבט הרא"ה‐רעים
"תחושת שליחות". שבט הרא"ה‐רעים
(צילום: פרטי)

בטקס הסבירו ראשי השבט והחניכים את ההחלטה שהובילה אותם לביצוע המהלך וסיפרו על משמעות השם שבחרו: "רעים על שם הרעות, הקיבוץ בעוטף ישראל, הלוחמים והאזרחים שזינקו יחד לקרבות ונתנו את חייהם, על שם אחינו ואחיותינו החטופים בשבי ועל שם האחדות העמוקה המתגלה לעמנו דווקא בעת הזו".
לאירוע על הכרזת השם החדש, המאגד בתוכו חמישה סניפי בני עקיבא בעיר: נופים, כרמים, משואה, בוכמן וקייזר, הגיעו מאות החניכים וכן בני משפחותיהם שהתרגשו מאוד מהמעמד.
הטקס היה גם סיכום ביניים לתקופה של למעלה מחודש במהלכה פעלו חניכי השבט בצורה מאורגנת למען תושבי העוטף והדרום, בסיוע לחקלאים, ביקורי פצועים ותפילות לשלום החיילים וכוחות הביטחון.

קראו גם:

"כשאנו מדברים על הימים המוטרפים שכולנו עוברים, אי אפשר להתעלם ממה שקרה פה ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה", אומרת רני גרמן, רכזת העיר מודיעין בתנועת בני עקיבא. "ויכוחים, הפגנות, תחושות קשות של כעס וניכור, וגם בעיר מודיעין התחושות האלה חילחלו. הדוגמא שלנו עכשיו היא הקשר העמוק שמתקיים בין חיילים בשדה הקרב, שם אין הבדל בין לוחמים, וזאת גם קריאתנו, מתוך אמונה כי העורף משפיע על החזית והחזית משפיעה על העורף".
"בעיר מודיעין בכלל ובתנועות הנוער בפרט, רוצים לקרוא לרעות אמיתית בינינו. בחודש הפעילות שלנו, הנקרא חודש 'ארגון', זכינו לראות את הסניפים בעשייה מרובה למען הקהילות לחיזוק ותמיכה בכל מה שנדרש. שם גילינו את החניכים ואת הסגלים במיטבם, ואת הקומונריות שהפיצו המון אור, עם תחושת שליחות ומשמעות, מתוך רעות אמיתית ואמונה לאחדות עם ישראל כולו וימים טובים בעזרת השם".