תלונות רבות הזורמות בשבועות האחרונים למוקד העירוני של עיריית מודיעין צפויות להביא בקרוב את העירייה לבצע פרויקט נרחב של שיפור תשתיות, וכל זאת בגלל עצים ותיקים ששורשיהם מרימים את המדרכות.
1 צפייה בגלריה
מסוכן לעגלות תינוק
מסוכן לעגלות תינוק
מסוכן לעגלות תינוק
(צילום פרטי)
קראו גם:
העצים, שנשתלו בשכונות הוותיקות לפני זמן רב, חלקם לפני יותר משני עשורים, גרמו בשנה האחרונה לליקויי בטיחות רבים, כיוון ששורשיהם העמוקים והעבים הרימו אבני שפה במקומות שונים ברחבי העיר.
רבים מתושבי העיר העבירו תלונות למוקד העירוני על מפגעים בטיחותיים וסביבתיים בשכונת מגוריהם, למשל בשכונת הנחלים, שם סובלים מאות תושבים מהבעיה.
"אני גר ברחוב נהר הירדן ויש פה לא מעט עצי צאלון שכבר מזמן התחילו להרים את האבנים בתוך הערוגה שבה הם נשתלו, ועכשיו השורשים האלה כבר מרימים חלקים שלמים של המדרכה", אומר חנן יעקב, תושב השכונה.
תושבת המתגוררת ברחוב סמוך מספרת כי שורשי העצים מפריעים לתנועת עגלות של תינוקות, שכן חלק מאבני הריצוף הסמוכות לערוגות העצים, בולטות על המדרכה.
גם בשכונת הפרחים סובלים תושבי רחוב כליל החורש מבעיה דומה.
"הילד שלי מפחד לרכוב על האופניים ברחוב שלנו כי השורשים של העצים הבוגרים הפכו שם חלק מהמדרכות ומספיק חוסר תשומת לב של שנייה כדי להתהפך וליפול", אומרת ערגה זוהר, תושבת הרחוב.
לטענת זוהר, על העירייה לדאוג למבצע מקיף של סידור ערוגות העצים, במיוחד בתחום השכונות הוותיקות ‑ מרכז העיר, שכן שם הערוגות שבתוכן נשתלו העצים צרות מכדי להכיל את כל שורשי העץ.
רשויות מקומיות רבות מבצעות פרויקטים להחלפת תשתיות מסביב לערוגות עצים ותיקים, דבר המחייב התערבות של אגרונום כדי למנוע פגיעה בעצים, שכריתתם אסורה.
מהעירייה נמסר: "מדובר בסוגיה שהעירייה משקיעה בה מאמצים רבים, ביצירת פיתרון שמחד לא פוגע בשורשי העצים, ומאידך מטפל במפגע. הוקצו כשישה מיליון שקלים לטיפול בנושא זה בשכונות הוותיקות ועובדת על פי תוכנית עבודה מסודרת. עד כה, טופלו יותר מ־1,500 נקודות שבהן נתגלו מפגעים, ובהתאם לתכנית תמשיך העירייה לטפל בכל הנקודות הבעייתיות".