בגיל 11 יהונתן גרוסמן הגיע למשחק כדורגל של מכבי חיפה מלווה באביו ופגש את כוכב הטיקטוק אלכס שולץ שמיד קלט את הפוטנציאל וראיין את גרוסמן לחשבון הטיקטוק שלו. למרות ש'נשמות טובות' לא חסו עליו בתגובות וניצלו את העובדה שלא הכיר את הקבוצה לטוקבקים מרושעים, גרוסמן דווקא החליט למנף את החוויה והתראיין בטיקטוק, עד שהבין שמה שהוא באמת רוצה, זה להיות מי שמחזיק את המיקרופון.
4 צפייה בגלריה
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
(צילום: ריאן)

כבר בסרטון הראשון הוא הצליח לשכנע אנשים בשוק מחנה יהודה להשיב לשאלות משעשעות וצבר עוקבים. כשהמלחמה פרצה החליט לצלם סרטונים שמתאימים לאווירה בארץ.
"בהתחלה הסרטונים היו ממש מצחיקים, שאלות כמו 'מה היית לוקח לאי בודד?' גם שידכתי זוגות, כשלדוגמא בחור ראה סרטון של בחורה שמצאה חן בעיניו וכתב לה. זה היה ממש כיף, לא תמיד אנשים יודעים מה לומר אבל אני תמיד מוצא דרך להוציא מהם סיפור מעניין.
"הופתעתי כבר מהסרטון הראשון לראות שיש לי צפיות וזה רק תפס תאוצה, הלך וגדל. כשפרצה המלחמה הבנו שכל הצחוקים פחות מתאימים, אז הלכנו לראיין מפונים, אנשים שמתנדבים, חיילים בשטח וכל מיני פעילויות להעלאת המורל. זה היה מרגש, ממש ראיתי איך עם ישראל מאוחד ואני מאמין שרק בזכות האחדות הזאת ננצח, גם שמחתי לראות איך בתוך כל העצב הצלחנו למצוא גם כמה דברים טובים".

4 צפייה בגלריה
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
(צילום: ריאן)

אחד הסרטונים המרגשים שיצא לו לצלם היה עם ליאת אטיאס, חובשת מאיחוד הצלה שסיפרה איך טיפלה בפצועים ב-7 באוקטובר. "היא סיפרה לי שבגלל שהתחילה לשמור שבת היא לא הלכה למסיבה, אבל חברה שלה נרצחה שם. זה היה מאוד נוגע ללב". אם יש מישהו שהוא מאוד היה רוצה זה לראיין ילד שחזר מהשבי. "אני מאמין שאם הם ירצו אני ממש אשמח אבל אני מבין שהם צריכים את הזמן שלהם".

"יש לי הרבה יותר ביטחון היום"


בגדול, הסרטונים של גרוסמן הם לרוב מצחיקים. "יצא לי לראיין את K.S (קובי סוויסה) בהשקה של גולסטאר. הוא כל כך הצחיק אותי שלא הצלחתי לשאול את השאלות, למזלי הוא לא הפסיק לדבר, אז זה יצא טוב".
איך הסביבה הגיבה להצלחה המהירה שלך?
"החברים ממש פרגנו, גם אלו שפחות מתחברים לזה וגם המשפחה שלי מאוד תומכת בי, ההורים שלי לוקחים אותי למקומות, מייעצים לי ואני ואבא שלי יושבים לערוך את הסרטונים יחד. אנשים ברחוב מפרגנים, ברור שזה לא מתאים לכולם אבל מי שמסכים להתראיין בדרך כלל משתף פעולה. לפעמים אני מקבל תגובות שליליות אבל אני לא נותן לזה לעצור אותי, ההורים שלי תמיד מחוברים לחשבון, בודקים את הטוקבקים ואומרים לי להתעלם מהרע ולהתמקד בטוב".
איך הפרסום השפיע עליך?
"כל מה שקרה לי בטיקטוק השפיע עליי, היום יש לי הרבה יותר ביטחון. פעם אם ההורים שלי היו מזמינים חברים הייתי הולך לחדר ופחות מדבר, היום אני מרגיש בנוח, אין לי בעיה לעמוד מול זרים".
ומה עם חיי חברה רגילים של בן 12?
"אני מבלה עם חברים וכשזה קורה אני מעדיף להתרכז רק בהם, אני אוהב פורטנייט, פינג פונג וכדורגל, אני מוצא גם לזה זמן, עושה כל דבר בין לבין".

"כיף גדול שיודעים מי אני"


נראה כי דווקא הגיל הצעיר, הקול הנינוח והגישה הצנועה גורמת למרואיינים והעוקבים להתאהב בגרוסמן שלא מהסס לשאול גם שאלות פרטיות את הסלבס הכי מוכרים בארץ ביניהם רמי קליינשטיין, ליאל אלי, ליאם גולן, השף אבי לוי וכוכבי טיקטוק נוספים.

4 צפייה בגלריה
יהונתן גרוסמן עם אנה ארונוב
יהונתן גרוסמן עם אנה ארונוב
יהונתן גרוסמן עם אנה ארונוב
(צילום: פרטי)

לאחרונה התברר כי גם כוכבים בהתהוות מתראיינים אצל גרוסמן, כשיהב מהאח הגדול סיפר על מפגש עימו. "אני מראיין גם אנשים מהרחוב וגם מפורסמים, לכולם יש משהו מעניין לומר. אני בדרך כלל שואל על זוגיות, ילדים, כל מה שמעניין. הרבה פעמים מפורסמים כבר מזהים אותי, זה כיף גדול שהם יודעים מי אני. לא כולם נחמדים, כבר יצא לי לפגוש סלב שחשבתי שהוא נחמד והוא לא היה, אבל המשכתי כרגיל לצלם אני לא נותן לזה להפריע לי".
איך אתה מגיע לכל האירועים הגדולים האלו?
"בהתחלה הייתי מבקש להגיע, מציע את עצמי, היום כבר מזמינים אותי. זה נחמד כי כבר יודעים מי אני, אני לא צריך להילחם על כל אייטם כי אנשים ברחוב לרוב משתפים פעולה ומפורסמים בעצמם שמחים להתראיין".

קראו גם:

איזה מפורסם ממש בא לך לראיין?
"אני מאוד רוצה לראיין את עדן חסון, וחולם גם לראיין בחו"ל שחקנים כמו דה רוק וג'ון סינה. יש לי עוד חלומות בתחום, לשחק בטלוויזיה, להצליח בעוד תחומים כמו הגשה וראיונות".
גרוסמן כבר עלה שלב, הצטייד בסוכנת והתחיל ללכת לאודישנים. "זה תחום קשה, יש המון סירובים אבל אני מקבל את זה ומתאמן על טקסטים. אפילו קיבלתי הצעה לשיתופי פעולה עם מותגים, עם חלקם כבר סגרתי קמפיינים.
"כשפנו אליי חברות, ההורים אמרו שחייבים לעשות את זה מסודר והלכנו לפתוח תיק של עוסק פטור במס הכנסה, הפקידות היו המומות, אמרו שאני הילד הכי צעיר שאי פעם הגיע אליהן לפתוח עסק.
"כל הזמן עוצרים אותי ברחוב, מבקשים תמונות וסרטוני ברכה, אני ממש משתדל להתייחס לכולם".

300 אלף צפיות לסרטון


ולעסק הזה יש כמובן מספרים, עם 55 אלף עוקבים בטיקטוק וממוצע של 300 אלף צפיות לסרטון, גרוסמן כבר ממש במגרש של הגדולים. "היום אני כבר לבד יודע לנחש איזה סרטון יצליח, בדרך כלל כבר בשלב העריכה אני אומר לאבא שלי כשאני קולט סרטון ויראלי. אבל יש גם הפתעות, היה סרטון שראיינתי בחורה בחוף הים, סרטון רגיל לחלוטין בעברית שפתאום התפוצץ ב-For you של ספרד בלי שום סיבה, זה פשוט קרה ולסרטון היו יותר ממיליון צפיות, זה גם הוביל לעלייה משמעותית במספר העוקבים שלי ובזכותו חציתי את סף ה-50 אלף.

4 צפייה בגלריה
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
יהונתן גרוסמן
(צילום: ריאן)

"וזו הייתה כמובן סיבה למסיבה. עשו לי חגיגה גדולה, המשפחה אמרה לי שאנחנו הולכים להפתיע חבר שהתקבל לבית ספר וכשהגעתי וראיתי את החברים שלי ועוגה לא חשדתי, רק אז הודיעו לי שזו חגיגה לכבוד 50 אלף עוקבים, ממש שמחתי. הקהל שלי זה לא רק ילדים בני גילי, גם מבוגרים, תמיד יש מישהו שרוצה לספר סיפור מעניין".
למודיעין גרוסמן עבר רק הקיץ עם משפחתו, איש הפרסום שמוליק גרוסמן המשמש כדובר הוועדה לקידום האישה בכנסת, אמו מלי ואחותו בת ה-8. עד לאחרונה התגוררו במעלה אדומים.
התחלת להכיר כבר חברים בעיר?
"בשנה הבאה אני אלמד בכיתה ז' בעירוני ה' אבל האמת שעוד לא יצא לי לפגוש מישהו משם".
איך המעבר עד כה?
"כיף. בינתיים אנחנו מסתובבים כאן הרבה כדי להכיר את העיר, עוד לא יצא לי להכיר את החברים לכיתה או את הצוות החינוכי, אבל אני מניח שהמורה שלי כבר תפגוש אותי בסוף השבוע בעיתון".