השנה החליטה עיריית מודיעין לקצץ את ההסעות חזרה ממועדונית הרווחה בעיר כאשר משמונה הסעות שהיו נשארו רק שתיים. לטענת ההורים מדובר על קיצוץ של 75% מההסעות ששימשו את ילדי הרווחה וזאת לאחר קיצוצים נוספים שהיו בשנים קודמות במועדוניות. לדבריהם בעבר היו חוגים מעשירים ומטפחים רגשית במסגרת המועדוניות כמו רכיבה טיפולית שבוטלו בשנה שעברה עקב קיצוצים בתקציב.
1 צפייה בגלריה
רכב הסעות למועדוניות
רכב הסעות למועדוניות
רכב הסעות למועדוניות
(צילום המחשה: שלומי כהן)
קראו גם >>
"ההורים מנסים לפרנס את משפחתם בכבוד", כתבו ההורים במכתב לראש העיר השבוע, "וכידוע באוכלוסייה אשר מוכרת לרווחה הם אינם בעלי רכבים, חלקם ממשפחה חד הורית, חלקם ללא רישיון נהיגה ולחלקם יש בעיה רפואית חמורה. כל אלה מונעים מההורים להחזיר את ילדם אחר הצהרים מהמועדוניות. כלל הגורמים מוכרים לאגף.
"במיוחד בזמנים קשים אלה, כשהפרנסה חשובה ואנחנו מנסים להחזיק את הראש מעל המים. אנחנו צריכים את העזרה הזאת למען הילדים שלנו. משפחות קורסות, כלכלית ונפשית. כל יום שעובר מבלי שנאפשר להן להתחיל לשקם את חייהם, ולחזור למעגל העבודה מעצים את הנזק, ומרחיק את יכולת השיקום הכלכלי' - דברים שאמר ראש העיר שלנו. המועדונית היא העוגן השפוי לחזרה לשגרה שלנו גם כלכלית וגם נפשית".
בתאריך ה-4.8.20 התקיימה פגישה בין נציגי ההורים עם מנהלת אגף הרווחה בה הם התבשרו כי ההסעה לא תחזור בשנה הבאה, ונקבע כי מנהלת הרווחה תייצג את ההורים מול ראש העיר או תקבע פגישה עם נציגי ההורים כדי לנסות להסביר את הפגיעה בילדים למקבלי ההחלטות, דבר אשר לא התקיים לבסוף.
"חשנו", כותבים ההורים, "כי אגף הרווחה והעומדת בראשה מודעים ומכירים את הצורך אך לא יכולים לתת לנו מזור. אנחנו מודעים לכך שהעירייה מתנהלת בהתאם לתקציב מוגבל וניהול סדרי עדיפויות, וברור לנו שהקצאת תקציבים לכיוון אחד, גורעת מאחר, ובכל זאת. לפגוע באוכלוסייה הכי חלשה בעיר זה לא הפתרון, ידוע כי העירייה לא חייבת על פי חוק לתקצב את ההסעות, אך מצד שני קיימת רק מועדונית אחת בכל העיר באופן מרוכז שלא כמו בערים מקבילות בהם בכל שכונה כמעט נמצאת מועדונית של הרווחה.
"הקיצוץ הוא גזירה הפוגעת במשפחות רבות שאינן יכולות לממן בעצמן את הנסיעות. ובנוסף, לא ניתן לאפשר לתלמידים ללכת מרחק כה רב מהמועדונית לביתם כשהם נושאים תיקים כבדים על גבם במיוחד בחורף, ומה יקרה בימים שאין בית ספר והילדים מסיימים את המועדונית בשעה 13:00?".
והם מוסיפים: "אנחנו האימהות הכתובות מטה מתחננות בפניכם, אפשרו לילדים שכל כך זקוקים לזה להיות חלק מהמועדוניות גם בשנת תשפ"א ולקבל את מלוא התמיכה שהצוות והמקום מעניקים. אנחנו חוששות שבקרוב לא נוכל לשלוח את ילדינו למועדונית. זה חשוב מאוד בתור קהילה וחברה מתוקנת, להעניק להם את זה, ובעיקר, זה חשוב מאוד בשבילם, כוחה של העיר שלנו נמדד בעזרה לחלשים".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "מדובר במועדונית ילדים שמספקת לילדי העיר עם סיום בית הספר, מסגרת שהיא מעטפת טיפולית הכוללת ארוחה חמה, סיוע בשיעורי בית, חוגים ובעיקר בית חם ואוהב לילדים. המועדונית מופעלת על ידי אגף השירותים החברתיים בעיר ובהתאם למדיניות ותקצוב משרד הרווחה ואף מעבר לכך.
"על אף שמשרד הרווחה לא דורש להסיע את הילדים בסוף פעילות המועדונית הביתה, עד כה, מצאה לנכון העירייה לעשות כן תוך דאגה והתחשבות בהורים בייחוד משום שהמועדונית שכנה ברעות, במקום המרוחק לבתי המשפחות. השנה, הוחלט להעביר את המועדונית אל תוך העיר מודיעין על מנת להקל את איסוף הילדים ע"י ההורים בסוף יום הפעילות.
"עובדי האגף עדכנו את ההורים בכתב ואף בפגישה עם נציגות של חלק מההורים על הפסקת ההסעות חזרה הביתה ועל מעבר המועדונית מרעות למבנה החדש. שעות הפעילות של המועדונית אמורות להיות עד השעה 17:00 ובכל זאת באופן חריג תינתן להורים במקרים חריגים לאחר את האיסוף עד השעה 17:30. המועדונית תמשיך לתת גם השנה שירות מקצועי ורגיש לילדים שמגיעים יום יום בהסעה מבתי הספר ועד לאיסוף ההורים בסוף היום.
"יצוין כי למרות טענת ההורה, לא התקבלו הודעות בעירייה על הפסקת השתתפותם של ילדים במועדונית בשל ביטול ההסעה חזרה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין