הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית מודיעין אישרה לאחרונה את הקמתה של מרפאה דחופה במתחם המע"ר (מרכז עירוני ראשי) בכניסה לעיר, וזאת בעיצומו של דיון בהתנגדויות בנושא שהוגש על ידי קבוצת תושבים.
1 צפייה בגלריה
המע"ר
המע"ר
המע"ר
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
הדיון בנושא התקיים לאחר שלפני כמה חודשים העבירה קבוצת עזריאלי, שרכשה שטח במתחם, מקום המוכר בשם "מגרש 10", בקשה לשינוי ייעודו, כדי להקים בו "תוספת שימושים", כשבפועל הודיעו אנשי הקבוצה כי ברצונם להקים בשטח חדר מיון קדמי, מעבדות רפואיות ושטחים לפנאי ולבידור.
כפי שמתחייב בחוק, איפשרה העירייה להגיש התנגדויות לבקשה, והללו נידונו בדיון המיוחד של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שהתקיים בשבוע שעבר.
במהלך הדיון הוצגה עמדתם של המתנגדים, תושבים שטענו כי הקמתו של חדר מיון קדמי במע"ר עלולה ליצור למשל בעיות תנועה עבור רכבי הפינוי, מאחר שחלק מהרחובות המקיפים את המתחם הם חד־סטריים. בנוסף טענו כי עלולים להיגרם מפגעי רעש וסביבה ומצוקת חניה.
הוועדה החליטה לבסוף לדחות את התנגדות התושבים לשינוי הייעוד ולאשר לקבוצת עזריאלי את הבקשה.
בהחלטה שהפיצה הוועדה לתכנון ובנייה נרשם בין השאר: "התוכנית מוסיפה שימוש לחדר מיון קדמי ושירותי רפואה דחופה שמטרתם לשמש... במסגרת צו השעה בעיר מודיעין המתפתחת וגדלה, ומתוך רצון להעניק לתושבי העיר מענה רפואי מקיף, מקצועי ואיכותי בשעת חירום... המע"ר הינו איזור המתבקש להקמת שירותי רפואה דחופה מכיוון שבמהותו הוא מיועד לשימושים מעורבים, וככזה קיימים בו כבר מרפאות בתחום הקניון וכן שירותי רפואה דחופה ‑ 'בטרם' ברחוב תלתן".
גם בקשתם של המתנגדים שלא לאשר הקמה של מתחמי הופעות נדחתה, בין השאר בנימוק כי מתחמים אלה יוקמו על פי התוכניות עם חניונים תת־קרקעיים, מה שימנע מצוקת חניה ובעיות תנועה באיזור.
תושבי העיר, שקיבלו את מענה העירייה, מקווים כי פיתוח המגרש והמתחם יבוצעו בהתאם להצהרות העירייה בדיון.
"אנחנו חושבים שנכון היה לרכז את מתחמי הרפואה בשוליים של העיר, כמו בישפרו סנטר או ליגד סנטר, וכך גם את אולמות האירועים, אבל נקבל בהבנה את ההחלטה שהתקבלה", אומרים התושבים. "נקווה שהכל ייעשה בתכנון נכון ויעיל ולא יפגע באיכות חייהם של תושבי העיר".