חדש ומציל חיים בבתי הספר של מודיעין: בתחילת שנת הלימודים יחולקו מזרקי אפיפן המיועדים לטיפול חירום באלרגיה מסכנת חיים, לכלל מוסדות החינוך בעיר. זאת בדומה לדפיברילטורים הממוקמים במבני ציבור וברחבי העיר, אשר מצילים חיים בזמן דום לב.
2 צפייה בגלריה
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן. עכשיו גם בבתי הספר במודיעין
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
ברקע ההחלטה היה כזכור מותה הטראגי של הצעירה אושר דרעי במסעדה בראש פינה לפני כשלושה חודשים, עקב אלרגיה לחלב, אשר טלטל את המדינה. השבוע התרחש מקרה נוסף שבמהלכו אכל נער במסעדה בפתח תקוה ופיתח תגובה אלרגית חריפה שכמעט ועלתה לו בחייו.
קראו גם:
מזרקי האפיפן נרכשו על ידי העירייה וצפויים להגיע בתחילת חודש אוגוסט לכלל מוסדות החינוך באמצעות אגף הביטחון והחירום. המזרקים ימוקמו בגנים ובבתי הספר לצד שילוט מונגש ובמיקום בולט במוסד החינוך.
לקראת תחילת שנת הלימודים יעביר אגף הביטחון והחירום הדרכות לצוותי החינוך על אופן השימוש במזרקים במקרה של אלרגיה מסכנת חיים. בבתי הספר היסודיים יהיו שני מזרקים שונים במינונים. הראשון, ישמש עד כיתה ב' והשני מכיתה ג' עד ו'. כמו כן, המזרקים במוסדות החינוך יוחלפו בכל שנה.
לצד רכישת מזרקי האפיפן, נשלחים בימים אלה במעטפות הארנונה עלוני הסברה חשובים באשר לאלרגיה למזון בקרב ילדים. מדובר ביוזמה של המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב, וחבר המועצה ברוך בוחניק, מחזיק תיק הבריאות, בשיתוף עם עמותת יה"ל – העמותה לאלרגיות מזון, אשר נעשתה לקראת סוף שנת 2019 ועתה היא מחודשת לאחר שהנושא עלה לסדר היום מחדש בעקבות מותה של אושר דרעי ועקב החשיבות הרבה שבריענון והעלאת המודעות לתושבים.
2 צפייה בגלריה
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
(צילום: פרטי)
השאיפה היא כי עלונים אלו יאפשרו ככל הניתן, סביבה בטוחה לילדים האלרגיים, בין אם מדובר במוסדות החינוך ובין אם במרחבים הציבוריים בעיר כמו למשל, גינות ופארקים בהם נמצאים במיוחד עתה בעונת הקיץ, חוגים, תנועות נוער ועוד.
בעלון כלים מעשיים לזיהוי תגובה אלרגית למזון לצד הרצון לקרב את התושבים לנושא החשוב של האלרגיות למזון שנמצאות במגמת עלייה משנה לשנה בקרב ילדים. הגברת האחריות החברתית והאכפתיות כמו גם המודעות לזיהוי התגובות, יכולה להציל חיים שכן תוך שניות ספורות מהחשיפה לאלרגן מופיעים תסמינים. החל מתסמינים קלים של גרד, עיטושים, פריחה, נפיחות בשפתיים, בחילה קלה ועוד. לצד תגובות קשות יותר כמו למשל, נפיחות בגפיים, תחושת צריבה, הקאה, שלשול ועוד. בעלון ניתן למצוא גם הנחיות לטיפול בתגובה אלרגית על ידי מזרק אפיפן.
ראש העירייה חיים ביבס: העלאת המודעות לסיכונים בפניהם עומדים אנשים בעלי רגישיות שונות למוצרי מזון ורכישת מזרקי האפיפן למוסדות העירייה ולמוסדות החינוך נועדה להעניק כלים לתושבי העיר ולבאי מוסדות הציבור והחינוך בעיר בהתמודדות במקרה בו האנשים האלרגיים זקוקים לעזרה. אנחנו נוסיף לבחון עוד ועוד דרכים לחיזוק ההסברה והפצת המידע בתחום זה שאין ספק שברגע האמת יכול להציל חיים".
המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב: "מודעות מצילה חיים פשוטו כמשמעו. מחובתנו הציבורית העירונית והחברתית, שאף ילד בעיר לא ייפגע כתוצאה מחוסר ידע של הסביבה בנוגע לאלרגיות מסכנות חיים. כולי תקווה כי דף המידע שמופץ לכל תושבי העיר ימלא את יעוד הן בהגברת התודעה והן במתן כלים להציל חיים במקרי חירום. אני מודה לנעמה קציר, יו"ר עמותת יה"ל על שיתוף הפעולה."
מחזיק תיק הבריאות, חבר המועצה ברוך בוחניק: "אלרגיה מסכנת חיים! מדיון שהובלתי בוועדת הבריאות שעסק בנושא אלרגים, החלטנו לקדם קבוצת עבודה עירונית שתוביל לשינוי מהותי עבור אנשים אלרגים. העלון שמחולק לציבור, הינו נדבך אחד בתהליך וכולי תקווה שנוכל ליצור סביבה מודעת ותומכת שתוכל לאפשר לאלרגים להרגיש יותר בטוחים".
לעדכונים - חדשות מודיעין