סייעת בגן במודיעין נאלצה לעזוב את עבודתה בגן ולעבור לגן אחר בעיר, לאחר שמספר הילדים ירד מ-30 ל-29 - מתחת לסף הדרישה של משרד החינוך להקצאת סייעת שנייה בגן. ההורים בגן שאוהבים מאוד את הסייעת, חשו אכזבה רבה לנוכח הסיטואציה וכתבו מכתב למנהל החינוך בניסיון לשנות את רוע הגזרה, ניסיון שלא צלח.
1 צפייה בגלריה
(מלווה את הילדים לכל אורך היום | אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"היום בבוקר", כתבו ההורים למנהל החינוך, "התבשרנו שסייעת הגן שמלווה את צוות הגן בשש השנים האחרונות, צפויה לעזוב את הילדים ולעבור לגן אחר. מהיום למחר היא צפויה לעזוב 29 ילדים, שאת מחציתם היא מלווה זו השנה השנייה...אנחנו נמצאים באמצע שנת לימודים לא רגילה. התחלנו את השנה בצורה מקוטעת בגלל הקורונה, הילדים שלנו עוברים טלטלה שבאה לידי ביטוי ברגרסיה אצל הילדים ובתחושה שאין מקום קבוע ולא ברור מה יקרה מחר. אנחנו נמצאים במצב של אי וודאות כלכלית ובריאותית והמקום היחיד שעד עכשיו נתן לנו איזושהי וודאות – הרשות המקומית – גם מאכזב אותנו.
"היא (הסייעת) כמו אימא בגן – דואגת להם, מנקה אחריהם, מאכילה אותם ומחבקת אותם כשהם בוכים. היא זו שמקבלת אותם בשעות הבוקר המוקדמות, ובסוף היום נפרדת מהם עם פרי וחיבוק תחת נהלי הקורונה. הילדים שלנו נקשרו אליה והיא אליהם. ילדי הגן הם ילדים קטנים שזקוקים לסייעת הנוספת, מדובר בגן דו גילאי כשרוב הילדים מתחת לגיל 4... היא אישה חמה ומקסימה, נעימה ומסורה. היא אי של יציבות ובטחון עבור הילדים. היא הסייעת שממשיכה עם הילדים גם לשעות אחר הצהריים בצהרון ולמעשה מלווה אותם במהלך כל שעות היום כשהם בגן".
לדברי ההורים, מתחילת השנה הוחלף צוות הצהרון על ידי עמותת סחלבים, כאשר רק בחודש האחרון הורגשה יציבות בצהרון. עוד מלינים ההורים על הדרך שבה נמסרה ההחלטה. "ההודעה שקיבלה שעליה לעזוב מהיום למחר היא חסרת רגישות, לא ראויה, לא מוסרית, לא מכובדת ולא אנושית", כתבו ההורים. "לקחת באמצע השנה את הסייעת הכל כך משמעותית עבור הילדים, בגלל נוהל יבש של ילד אחד שעזב – זה לא סביר. בטח שלא בשנת קורונה על כל השלכותיה.
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, בגני ילדים שבהם 30 ילדים ויותר, תהיה סייעת שנייה. לצערנו, מתחת ל-30 ילדים, כמו במקרה המדובר, לא ניתן להעסיק סייעת נוספת על פי החלטת משרד החינוך. חשוב לציין, כי הסייעת תמשיך לעבוד כסייעת נוספת בגנים אחרים בהתאם לתקנים של משרד החינוך".
כל העדכונים - חדשות מודיעין