מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר וראש עיריית מודיעין-מכבים רעות חיים ביבס, חנכו ביום רביעי האחרון בטקס מצומצם בשל מגבלות הקורונה, את תחנת פאתי המודיעין המשודרגת, חניון כלי הרכב הצמוד למרכז עינב וגשר הולכי הרגל המחבר בין החניון החדש לתחנה.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר (מימין) וראש עיריית מודיעין מכבים רעות (משמאל) חונכים את הגשר החדש בתחנה
מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר (מימין) וראש עיריית מודיעין מכבים רעות (משמאל) חונכים את הגשר החדש בתחנה
מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר (מימין) וראש עיריית מודיעין מכבים רעות (משמאל) חונכים את הגשר החדש בתחנה
(צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל)
קראו גם:
שדרוגה של תחנת פאתי מודיעין הינו חלק משני פרויקטים שהרכבת מבצעת בימים אלה אשר יחברו את העיר מודיעין וסביבתה לירושלים, יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי, באמצעות הקמה של קווי רכבת חדשים. הקווים יתחברו לקווים הקיימים, יגדילו את תדירות הרכבות בעיר מודיעין, יקצרו את זמני הנסיעה ליעדים רבים ויוסיפו מגוון יעדים חדשים.
פרויקט "קשת מודיעין" אשר יחבר את העיר אל הקו המהיר לירושלים, כולל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה והקמתו של גשר הולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה.
3 צפייה בגלריה
הגשר החדש המחבר בין חניון מרכז עינב לאולם הנוסעים בתחנה
הגשר החדש המחבר בין חניון מרכז עינב לאולם הנוסעים בתחנה
הגשר החדש המחבר בין חניון מרכז עינב לאולם הנוסעים בתחנה
(צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל)
העבודות ההנדסיות בפרויקט לרבות חשמול המסילות החדשות צפויות להסתיים ברבעון האחרון של 2021. זמן הנסיעה הצפוי לירושלים יעמוד על כ-17 דקות בלבד, ללא צורך בהחלפת רכבת.  עם הפעלתו המלאה של הקו, תדירות הרכבות בו צפויה לעמוד על שתי רכבות  בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא.
פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות מודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל גשרים ומנהרות לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
3 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת פאתי מודיעין
תחנת הרכבת פאתי מודיעין
תחנת הרכבת פאתי מודיעין
(צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל)
מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר: "מודיעין תהפוך בשנים הקרובות לצומת רכבתית חשובה, עם חיבורן של תחנות מודיעין לקו המהיר לירושלים באמצעות קשת מודיעין, ולאחר מכן חיבורה למסילת 431. אני מודה לאנשי הרכבת על הביצוע של עבודות השדרוג בתחנה".
ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "אנו חונכים היום שלב נוסף בשני פרויקטים משמעותיים מאוד עבור עירנו לשדרוג איכות חייהם של התושבים ולהצמחת העיר, כעיר מרכזית בארץ המחוברת לערים גדולות ומגדילה בכך מקומות תעסוקה, בילוי פנאי ומגורים. אני מודה לשותפים המצוינים שלנו לאורך כל הדרך, משרד התחבורה ורכבת ישראל, אשר מבינים את חשיבות הפרויקטים למינופה של העיר קדימה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין