קצת קשה להאמין, אבל עבור קרוב ל־100 אלף מתושבי מודיעין הנזקקים לשירות פיזי בסניף דואר ישראל, יש רק אפשרות אחת: סניף דואר בודד הממוקם במרכז העיר, במתחם קניון עזריאלי.
1 צפייה בגלריה
עמוס. סניף הדואר בקניון עזריאלי
עמוס. סניף הדואר בקניון עזריאלי
עמוס. סניף הדואר בקניון עזריאלי
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
עד לפני שבועיים פעל סניף נוסף ברובע רעות, וסייע לאלפי תושבי העיר המתגוררים בחלקה המזרחי, אולם הוא נסגר, וכעת נדרשים מי שצריכים להגיע לדואר, לעשות את הדרך אל מרכז העיר.
נכון לעכשיו, אין בכוונת דואר ישראל להרחיב את שירותיו למקומות אחרים בעיר, גם לא לסניפים שפעלו בעבר במספר שכונות ופעילותם הופסקה, כמו למשל במרכז סלומון.
רבים מתושבי מודיעין פנו לאחרונה להנהלת דואר ישראל, אבל לא זכו לכל מענה, עובדה הגורמת לתושבים לתסכול רב.
"יש פה מערכות שפשוט נרקבות ומתכלות, והתושב, מי שאמור לקבל את השירות, בכלל לא נלקח בחשבון", אומר אליה כץ, תושב העיר.
"המשמעות של סניף דואר בודד היא שיש עשרות אלפי תושבים שתלויים בכמה עובדים של רשות הדואר, זה לא פשוט בכלל. נכון שהרוב נעשה היום אונליין, אבל יש דברים שחייבים להתבצע בהגעה לסניף, וחוץ מזה יש לא מעט אנשים, בעיקר מבוגרים, שלא בקיאים במערכות האונליין וצריכים להגיע לדואר כדי לשלם תשלומים, מיסים וחובות, ואי־אפשר לשגע אותם בגלל שהדואר לא מתפקד".
לטענת תושבים אחרים, מערכת הזמנת התורים האלקטרונית אכן מסייעת בהגעה לסניף במועד שנקבע מראש, אולם מי שכבר ניסו את המערכת מספרים על עומסים כבדים שקשורים במחסור בכוח אדם בסניף.
"יש בסניף עזריאלי שישה דלפקים, אבל רוב הזמן רק שלושה מהם מאוישים, במקרה הטוב", אומרת אליזבת קורץ, תושבת העיר. "בשבוע שעבר קבעתי תור לשעה 11:00, עזבתי את כל העניינים שלי, ובסוף חיכיתי יותר מא־40 דקות כדי להיכנס".
בימים אלה מנסה לסייע לתושבי העיר חבר מועצת העיר אבי אלבז ("מודיעין חופשית"), המשתף גם הוא בחוויות הלא נעימות מביקורו האחרון בסניף הדואר בקניון עזריאלי.
"ההמתנה בסניף היא לעתים עד חצי שעה, למרות שבאישור הזמנת התור מצוין כי הכניסה לסניף תהיה בטווח של עשר דקות לכל היותר", מספר אלבז. "כתושב מכבים, עד לסגירת הסניף ברעות, קיבלנו שירות מעולה שם וזמן הטיפול בכל לקוח, עם הנסיעה לסניף, ארך כרבע שעה לכל היותר".
בתחילת השבוע העביר אלבז פנייה בנושא ללשכת ראש העירייה, חיים ביבס, בבקשה כי הנהלת העיר תפעל מול רשות הדואר לשיפור השירות לתושבים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "האחריות לנושא היא רק על רשות הדואר".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "לאחרונה פורסם מכרז לפתיחת סוכנות דואר שתפעל במודל 'חנות בתוך חנות' באיזור, זאת בנוסף ליחידת הדואר בקניון עזריאלי ולנקודות לאיסוף חבילות מהדואר שפועלות בעסקים קטנים ברחבי העיר".